Gå til innhold

Biltilsynet forsvarer VM-tittelen i dumskap

Ranger emnet


GeeZuZz

Anbefalte innlegg

kompis av mæ sku 1gangs reggge en bmw 520.... dæm hadde ikke dok på hva bilen veide,så sier type som ville ha skilt "det står på chassinr,det er mye bedre en papirdok" nei han måtte få det pr papir...

Hva står på chassisnummeret..?

Det er ikke BT sin jobb å skaffe dokumentasjon på bilen man importerer, det skal medbringes når kontrollen utføres. Om man møter opp uten alle papirer man trenger, så trenger man heller ikke syte om det etterpå.

 

Og er det import, så er ikke chassisnummeret registrert i Norge, og da kan vel heller ikke BT finne vekta, uten å gå via BMW ellerno, som ikke er deres jobb..?

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette var nok den største feilen du gjorde!

:hmmmmmmmmm:

 

Heilt riktig:)

 

Men btw, i Knarvik får ein ikkje godkjent nåkke biler, de har lagt ned verkstedet sitt, kun kontordelen igjen, men samma opplegget var det der og!Ingenting blir godkjent så lenge det ikkje er orginalt!

Har hørt de har et bedre virkelighetssyn i Førde!

-Olsen-

93`Vectra

ZR 50 SL...Svunne tider prosjekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du innafor regler og godkjent dokumentasjon, skal det ikke være noe problem å få ting godkjent.

Men møter man opp uten alt man trenger, og deretter lager helvette, så har man "redd opp sin egen seng".. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du innafor regler og godkjent dokumentasjon, skal det ikke være noe problem å få ting godkjent.

 

Det er jo det jeg er... Har dokumentasjon som allerede var godkjent av annen kontrollør, men pga av en helt annen sak ville ikke etterkontrolløren godkjenne det lenger. Han har faktisk skrevet "pga lignende sak" på mangellappen. Er det virkelig en lignende sak når en annen har prøvd å registrere

- en helt annen bil (cabriolet versjon med turbo)

- en totalskadet bil som er gjennoppbygd

- Med et helt annet dokument (på dette var det oppgitt typegodkjenningsnummer og slikt).

 

Jeg mener det er urimelig å kreve at jeg skal dokumentere at dokumentasjonen er korrekt. Bør ikke det etterhvert være biltilsynet som begynner å dokumentere? At dokumentasjonen er feil? Eller er det virkelig slik at kontrollørene ha myndighet til å nekte selv de mest perfekte papirer, og be om bevis på at de er riktige? Noen som kjenner til loven? Eller vet om noen advokater som kan bistå i slike saker?

 

Forresten: Jeg har verken slengt drit til han, eller kranglet skikkelig. Skjønte fort at det var ingen vits i å snakke med han.

 

PS: Det er KUN denne ECE-dokumentasjonen som er problemet nå. Alt det andre er løst (bortsett fra eksos, men det kan løses). De andre bare nevnte jeg for å vise hvor firkantet og inkompetente kontrollørene kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører mange historier fra biltilsynet. En jeg kjenner skulle på visning med mopeden sin, han var blitt tatt for trim. En slik visning koster vel 500kr ca. Han som undersøkte sykkelen gikk rundt den og sveivde på en lommelykt, så knuste han blinklyset på sykkelen:P Han sa bare: Du trenger ikke betale for denne visningen, hehe.

 

Skjønner ikke at noen kan være så vanskelige som de er med trådstarter. Regelryttere hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at noen kan være så vanskelige som de er med trådstarter. Regelryttere hele gjengen.

Har du noen gang tenkt på hva som skjer om noen finner ut at noen på BT ikke følger reglene og det blir oppdaget..?

Kanskje ikke alle som gidder å risikere jobben sin, bare fordi noen skal ha ulovlige ting på bilen sin. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang tenkt på hva som skjer om noen finner ut at noen på BT ikke følger reglene og det blir oppdaget..?

Det skal vi finne ut av senere. Jeg skal selvsagt sende inn klage på kontrolløren som gjorde en rekke feil. Jeg har av en eller annen grunn en mistanke om at ingenting skjer.

 

Uansett - ca 90% av punktene i kjøretøyforskriften blir jo ikke gjennomgått/sjekket. Ergo, ingen av kontrollørene følger reglene nøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duck: Hadde det bare vært så enkelt. Bilen må sluttkontrolleres i Bergen uansett. Komplett umulig å gjøre det annen plass i følge de. Derfor må jeg selge den til utlandet hvis jeg ikke gidder å stresse mer.

 

Hvis du absolutt har lyst på reg.skilter fra Bergen, er det nok rett. Men du står jo fritt til å dra til hvilken som helst trafikkstasjon og få utstedt skilter, så at du MÅ utføre sluttkontrollen i Bergen tror jeg fint lite på. Da måtte jo alle andre som importerer bil til Norge, dra til Bergen også for denne sluttkontrollen..? :)

.Whz

- 2008 BMW 325d Coupe

x 2003 Seat Leon Cupra R

x 1993 VW Corrado G60

x 1990 Mitsubishi Galant GLi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt har lyst på reg.skilter fra Bergen, er det nok rett. Men du står jo fritt til å dra til hvilken som helst trafikkstasjon og få utstedt skilter, så at du MÅ utføre sluttkontrollen i Bergen tror jeg fint lite på. Da måtte jo alle andre som importerer bil til Norge, dra til Bergen også for denne sluttkontrollen..? :)

Hvorfor skulle en som har vært på kontroll i Drammen måtte ha etterkontrollen i Bergen? Du skal ha sluttkontroll på samme sted du begynte kontrollen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å reise til et annet BT. Hvorfor skulle ikke det gå an? Du velger jo selv om du vil ha Bergensskilter på den etc

Er nesten litt provoserende at en administrator kan komme med et så håpløst forslag. Du av alle burde vel vite at en skal lese før en poster?

 

On-topic:

Meningen med innlegget mitt var ikke bare å slenge drit om biltilsynet - jeg ønsker selvsagt mest å få ordnet opp i problemet.

 

Så er det noen som har peiling på TUV, og kan eventuelt bekrefte/avkrefte at det stemmer at mitt dokument er laget på bakgrunn av en tysk typegodkjennelse - til tross for at det ikke er nevnt noe om dette på dokumentet? I den andre saken ble det jo skrevet at vedkommende hadde informasjon om typegodkjenning og alt på sitt dokument.

 

Er det noen som har importert en bil fra USA og registrert den på vanlig måte, ikke §1-15 (unntaksregel/motorhistorisk grunnlag) - i så fall - er det mulig å få en kopi av ECE-dokumentasjonen som ble brukt?

 

Er det forresten noen som skjønner hvorfor bilitilsynet har blandet inn SFOOR (Spesialgruppe for ombygde, oppbygde og reparerte kjøretøy) i denne saken? Min bil er IKKE ombygd, annet enn at den har andre skjørter. Jeg tviler på at det er nok ombygging til at min bil har relevans hos SFOOR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår