Gå til innhold

Biltilsynet forsvarer VM-tittelen i dumskap

Ranger emnet


GeeZuZz

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

I forhold til spoilere bakpå, kan de jo påvirke skadene fotgjengere påføres under påkjørsel, dersom de slenges over bilen og møter en svær vinge.

 

Var en sak i media for en stund tilbake om akkurat den problem stillingen der. Grunnen var at ett uduglighetstilsyn hadde klag på vingene som satt på noen biler en sjåfør skole brukte. Hvilken biler? Subaru Impreza.. Med de store wrx/sti vingene.. Hurra for uduglighetstilsynet. J-h-esus :iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som en liten update:

 

Har fått bekreftet at ECE-dokumentasjonen min gjelder amerikansk versjon av bilen - ikke europeisk, slik fyren på biltilsynet påstod.

 

Så nå venter jeg bare på at biltilsynet skal innrømme feilen... Sendte klage for ca 2 uker siden som jeg ikke har fått svar på enda.

 

Er det noen som har peiling på hvorvidt det er mulihet for å kreve erstatning her? Alle feilene biltilsynet har gjort, har medført at jeg totalt har måttet brukt ca 20 timer på å undersøke disse tingene, skrive klager, etc. I tillegg har dette plaget meg litt psykisk. Hadde ikke jeg undersøkt disse tingene og funnet ut at biltilsynet hadde feil, ville det godt mulig kostet meg oppimot 20 000 for å ordne mangler som aldri var der.

 

Men jeg kommer vel ingen vei ved å kreve erstatning pga dette er jo staten sitt opplegg? :puke:

 

Forresten - hva er forskjellen på vegvesenet og vegdirektoratet og hvor kan jeg komme i kontakt med vegdirektoratet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å reise til et annet BT. Hvorfor skulle ikke det gå an?

 

Når du skal importere en bil, og melder deg hos en trafikkstasjon, må du fortsette der.

 

Har selv importert et par biler, og kan bekrefte at det er en eller annen teit regel som sier det.

Valgte å dra til Drøbak for å få skilter på en bil, fordi det var to måneder+ ventetid i Oslo.

Da måtte jeg senere igjen dra tilbake til Drøbak for etterkontrollen av ettermontering av sideblinklys. Fikk BD skilter.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten - hva er forskjellen på vegvesenet og vegdirektoratet og hvor kan jeg komme i kontakt med vegdirektoratet?

Vegdirektoratet er en del av Statens Vegvesen, de har vel en mer formell rolle i systemet, de driver ikke med kontroller osv.

Som dem selv sier;

Vegdirektoratet skal sørge for at etaten når de mål og forvalter de ressurser som Storting og Regjering fastsetter og stiller til disposisjon. Direktoratets hovedfunksjon er overordnet ledelse og styring av etaten, blant annet:

 

Kontaktinfo finner du her;

http://www.vegvesen.no/servlet/Satellite?cid=1047990961946&pagename=vegvesen%2FPage%2FSVVsubSideInnholdMal&c=Page

Tlf; 02030

 

:)

 

Du kan jo alltids prøve å søke om erstatning, men jeg tipper du har dårlig odds. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal importere en bil, og melder deg hos en trafikkstasjon, må du fortsette der.

 

Har selv importert et par biler, og kan bekrefte at det er en eller annen teit regel som sier det.

Valgte å dra til Drøbak for å få skilter på en bil, fordi det var to måneder+ ventetid i Oslo.

Da måtte jeg senere igjen dra tilbake til Drøbak for etterkontrollen av ettermontering av sideblinklys. Fikk BD skilter.

 

 

merkelig... min bror må alltid ta første kontroll på bilene i drammen (amerikansk-importerte biler må alltid dit til første kontroll), men etterkontroll kan taes hvor som helst...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til førde,bedre der. bergen er håpløst.

 

bedre virkelighets syn i førde av den fysiske godkjenninga, men dei damene i skranken har en lyst å skyte.

 

da eg leverte inn skilta engang, leverte med del 2 og. så dei makulerte heile greiene. og da eg skulle hente skilta seinare, så kunne eg ikkje få nye skilt da eg ikkje hadde del 2. dei sa at eg måtte vente endel veker før eg kunne få ny del 2.

da satte eg foten ned, og stod og krangla LENGE, helt til ho vart lei, så gav ho meg et midlertidig vognkort og skilta mine. forbanna nek seier eg.

biltrangsynet! dukenukem

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet rappa skiltene på mopeden min. (Okay, de trodde jeg hadde trimma), og jeg måtte vise den på biltilsynet. Kisen som skulle sjekke den veide sikkert 150kg, setter seg på, og prøver å dra den stakkars (men orginale) mopeden opp i mer enn 45. Stoppa vel på ca 40. Han hadde ikke lyst til å gi meg skiltene tilbake, da han mente den gikk for dårlig til å være orginal..

 

Hvor fjomp går det ann å bli?

 

Dessuten, hvis du kjeder deg sinnsykt mye en dag, så kan du prøve ut kø systemet på biltilsynet i Kristiansand. Du kan gjerne beregne en 2-4 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Ok ok, jeg vet dette er en ELDGAMMEL tråd..

Men jeg vil gjerne vite hva dette endte med? Og hvor vanskelig det er å få regga en USA importert bil nå for tiden..

Bilen står trygt plantet i oppkjørselen og forfaller. Det er nå i praksis umulig å registrere en amerikansk bil, uten å gjøre det på unntaksregelen (§1-15). Dvs, bilen må være dønn original.

 

Jeg har imidlertid begynt å bygge den tilbake til original, men de er jo så vanvittig pirkete. Eksempel: Når jeg forsøkte å registrere den på vanlig måte MÅTTE jeg ha sideblinklys. Nå må jeg FJERNE de samme blinklysene fordi de ikke er original. Samme med frontlyktene - de er uoriginal med riktige lys. Men jeg må kjøpe originale som har feile lys - for deretter å modifisere de (lage en tjuvkobling for parklys) til å få riktig lys.

 

Jeg har lært to ting i denne prosessen:

 

1. ALDRI stol på hva Vegvesenet sier/skriver til deg.

2. Aldri importer en bil fra USA som ikke er 100% original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, høres leit ut!!

Jeg synes vår 66 år gamle tekniske sjef på jobben sa det best til en kontrollør på BT:

 

"Det GÅR an å bruke huet. selvom du jobber i biltilsynet!!"

Da snudde han seg og gikk, og han fikk en ny kontrollør gitt :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1. ALDRI stol på hva Vegvesenet sier/skriver til deg.

Hvis du har det i skreven form fra dem, kan du vel gjerne bare klaske det i bordet og vise dem det. Hvis det faktisk er "feil" (i forhold til du forholder deg til) er det vel gjernes DERES jobb og snakke med de andre? Har du det skriftlig, har du gjerne en litt bedre sak :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår