Gå til innhold

Å velge førstebil

Ranger emnet


SilAz

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Takk for massel bra svar :) Jeg har 1 ting klart, det er at volvo skal jeg ikke ha. Kanskje når jeg trekker mot mine eldre dager, da dette er helt klart en typ "familiebil". hehe. Ikke missforstå helt ;)

 

Calibra posten må jeg ta opp og skjekke litt på :)

 

Forhjulsdrift - Bakhjulsdrift - 4Hjulstrekker

Er det noe som er bedre å kjøre? Bakhjulsdrift er "artigere" enn de 2 andre valgene, det er jeg nesten helt sikker på, men hva er fordelene med de 2 andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige holdning er i alle fall at AWD er en ganske koselig ting å ha på vinteren. Selv om det er enkelte på dette forumet som vil argumentere om at RWD er mye lettere å kontrollere osv.

 

Men for en ehm, uerfaren sjåfør tror jeg vel egentlig AWD er en god del lettere å kontrollere enn RWD på vinteren. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte selv biler opp til den prisklassen, men valget endte på en audi 80 quattro.. 115 hk, men det ligger bredt med alle 4 hjul likevel. 4-hjuls sladd er jo noe du kan kose deg med om vinteren, ser tøffere ut å komme bredt på 4 hjul, enn at bakhjula spinner ;)

Sier ikke at du må kjøpe deg en audi, men jeg vet at du får mange fiiiine audi S4' er til den prisen. De ligger ofte på 100K, og hvis du kjøper deg en til 150K så vil du få en STRØKEN og tøff S4 som ofte er påkostet store summer. 230HK originalt, og med chip, powerfilter og eff. anlegg så runder du 300hk. Og det er såklart awd.

 

Ang calibra så må jeg si meg enig i at det er tøffe biler, men kjøp deg ikke AWD av calibra. 80/20 er stygt å kalle awd vil jeg si. Tar bort utrolig mye hk, og du får lite moro ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150000kr..

ingen tvil i det hele tatt..

2000-2001 primera P11 144 sport/ikke sport..

fra 100000kr og opp til 150000kr ligger de på nå. alt etter utstyr og km stand.

 

Syns ikke du også P11en er kjedelig? Det er liksom noe, uautomotivt ved den, føler jeg. Den er ikke ment for å nytes, men for å komme seg fra A-B. Den kan ha gode kjøreegenskaper for alt det jeg vet, og da bøyer jeg meg i støvet, men jeg føler den skriker kjedelig lang vei.

 

Eirik.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silaz: Her har du en calibra v6 cabriolet som selges i tyskland for ca.85000,-!!!!

http://www.mobile.de/SIDhByAlCTx6sdR7SS0rZGL3Q-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1155773513A1Iindex_cgiD1100CCarY-t-vctpLtt~BmPA1B21B20B36%81%5E-t-vCaMiMkPRQuSeUnVb_X_Y_x_ypr~BSRA6D1100A6E19000I110000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0H50000000/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=36&id=11111111219841437&

 

Denne har du med god margin importert på norske skilter for 150.000,-

Som du ser så er den blodstyla og har hvitt skinninteriør også. Til opplysning så har v6-motoren 170 hestekrefter.....:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige holdning er i alle fall at AWD er en ganske koselig ting å ha på vinteren. Selv om det er enkelte på dette forumet som vil argumentere om at RWD er mye lettere å kontrollere osv.

 

Men for en ehm, uerfaren sjåfør tror jeg vel egentlig AWD er en god del lettere å kontrollere enn RWD på vinteren. :)

 

 

Eller forsåvidt også FWD skal vel være greiere å dra seg fram på vinteren med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte selv biler opp til den prisklassen, men valget endte på en audi 80 quattro.. 115 hk, men det ligger bredt med alle 4 hjul likevel. 4-hjuls sladd er jo noe du kan kose deg med om vinteren, ser tøffere ut å komme bredt på 4 hjul, enn at bakhjula spinner ;)

Sier ikke at du må kjøpe deg en audi, men jeg vet at du får mange fiiiine audi S4' er til den prisen. De ligger ofte på 100K, og hvis du kjøper deg en til 150K så vil du få en STRØKEN og tøff S4 som ofte er påkostet store summer. 230HK originalt, og med chip, powerfilter og eff. anlegg så runder du 300hk. Og det er såklart awd.

 

Ang calibra så må jeg si meg enig i at det er tøffe biler, men kjøp deg ikke AWD av calibra. 80/20 er stygt å kalle awd vil jeg si. Tar bort utrolig mye hk, og du får lite moro ut av det.

 

Dette var vel litt drøyt utsagn.

 

"Med chip, powerfilter og eff. anlegg så runder du 300hk."

 

:iconsm

DREAM ON!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår