Gå til innhold

Merklige ledningar på b230ft ledningsnette

Ranger emnet

Knut Inge

Anbefalte innlegg

det er jo de to til vanntempen? bruker du 531 fra ET har du en ekstra helt bakerst som ikke skal brukes, men om det er orginaltoppen så er det nok du som har blingsa litt

nei, han eg kjøpte den av sa att det var org topp. Men går det ann og sjå ka topp det er?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den ukjente ENE ledingen som står øverst i tråden her, det er ledningen til oljetrykks-føleren.

Den "16meters"-forma kontakten på toppen er tempføleren til instrumentet, mens den firkantede i toppen er Temp-giveren til sprutet.

Den klumpen like under toppen, avbiltet sist her, er bankesensoren.

Alle de 4 nevnte ledningene burde du ha, spesielt vanntempføleren til instrumentet og oljetrykket.

Mangler du kontakter for å få dette til, så har du ikke et komplett LH 2.4 ledningsnett... da samtlige motorer med LH 2.4 har disse 4 følerene+ noen til. (Oljetrykk, Bankesensor, VAnntemp til instrumentet og vanntemp til Sprut, LMM-plugg, tomgangsmotor, Svinghjuls-sensor og Lambda.)

Den pluggen med 3 ledere i er lambdasonden, den MÅ du huske å koble til...ellers vil ting aldri funke skikkelig, og du vil plages med feilmeldinger :):

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja då har eg vert ute litt. Men kan ikkje sei att eg forstår så masse.

Men eg fant ut att eg hadde kobla ein feil. Så no har temp giveren til sprutet fått ledning. Men har jo 4 plassar som mangle lednig(fant ein ny i dag).

Og berre ein ledning. Så det blir 3 plassar som ikkje får lednig.

Dei som mangle ledning no er, bankesensoren og tempføleren til instrumentet.

Også dei 2 her på bilde. Ikkje veit eg ka dei er til. Og den i slangen, skal den brukast eller ikkje. Har også bilde av ein lednig som eg ikkje veit kor skal. Den er ikkje til bensinhjernen men til tenningshjernen. Skal den på bankesensoren, tempføleren til instrumentet eller skal den på noken av dei på bildene.

Er det noken som forstår noke av det eg har skreve?

Bilde2037.jpg

Bilde2038.jpg

Bilde2039.jpg

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok eit bedre bilde av det som var så mørkt. Også har eg streka opp dei tinga som eg veit kor skal på ladningsnettet. Men det som eg lure litt på. Dei tinga eg mangle ledningar til. Høyre dei til eit eget ledningsnett eller skal det vera i det "stora" ledningsnettet. Men finne ikkje ut kor dei kan vera på dei stora ledningsnette eg. Vist dei skal vera der då:P

Men her er nå bildene.

Bilde2040.jpg

Bilde2041.jpg

Bilde2042.jpg

Bilde2043.jpg

Bilde2044.jpg

Bilde2045-1.jpg

Bilde2047.jpg

Og her er betydningen på bokstavne.

1A=LMM

1F=Dysa nr 1

1G=Dysa nr 2

1H=Dysa nr 3

1I=Dysa nr 4

1L=Gasspjeld

1M=Oksygenføler(lamdasonden)

1N=Bankesensoren

1P=Temp-giveren til sprutet(er usikker)

1R=Relè modul

1S=Svinghjulsføler

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig ledningsnett, der tennings og bensinhjernen skal stå SÅ nærme hverandre... hos meg står liksom bensin og tenningshjerne rundt 1,2 meter fra hverandre i luftlinje, ser ikke ut som kontaktene til hjernene er beregnet for det her...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merkelig ledningsnett, der tennings og bensinhjernen skal stå SÅ nærme hverandre... hos meg står liksom bensin og tenningshjerne rundt 1,2 meter fra hverandre i luftlinje, ser ikke ut som kontaktene til hjernene er beregnet for det her...

uff...endå meir problemer:shake faen då!! det er ikkje laga forskjellige ledningsnett då?

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til han har et lh 2,4 el net til 240... går fint and å bruke i 740... må bare forenge 2 ledinger skal bort på coilen siden di står på andre siden i 240... å plugge litt om i sikrings boksen for at benin pompe relet er flyttet... å koble strømm til di forsjleige tingene...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til han har et lh 2,4 el net til 240... går fint and å bruke i 740... må bare forenge 2 ledinger skal bort på coilen siden di står på andre siden i 240... å plugge litt om i sikrings boksen for at benin pompe relet er flyttet... å koble strømm til di forsjleige tingene...

aha...kanskje det er feilen då. Men b230ft kom aldrig i 240 trur eg nå.

Og siden lednigslettet har formotstand til dysene så er det ikkje b230f. Hadde b230fb/fx formotstand til dysene? Siden eg har eit lednigsnett for 240 kan det vera grunnen til att det ikkje er nok ledningar til alle kontaktane?

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også vært borti en original 230ft med slikt ledningsnett, mener det var en 94mod.

Ingen formotstand uansett til 240, og du ser vel med en gang om det er selvgjort.

Er vel heller ikke blokkmontert fordeler på motoren din?

Er uansett like mange kontakter osv.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider