Freeman84 Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 noen som har erfaring med Dumpventil på T5R? Er Chippa hos BSR i sverige, så det er vel rundt 300hk (originalt 240HK) det er også Automatgir.. er ute etter den "flabre lyden" ikke den "Psssh" lyden.. noen som har erfaring med montering (tenker da på om dere har brukt det originale røret, eller montert stål/alu rør ved innsuget) og diverse dump ventiler? Siter 1983 Audi Coupe GT 2.3 20v 1986 Volvo 760 GLE 1987 Opel Ascona C 2.0i GT (solgt) 1986 Opel Ascona C 1.6s (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Har du et åpent filter på den? Det er vell en orginal (retur?) ventil på disse å hvis jeg ikke tar feil. Jeg har kun montert et åpent filter og kjører med den orginale ventilen (Audi 200). Og jeg har den flafre lyden der i hvertfall:) Det er ikke så lett å få fram en slik lyd da du ikke har lukking av gass-spjeldet mellom hvert gear, pga automatkassa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman84 Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 nei, det er ikke åpent filter, er innsats filter.. men skal gå til innkjøp av åpent original retur? er en svak pssh lyd når du slipper gassen.. må jeg gjøre noe med den originale retur ventilen eller? er blank på turbo =) Siter 1983 Audi Coupe GT 2.3 20v 1986 Volvo 760 GLE 1987 Opel Ascona C 2.0i GT (solgt) 1986 Opel Ascona C 1.6s (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Ta å monter et åpent KN filter ellen noe først du:) Kan hende du får frem den lyden du vil ha kun ved å gjøre det:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Blend orginal ventilen og monter en TurboXS ventil...de er som oftest utrolig grei og ha med å gjøre....Lyd i massevis også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ega Skrevet August 21, 2006 Rapporter Share Skrevet August 21, 2006 Jeg vil anbefale å fjerne den originale avlastningsventilen og erstatte denne med ett dumplock..Dette har jeg gjort med min, og den eksterne dumpventilen lager MYE mer lyd:)Å bare blende ventilen funket for min del veldig dårlig.. Siter egaT5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomTei Skrevet August 31, 2006 Rapporter Share Skrevet August 31, 2006 Du trenger vel strengt tatt ikke dumpventil for å få blafre lyden... Er mange meninger ute å går om hvorfor man får den lyden, men det er fordi at når du stenger gasspjeldet og "trykket" må snu tilbake til turboen så "kutter" skovlene på turboen opp luften slik at man får den blafre lyden... Om du moterer en dumpventil vil du jo slippe ut alt trykket før den når turboen... Evt. kan du gjøre slik som jeg gjør... Jeg har stilt dumpventilen ganske så stramt slik at jeg får blafre lyden ved lavere trykk og dumpventilen på høyere trykk... Tommy Siter 1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.