Gå til innhold

xenon look pærer

Ranger emnet


THovland

Anbefalte innlegg

Ikke gidd å diss oss som kjører tysker, du eier ikke verden fordi om du kjører Lexus vet du, eller kanskje du ikke vet det heller :rolleyes:

Hehe.. Tror du missforstod meg litt. Jeg DIGGER Golf Mk2, jeg er bare imot hightech-styling på biler dette ikke kler. Jeg er også imot alt som er "fake", det være "xenon-look", "Lexus-look", Defektanlegg eller elektronisk dumpventil. Håper du skjønner hva jeg mener, er ikke ute etter å rakke ned på folk!

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte med første generasjon Philips Bluevision da de pærene kom. På vinterføre mente jeg at kontrastforhold på veien ble bedre og at de generellt ga en bedre lysopplevelse. Levetiden derimot var elendig.

 

Best bet er vel å kjøpe kvalitetspærer, tror ikke "SUPER ULTRA WHITE XENON LOOK!!!" til 25 kroner er noe å satse på. Eller, om du har råd, bygg om til Xenon, men for guds skyld, gjør det riktig og kjøp frontlykter med projektorer.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte med første generasjon Philips Bluevision da de pærene kom. På vinterføre mente jeg at kontrastforhold på veien ble bedre og at de generellt ga en bedre lysopplevelse. Levetiden derimot var elendig.

 

Best bet er vel å kjøpe kvalitetspærer, tror ikke "SUPER ULTRA WHITE XENON LOOK!!!" til 25 kroner er noe å satse på. Eller, om du har råd, bygg om til Xenon, men for guds skyld, gjør det riktig og kjøp frontlykter med projektorer.

 

 

Mhm det skal bli xenon eller bare angel eyes seinere! men nåke som kommer først på lista! Men hvordan virker prosjektor lykter egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen ligger i måten lyset blir spredt ut fra lyktene. Hovedsaklig to forskjellige måter:

 

Reflektor:

 

Mest brukt på eldre, men også mange nye biler, ser omtrent slik ut:

 

Halogen%20p%e5%20bil.jpg

 

image005SM.jpg

 

Og projektor, også kjent som "linselys":

 

Projektor.jpg

(Reflektoren til høyre er langlysene)

 

image008SM.jpg

 

Projektorlampene er mye mye bedre til å plassere lyset akkurat der det skal være, med helt rene kuttlinjer. Reflektorer derimot er mye mer upresist og skaper veldig mye strølys. Eksempler:

 

Reflektor til venstre, projektor til høyre:

 

Halogen%202.jpgXenon%202.jpg

 

Halogen%203.jpgXenon%203.jpg

 

 

Closeup, projektor:

 

Xenon%208.jpg

 

 

 

Å unngå strølys er alfa og omega for å ikke blende andre trafikanter, derfor er det fyfy og ettermontere xenon på biler med reflektorer. Når det er sagt er det noen få biler på veien med original xenon med reflektorer, bla. Mercedes. Disse systemene bruker en annen pære, D2R, istedet for de vanlige D2S som er desidert mest brukt i orignale Xenon-installasjoner.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen ligger i måten lyset blir spredt ut fra lyktene. Hovedsaklig to forskjellige måter:

 

Reflektor:

 

Mest brukt på eldre, men også mange nye biler, ser omtrent slik ut:

 

Halogen%20p%e5%20bil.jpg

 

image005SM.jpg

 

Og projektor, også kjent som "linselys":

 

Projektor.jpg

(Reflektoren til høyre er langlysene)

 

image008SM.jpg

 

Projektorlampene er mye mye bedre til å plassere lyset akkurat der det skal være, med helt rene kuttlinjer. Reflektorer derimot er mye mer upresist og skaper veldig mye strølys. Eksempler:

 

Reflektor til venstre, projektor til høyre:

 

Halogen%202.jpgXenon%202.jpg

 

Halogen%203.jpgXenon%203.jpg

 

 

Closeup, projektor:

 

Xenon%208.jpg

 

 

 

Å unngå strølys er alfa og omega for å ikke blende andre trafikanter, derfor er det fyfy og ettermontere xenon på biler med reflektorer. Når det er sagt er det noen få biler på veien med original xenon med reflektorer, bla. Mercedes. Disse systemene bruker en annen pære, D2R, istedet for de vanlige D2S som er desidert mest brukt i orignale Xenon-installasjoner.

 

 

Du fikk visst veldig gode forskjeller med de bildene dine!:p veldig bra! såg store forskjeller! Når det er snakk om ettermontering av xenon vil de si bare pæren? eller et helt kit? har allti trodd å skifte hele kite var lov jeg:S:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hos dybvik trading du :)

 

Ettermontering er kit, med xenon pære, ballast og det som trengs, ikke no stress å koble opp, å kjapt å fjerne om man sku bli stoppa med det.

 

Ettermontering får du ikke godkjent, om du ikke har lykter med automatisk høydejustering, sensorer på fram og bakaksling og lyktespylere.

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hos dybvik trading du :)

 

Ettermontering er kit, med xenon pære, ballast og det som trengs, ikke no stress å koble opp, å kjapt å fjerne om man sku bli stoppa med det.

 

Ettermontering får du ikke godkjent, om du ikke har lykter med automatisk høydejustering, sensorer på fram og bakaksling og lyktespylere.

 

 

Jepp! har lest der nå!:p hehe. men takk! blei bare litt forvirret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Tror du missforstod meg litt. Jeg DIGGER Golf Mk2, jeg er bare imot hightech-styling på biler dette ikke kler. Jeg er også imot alt som er "fake", det være "xenon-look", "Lexus-look", Defektanlegg eller elektronisk dumpventil. Håper du skjønner hva jeg mener, er ikke ute etter å rakke ned på folk!

Hvem vil vel ha lexus-look uansett :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår