Gå til innhold

hvordan sveise bakakslinga?

Ranger emnet


im the bandit

Anbefalte innlegg

husk og fjerne slagg da d lønner seg og sveise med pinner eller ett voksent mig apparat. og vent med og ha på ny diff olje til alt har kjølt seg ned. husk og sveis på begge sider. skal sveise 4 hjørner på ene side og 4 hjørner på andre sida. pass på at akslingen går rundt etter at du har sveisa den så ere bare ut og spinne og herje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert langt i fra slik det ser ut på Opel Omega'n din. (men en diff er en diff)

 

Men her er et par bilder fra operasjonen på min diff. Skulle bare fikse en liten

aksling, men så endte eg opp med og ta den lette veien. SVEISE! :thumb

 

bilde7-liten.jpg bilde9-liten.jpg

 

Alle dem små tannhjula som står mot kvarandre skal sveises fast i selve

"huset" dem står inni. Ver generøs med sveisen, sveis alle kriker og kroker du

kommer til, og sveis også der tannhjulene møter kvarandre i inngrep.

 

Smelt det sammen!

 

Eg demonterte hele huset, tok av kronhjulet, vaskte hele greia med QuickCleen

spray og sveiste med tjukkeste pinnen og største strømstyrken eg hadde

tilgjengeligt. Sveiste ikkje særligt mye heller, men det holder ennå! :hello:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gjør godt rent" er vel beste rådet som man kan gi... og bruk MYE strøm og lav matehastighet om du bruker trådmater...hvis du har planer om å bruke en en-fas trådmater kan du nesten bare glemme det.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er pinneapperat jeg skal bruke! takk dette hjalp veldig:)

 

Vist du bruker pinneapparat kan det være en fordel og ta ut klokka.

Mye lettere og ha kontroll på sveisepærler som setter seg litt her og der.

Var et par og gjeng eg måtte slå av, pluss du får sveiseslagget som må av.

 

Får du det inni diffhuset, kan det være kronglete og få ut alt, eller i det hele

tatt ha kontroll på alt.

 

Bare en tanke!

 

Bare så det er sagt, er det ingen garanti for at det blir holdbart. Eg har kjørt

min diff passe hardt, synst eg selv, og den er ikkje det svakeste leddet virker

det som. Men så er vist R200 diff også litt småkjent for å være litt robust av seg.

En på jobben sveiste en volvo diff, og den takket for seg og valgte og

bli "støv" på en åpen parkeringsplass samme dagen eller noe! :fatality:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår