Gå til innhold

kobling av forsterker

Ranger emnet


buljong

Anbefalte innlegg

da har jeg kjøpt meg spiller en sony CDX-GT300S. problemet er at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg kobler dette. prøvde meg frem litt og er ganske sikker på at jeg koblet riktig, men ingen lyd. er det slik at jeg må stille inn på spilleren at den skal bruke linjeutganger, eller går det automatisk??

 

fint om noen har noen tips og triks om ting jeg bør huske på.

 

takk"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg kjøpt meg spiller en sony CDX-GT300S. problemet er at jeg ikke er helt sikker på hvordan jeg kobler dette. prøvde meg frem litt og er ganske sikker på at jeg koblet riktig, men ingen lyd. er det slik at jeg må stille inn på spilleren at den skal bruke linjeutganger, eller går det automatisk??

 

fint om noen har noen tips og triks om ting jeg bør huske på.

 

takk"!

 

Har du satt i remote?

 

Det er en tynn ledning som skal gå fra spiller til forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! det skjønte jeg faktisk =) Det var først når jeg satte i denne at jeg fikk lys på forsterkeren (dioder som sitter inni). Men power-dioden utenpå lyser ikke. må jeg ha tykkere strømkabler? De jeg har er vel 2 mm tykke eller noe.

 

ett lite tilleggsspørsmål:

 

kan man bruke både RCA-utgangene og de vanlige høytalerutgangene i spilleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! det skjønte jeg faktisk =) Det var først når jeg satte i denne at jeg fikk lys på forsterkeren (dioder som sitter inni). Men power-dioden utenpå lyser ikke. må jeg ha tykkere strømkabler? De jeg har er vel 2 mm tykke eller noe.

 

ett lite tilleggsspørsmål:

 

kan man bruke både RCA-utgangene og de vanlige høytalerutgangene i spilleren?

 

 

strøm kabler på 2mm? Håper du snakker om remote kabelen.

 

Du bør nok ha 16 -21mm strøm kabler, mange her bruker 30 - 50mm.

 

Og ja, du kan bruke RCA og høyttaler utgangene samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår