Gå til innhold

Noen som har peiling på senking?

Ranger emnet

Mehdi

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

r_style:

du har ikke en annen "monterings-hjelp-greie" som fokuserer litt mer på hvordan man skrur bakdemperne ordentlig sammen?

eller kansje du eller andre gidder å tegne /skrive rekkefølgen på hvordan selve bak dempern skal sitte sammen? for det var det mekanikeren min hadde problemer med å forstå (ikke jeg som skrur noen ting, men en mekaniker som ikke har gjort dette før tydligvis)

håper på hjelp:)

Mehdi..

`99 Audi S3

x`95 Audi A4

x`88 Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
60/40 senking går fint.

Ville nok vurdere og bytte dempere samtidig......, det sies at smertegrensen går på ca 5 cm.

Har ikke lest hele tråden.

Men vil det si at om en ønsker å senke mer enn 50/50 så bør/må man bytte dempere? og hvis man skal senke mindre enn 50/50 så trenger man kun å bytte fjærer?

Vet at det kommer ann på bilen osv, men hva er "tommelfingerreglen" ?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Vel, det sies at du egentlig skal bytte dempere etter 40mm da... men går vel fint med 50-60mm forran hvertfall.. uansett ville jeg anbefalt å handla inn fjærbegrensere bak hvertfall.. så du unngår for mye subbing;

FWB598-S.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjærbegrensere. Hmm aldri hørt om det. Er det den sorte "dingsen" som man ser i bildet med bakfjæra?

så om jeg skal senke 30/20 eller 40/30 så trenger jeg kun fjærer og evnt fjærbegrensere?

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider