Gå til innhold

Biltilsynet forsvarer VM-tittelen i dumskap

Ranger emnet


GeeZuZz

Anbefalte innlegg

viser bare nok en gang hvpr idiotiske de på biltilsynet er.

 

husker jeg viste mopeden min der for mange år siden, da fant de ut av at lysene ikke fungerte og jeg fikk mangel lapp på det pluss at det var kast i bakdekket, kjørte hjem forbanna og sur og testa, lysane var gode som gull de MEN de hadde glemt og slå de på!!

 

kjører bort nok ei gang og får de til og kike på det, og de skriver unner med ei gang.

 

noen av de folka er ikke heilt gode..

 

 

edit: lenge leve satans veivesen:puke:

mazda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg gjemmer meg i en skuff jeg hver gang noen roper ut teknisk kontroll!

 

Veldig kjip situasjon du er i, jeg hadde tenkt å importere meg en 32gts-t, men fant ut å få skilter tok nærmere året så da dreit jeg i det også satster jeg heller på noe med skilter på allerede.

Signatur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duck: Hadde det bare vært så enkelt. Bilen må sluttkontrolleres i Bergen uansett. Komplett umulig å gjøre det annen plass i følge de. Derfor må jeg selge den til utlandet hvis jeg ikke gidder å stresse mer.

 

ring til et annet biltilsyn, og spørr om den må sluttkontroleres i bergen. hør litt rundt hos andre biltilsyn og dobbeltsjekk det de "vm i idioti mestera" sier

 

angående felgene så ringte jeg ned til biltilsynet i hundalen(gjøvik) for ikke så lenge sia og lurte på om jeg måtte godkjenne 17" felgene på bilen min. da kom vi frem til at så lenge det ikke sto noen om innpresset i vognkortet så trengte jeg ikke å godkjenne bilen med de felgene. jeg fikk skriftlig bevis på dette, men jeg har desverre tulla det bort!

Tja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bead-lock: Takk for tipset - skal høre med de.

tor_erik: Ja, er første og siste gang jeg er der. Vurderte jo å reise til Voss i stedet men fant ut at det sikkert ikke var så stor forskjell. Angrer litt nå ja.

 

At du må ta sluttkontroll samme plass tror jeg stemmer når det er snakk om førstegangsregistrering. Men det er jo helt idiotisk med tanke på at jeg muligens må selge bilen (hvis ikke dette ordner seg da), og en eventuell ny eier i Norge må reise til Bergen og krangle med samme løken.

 

Ang. dekk: Dette er jo ikke noe stort problem siden jeg har vinterdekk, men synes nå uansett at det er snodig at én simpel tomme skal være så problematisk. Dekkene er jo "flatere" så "lengden" er nok den samme.

 

Forresten, bilen er faktisk fremdeles godkjent i USA. Det er litt provoserende. De har jo teknisk kontroll hvert år (hvorfor har vi ikke det i Norge som skal være så streng på alt?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dekk, om dette overskrider 5%-regelen, samt innpresset går utover 7,5mm hver vei, så er det ingen bombe at dem krever dokumentasjon.

 

Når det gjelder å gå til noen andre, så tipper jeg BT har lagt inn mangellappene i systemet, ergo vil du få samma problem andre steder. Men om vedkommende som har prøvd å godkjenne bilene din har surret vilt, så kan du være mer heldig andre steder.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Marvil, han jobber vel hos Biltilsynet.

Nå satt jeg i skranken, men gjør det ikke nå lenger (sommerjobb).. :)

 

Men jeg mener at etterkontroll ikke trengs å tas samma sted, men mulig det er andre regler siden det er USA-import, men manglene skal uansett ligge i systemet, men tolkningen vil jo variere.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg mener at etterkontroll ikke trengs å tas samma sted, men mulig det er andre regler siden det er USA-import

Han var i alle fall krystallklar på at det var helt umulig... Mener forresten å ha lest om det før også, så tror han har rett i det. Det gjelder visstnok ved førstegangsregistrering av bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke verre enn at du tar en telefon til 81544010 og hører. Da får du uansett ikke snakke med han som godkjente bilen din.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta kontakt med veidiriktoratet.....kan hende det sjer saker å ting da ja....rulleomkretsen +- 5% er vel den som gjelder(fra org dimensjon)å sporviddsforandring +- 15mm...

kompis av mæ sku 1gangs reggge en bmw 520.... dæm hadde ikke dok på hva bilen veide,så sier type som ville ha skilt "det står på chassinr,det er mye bedre en papirdok" nei han måtte få det pr papir...så fikk typen som eide bilen sendt det på fax til faren sin,å leverte på BT.. det kunne ikke godkjennes for det stod farens navn øverst???? "jamen æ har jo ikke fax sa bmw eiern" så dæm godtok det ttil slutt....:iconsm :puke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finner du ut av dette her ?

 

hvor er bilen importert fra ? USA ?

 

da må vel bilen godkjennes i drammen? eller , det er vel 2 - 3 plasser i norge man kan godkjenne di , men alle papirene må ihvertfall sendes til drammen eller hvordan det der er ..

 

har vært i drammen med noen biler for min bror (importerer fra usa) var seinest i forje uke inne med en eclipse cab og en camaro cab...

det er 5 times kjøring for å få godkjent bilen det. , og det er ingen plass nærmere hjemme som vi kan få godkjent bilene...

 

det sies at bilene skal være 100% orginale... det vil si at du har ikke en gang lov å ha uorginale skjørter bå bilen , ja.... ikke en gang felgene kan være annet en orginale..

det satt 225 dekk på orginale felger på min bror sin eclipse , fikk den ikke godkjent siden di orginale er 215

 

men det har vel noe å si med om du skal godkjenne bilen innenfor eller utenfor unntaksbestemmelsene ?! vet ikke hvordan di der fungerer , men trenger ihvertfall ikke TÜV papirer når min bror godkjenner di med untaksbestemmelsene.. men vet som sagt ikke noe om reglene rundt det...

 

Det med at du må dokumentere vekt skjønner jeg ikke , for i drammen bare veier di bilene.. di vil ikke se dokumentasjon på det en gang om vi har det "for vekta varierer fra bil til bil . . ."

 

eneste di sjekker er i grunn rammenummer og lys når vi tar inn bilder , og hvis di har misstanke om noe så sjekker di det nærmere . .

 

eks, eclipsen jeg var inne med i forje uke , di mente jo da at den ikke var orginal.. hehe, merkelig hvor "mye" di finner ut :p måtte bytte eksos og turboen var "litt større en orginalt" , ellers var bilen orginal :p

med den "litt større" turboen , og u orginale eksos, yter selvfølgelig en ellers orginal 2.0L eclipse 386hk på hjulene i dyno-test :p

 

Bilde av bilen :

1_-1329734099.jpg

den er til salgs. interesse , send PM ...

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som Bergen er et usannsynlig trangsynt sted når det gjelder og godkjenne biler (har fortsatt mareritt om (s)viken auto i Knarvik)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår