Gå til innhold

Biltilsynet forsvarer VM-tittelen i dumskap

Ranger emnet

GeeZuZz

Anbefalte innlegg

Bergensskilter (eller hvilke som helst bokstavkoder) kan du få uansett hvor du tar kontroll/sluttkontrollen, du bare sier det til personen i skranken når du skal registrere den.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bergensskilter (eller hvilke som helst bokstavkoder) kan du få uansett hvor du tar kontroll/sluttkontrollen, du bare sier det til personen i skranken når du skal registrere den.

Betyr det at jeg kan be om å få XX eller PC? (hvis den tid noen gang kommer :thumb) Helt uten å oppgi grunn? Og det er heller ingen ulemper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være spesielt mye problem, bortsett fra at det må spesialbestilles, og dermed kan ta noen dager før du får skiltene.

Er du heldig kan du bestille dem litt før, og betale dem når du bestiller, slik at dem ligger på lager når du skal registrere den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være spesielt mye problem, bortsett fra at det må spesialbestilles, og dermed kan ta noen dager før du får skiltene.

Er du heldig kan du bestille dem litt før, og betale dem når du bestiller, slik at dem ligger på lager når du skal registrere den. :)

Hmm. Bilen min må ha lite skilt bak (dvs egentlig ikke, men ser alle andre med lik styling har fått det), så det må vel spesialbestilles uansett.

Hva sier jeg liksom da? "Kan jeg få XX skilter" høres vel litt teit ut. Burde vel kanskje ha en liten grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg ønske lykke til med å få lite skilt (da vil du nok få et nytt helvette, siden det er bilens originalskilthull som teller, ikke stylingen). :)

Skal ikke være noe problem om du sier du f.eks vil ha BR-skilter. Jeg har værtfall vært med på det før, uten noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøh! skilter bestilles hos : http://www.funplates.se eller hos http://www.germanplates.com .... med den texten du vil ha,å størrelse.ellers ser dæm ut som norske!

norske bilregler er HELT AV EN ANNA VERDEN!! sku ha eu-kontroll på min bil(hos naf,er medlem) bilen hadde blidd avskiltet for masse år sia. så æ kunne ikke få prøveskilt hos BT pga manglende eu kontr,MEN æ kunne IKKE få eukontr hos naf, PGA AT Æ MANGLA SKILT ELLER PRØVESKILT!!!!!:puke: :puke: :fuckme2:

har no fått skilt,men den satt LAAAAAANGT INNE ja

spørr på en anna måte: HVOR MANGE BILULØKKER HAR DET VÆRT PGA TEKNISK FEIL PÅ BILEN........???? pga av at det stod sjørt på bilen?pga,2" effektpotte? pga spoilern bak til 3000kr?? dragcar slik?? har man styla bilen litt,å lakka å greidd ut,så tar man den vel ikke med på bilkrossbanen:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøh! skilter bestilles hos : http://www.funplates.se eller hos http://www.germanplates.com .... med den texten du vil ha,å størrelse.ellers ser dæm ut som norske!

norske bilregler er HELT AV EN ANNA VERDEN!! sku ha eu-kontroll på min bil(hos naf,er medlem) bilen hadde blidd avskiltet for masse år sia. så æ kunne ikke få prøveskilt hos BT pga manglende eu kontr,MEN æ kunne IKKE få eukontr hos naf, PGA AT Æ MANGLA SKILT ELLER PRØVESKILT!!!!!:puke: :puke: :fuckme2:

har no fått skilt,men den satt LAAAAAANGT INNE ja

spørr på en anna måte: HVOR MANGE BILULØKKER HAR DET VÆRT PGA TEKNISK FEIL PÅ BILEN........???? pga av at det stod sjørt på bilen?pga,2" effektpotte? pga spoilern bak til 3000kr?? dragcar slik?? har man styla bilen litt,å lakka å greidd ut,så tar man den vel ikke med på bilkrossbanen:hello:

Ikke måte på hvor hissig du klarer å bli når det gjelder norske bilregler, ser jeg..

Et lite tips, bruk litt mer tid på rettskriving, og litt mindre tid på å trykke inn caps lock/shift hele tiden, samt litt mindre tid på "!!!!!!!!", så blir innleggende bedre for oss andre å lese, og tatt mye mer seriøst.

Hva spurte du egentlig om når du skulle ha prøveskilt første gangen..? Spurte du ens ærend om å få skilt slik at du kunne kjøre til NAF å få kontroll, eller skulle du ha for hele helga i tillegg slik at du kunne "prøvekjøre" den litt..? :)

Men det kan sikkert stemme at dem vegrer seg for å gi ut prøveskilt når du har blitt avskilta pga manglende EU-OK.

Og når du nevner ulykker med teknisk feil på bilene, så er det MYE mer enn du tror, det er bare at storparten får ikke du vite om. Hvor ofte får du lese om de tekniske rapportene som Biltilsynet tar av skadebiler etter ulykker..? Sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg ønske lykke til med å få lite skilt (da vil du nok få et nytt helvette, siden det er bilens originalskilthull som teller, ikke stylingen). :)

Det er jeg klar over, men ser at alle andre som har lik styling har fått det, hvorav den ene har blitt registrert i år. Alternativet blir at jeg skrur ut ryggelysene (er merkelig nok ikke påbudt) slik at det blir plass til store, og slik kontrollørene har oppført seg foreløpig, synes de vel å kjøre rundt uten ryggelys er bedre enn at de gir meg lite skilt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen jeg kjøpte hadde vært uten skilt i 5 år,pga manglende eu.så da kunne jeg ikke få prøveskilt,før det hadde funnet sted.Så da blir det som vanlige folk gjør: tar skiltene fra gammelbilen. Klare faktisk å kjøre bare en bil i slengen,lov eller ikke lov.

Du hører nok til mindretallet av "vanlige folk" da isåfall. Her er jo du med å konkurrere med BT om tittelen spør du meg...

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har importert en bil fra USA og registrert den på vanlig måte, ikke §1-15 (unntaksregel/motorhistorisk grunnlag) - i så fall - er det mulig å få en kopi av ECE-dokumentasjonen som ble brukt?

Kan høre med brodern om han har ece papirer... men tror han har godkjent di fleste eclipsene (om ikke alle) han har tatt hjem på unntaksbestemmelsene...

grunnen er nok det at alt lys , sikkerhetsutstyr etc må være E merket (gå etter europeiske bestemmelser) om du skal få den på vanlig grunnlag...

husker jeg skulle prøve å godkjenne en eclipse i drammen utenfor bestemmelsene for broderen en dag , og første han fyren gjorde var å kikke på sikkerhets-selene for å se om di var e-merket , og det var di ikke , så alt sånn + + + måtte byttes om den skulle godkjennes slik.. men lurer på om han har di papirene , siden jeg skulle prøve å få den igjennom sånn for han den gang , men kan du bruke di papirene hans da? går ikke det på rammenummerene??

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan du bruke di papirene hans da? går ikke det på rammenummerene??

Nei, kan ikke bruke de, men lurte bare på om det var likt som mitt, eller om det er vanlig at det står tydelig at det er tatt utgangspunkt i en typegodkjenning etc.

Ang. E-merking så er ikke det lenger nødvendig, så lenge det er merket med en annen "tilsvarende" merking, f.eks. DOT/SAE som de bruker i USA. Beltene på bilen min ble ikke en gang kontrollert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider