Gå til innhold

dumpventil på T5R

Ranger emnet

Freeman84

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med Dumpventil på T5R?

Er Chippa hos BSR i sverige, så det er vel rundt 300hk (originalt 240HK)

det er også Automatgir.. er ute etter den "flabre lyden" ikke den "Psssh" lyden..

noen som har erfaring med montering (tenker da på om dere har brukt det originale røret, eller montert stål/alu rør ved innsuget) og diverse dump ventiler?

1983 Audi Coupe GT 2.3 20v

1986 Volvo 760 GLE

1987 Opel Ascona C 2.0i GT (solgt)

1986 Opel Ascona C 1.6s (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et åpent filter på den? Det er vell en orginal (retur?) ventil på disse å hvis jeg ikke tar feil. Jeg har kun montert et åpent filter og kjører med den orginale ventilen (Audi 200). Og jeg har den flafre lyden der i hvertfall:)

Det er ikke så lett å få fram en slik lyd da du ikke har lukking av gass-spjeldet mellom hvert gear, pga automatkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke åpent filter, er innsats filter.. men skal gå til innkjøp av åpent

original retur? er en svak pssh lyd når du slipper gassen.. må jeg gjøre noe med den originale retur ventilen eller? er blank på turbo =)

1983 Audi Coupe GT 2.3 20v

1986 Volvo 760 GLE

1987 Opel Ascona C 2.0i GT (solgt)

1986 Opel Ascona C 1.6s (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du trenger vel strengt tatt ikke dumpventil for å få blafre lyden... Er mange meninger ute å går om hvorfor man får den lyden, men det er fordi at når du stenger gasspjeldet og "trykket" må snu tilbake til turboen så "kutter" skovlene på turboen opp luften slik at man får den blafre lyden... Om du moterer en dumpventil vil du jo slippe ut alt trykket før den når turboen...

Evt. kan du gjøre slik som jeg gjør... Jeg har stilt dumpventilen ganske så stramt slik at jeg får blafre lyden ved lavere trykk og dumpventilen på høyere trykk...

Tommy

1991 Mazda 323 GTX 4*4 Turbo

Prosjekt tråd : http://mazda-ogn.org/forum/viewtopic.php?t=574

Lenke til kommentar
Del på andre sider