Gå til innhold

Elg Jaging

Ranger emnet

2Fat 2Fly

Anbefalte innlegg

Dyreplageri az... IDIOTER...

Var forresten en elg som akkurat hadde blitt på kjørt mellom Drøbak og Ås da jeg var på tur opp til vaerste med kebab... Den sto midt ut på jordet rett ved veien, sikkert brukket et ben eller no...

Kommer sikkert no update i Østlandets Blad etterhvert...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter. Elg er flotte dyr. Så lenge de ikke truer folk skal en ikke røre dem. Det kan forsåvidt sies om alle dyr.

Kan ikke si meg enig i at Elg er flotte dyr. For meg ser det ut som et misfostra avkom etter en hyrdestund mellom en hest og en ku... Men meg om det:P

Uansett; dyreplageri er tapersk, og de skyldige skulle vært hengt etter stortæra fra big-ben!:iconsm

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm... Stemmer for et øye for et øye metoden. Kanskje den/de skyldige kunne forstått frykteligheten bak sine handlinger da. Fatter ikke hva som skjer i verden...

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare greit at det blir litt mindre elg? Elg er jo statistisk sett Norges farligste dyr.

kilde: Folkeaksjonen mot elg (F.A.M.E).

At elgen i adressa-saken døde var egentlig ikke fordi den ble "jaget", men fordi den hoppet over murgjerdet og falt ned i jernbaneundergangen (det er et par meters fall på baksiden av murgjerdet). At kalven ble påkjørt og skadet uten at viltmyndighetene ble varslet etterpå var det eneste alvorlige med saken utfra det jeg kan lese fra artikkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreplaging er grusomme saker.

Jeg for min del har aldri drept eller skadet et dyr, i allefall ikke med vilje.

Kollisjon mellom dyr og kjøretøy, er i et sånnt land som Norge nærmest u-unngåelig.

Kjører man på noe, så har man med å varsle viltnemda, slik at noen kan komme og avlive det.

Ingen tvil om at elg er flotte dyr, men jeg liker ikke at at elg popper ut i vegen for meg når jeg ligger i 130km/h.

Har vært veldig nær ved å kjøre på elg og rådyr MANGE ganger, bare den siste måneden.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..har kjørt 210km/h gjennom en av de plassene på Fosen der det er mest vilt også jeg da, og det skjedde midt på natta, med skog 2 meter fra vegen på hver side.

Idioti? JA, skal aldri gjøre det mer.

Det var den tredje dagen jeg hadde førerkort, så jeg hadde 0 erfaring og var verdensmester til å kjøre bil, så tenkte ikke over det.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider