Gå til innhold

Wedgematet svinghjul?

Ranger emnet

JHU

Anbefalte innlegg

På boblene har vi problem med at svinghjulet løsner når man har trimmet litt. Orginalt sitter det kunn med en relativt stor bolt og fire "styrepinner" Neste trinn er åtte styrepinner og bolt med større hode... Men når man har fått ut fireganger orginaleffekten og rivstarter med optimalt feste kan det løsne... det har det gjordt for meg. Så neste trinn er wedgemating, dvs at man dreier en kon på enden av veiva og sveiser en larve i monteringshullet på svinghjulet og dreier ned den til en "nesten" lik kon.... så når disse kon'ene treffer hverandre kiler de seg helt fast. Og i tillegg til dette åtte styrepinner og cromoly bolt så holder dette en stund... så det er en Wedge-mate... er det andre som driver med dette og??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... ja mye er det jo ikke... det er vel kansje ikke no sjakk trekk å rev'e 5000 og så bråslippe den firepukka race cluchen når man står på track bite med to 6" slicks og sperre i kassa... tror det kan skje noe med de aller fleste drivlinjer da... eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JHU

Hehe... ja mye er det jo ikke... det er vel kansje ikke no sjakk trekk å rev'e 5000 og så bråslippe den firepukka race cluchen når man står på track bite med to 6" slicks og sperre i kassa... tror det kan skje noe med de aller fleste drivlinjer da... eller??

Bare de værste audi fantastene som tror det holder da... he he.. er jo ekstra utsatt bobla og da, med all vekta på drivhjula..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må det nesten sies at det holder for de aller fleste... hadde jeg bare ikke hatt Sinter cluch (glass).... hadde det bare slura "litt" så hadde dette funket det.. hehe.... kansje litt korka å tviholde på orginal interiøret og bensinvarmen og... det hjelper ikke på slitasjen med "høy" vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreie til en kon på en veiv og en tilsvarende på svinghjulet er det ikke hvermansen som kan gjøre..

Skal noe til får å få det der beint.. dreie kan alle klare.

Ville spurt folk som har gjort det i egne forum for bobler, der de virkelig entusiastike personene er. Må nok regne med å sende tingene til utlandet skal du få det skikkelig gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hondaen

Må nok regne med å sende tingene til utlandet skal du få det skikkelig gjort..

Hvorfor det? Det er da nok flinke verktøymakere i Norge som kan gjøre dette! Nivået på Norske verktøymakere er mye høyere enn i stort sett resten av Europa. Jeg ville ha hørt med en verktøymaker bedrift i nærheten av der du bor. Hvis du ikke vet om noen send meg en mail (maniac@start.no) og jeg skal finne en til deg.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider