im the bandit Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 heisann! nå har jeg leita og leita men finner ikke noe veileder på dette! kan noen hjelpe meg me og skrive opp hva jeg trenger og åssen det gjøres! vet det sånn ca men greit og være sikker! ( er på opel omega) bilder skadder ikke! takk:) Siter BMW e-39 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjune Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 ta av dekslet på diffen, finn frem apparatet, kjør på godt med strøm så det smelter godt sammen. og dytt inn i alle krokene på sol og planethjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 husk og fjerne slagg da d lønner seg og sveise med pinner eller ett voksent mig apparat. og vent med og ha på ny diff olje til alt har kjølt seg ned. husk og sveis på begge sider. skal sveise 4 hjørner på ene side og 4 hjørner på andre sida. pass på at akslingen går rundt etter at du har sveisa den så ere bare ut og spinne og herje. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im the bandit Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 bilder?? Siter BMW e-39 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thorbis Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 sorry hakke bilder. men når du åpner der og drar hjula rundt så ser du fort hva du skal sveise. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im the bandit Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 okay! jeg skal bare sveise det som går rundt sammen?? hvis jeg forstår det riktig?! Siter BMW e-39 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Du skjønner hvor du skal sveise. Pass på å ha godt med varme som folk sier her. Tørk også av olje, møkk, etc før du sveiser. spray på med industri rens eller lignende, og la det tørke før sveising. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im the bandit Skrevet August 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 oki! skal ikke sveise før helgen så hvis noen har bilder så leg dem ut Siter BMW e-39 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trebor87 Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 vet om en som bare stakk elektroden inn i oljepåfyllings hullet og "herje sveisa".. det holdt faktisk.. spørs om det er en jorde bil eller en du skal "kjøre" med Siter 1997 Volvo S70 2.0 "LT" 1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt* 1990 Golf2 GTD *Solgt* 1987 Volvo 740gl *borte* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 Er sikkert langt i fra slik det ser ut på Opel Omega'n din. (men en diff er en diff) Men her er et par bilder fra operasjonen på min diff. Skulle bare fikse en liten aksling, men så endte eg opp med og ta den lette veien. SVEISE! :thumb Alle dem små tannhjula som står mot kvarandre skal sveises fast i selve "huset" dem står inni. Ver generøs med sveisen, sveis alle kriker og kroker du kommer til, og sveis også der tannhjulene møter kvarandre i inngrep. Smelt det sammen! Eg demonterte hele huset, tok av kronhjulet, vaskte hele greia med QuickCleen spray og sveiste med tjukkeste pinnen og største strømstyrken eg hadde tilgjengeligt. Sveiste ikkje særligt mye heller, men det holder ennå! :hello: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet August 16, 2006 Rapporter Share Skrevet August 16, 2006 "Gjør godt rent" er vel beste rådet som man kan gi... og bruk MYE strøm og lav matehastighet om du bruker trådmater...hvis du har planer om å bruke en en-fas trådmater kan du nesten bare glemme det. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dimmu87 Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 du kan ligge å sjå inn i diffen, snu på ett hjul å sjå på ka so bevega seg, å so snur du på begge hjula like fort, då ser du ka so skjer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im the bandit Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 er pinneapperat jeg skal bruke! takk dette hjalp veldig:) Siter BMW e-39 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 er pinneapperat jeg skal bruke! takk dette hjalp veldig:) Vist du bruker pinneapparat kan det være en fordel og ta ut klokka. Mye lettere og ha kontroll på sveisepærler som setter seg litt her og der. Var et par og gjeng eg måtte slå av, pluss du får sveiseslagget som må av. Får du det inni diffhuset, kan det være kronglete og få ut alt, eller i det hele tatt ha kontroll på alt. Bare en tanke! Bare så det er sagt, er det ingen garanti for at det blir holdbart. Eg har kjørt min diff passe hardt, synst eg selv, og den er ikkje det svakeste leddet virker det som. Men så er vist R200 diff også litt småkjent for å være litt robust av seg. En på jobben sveiste en volvo diff, og den takket for seg og valgte og bli "støv" på en åpen parkeringsplass samme dagen eller noe! :fatality: Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
im the bandit Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 så jeg ser altså hva jeg ska sveise da`?? Siter BMW e-39 2000 mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.