Gå til innhold

Dyr burger

Ranger emnet


VeilSide

Anbefalte innlegg

  • Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by GalnemaX

Ascona skrev vel ingenting om når på døgnet han kjørte i 200? Hvis det var på nattestid, lite trafikk, gode forhold, så er vel ikke dette så altfor galt hvis Ascona da er en erfaren sjåfør?

 

MEN, hvis det var på dagtid, normalt mye trafikk, ville 200 vært for fort.. eller?

 

helt enig... men betyr mindre hvis politiet står der. er vel ingen formildende omstendighet at en er erfaren. det ville vel de brukt mot en. hvis det er tørr veibane og lite trafikk så er det formildende.. uansett i 200 så hadde det blitt brukbar straff..

 

Er enig med ascona i at avisene skaper litt for mye ut av dette. Det er uakseptabelt.. men at en blir tatt viser at systemet virker. Må si at det er mer positivt at disse blir tatt enn en som kjører i 75 i 70 sona. eller?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Må si at det er mer positivt at disse blir tatt enn en som kjører i 75 i 70 sona. eller? [/b]

 

Kunne ikke vært mer enig.. Bedre at sånne som kjører i 150+ i værste trafikktid blir tatt enn at en eller annen som holder 5 over blir stoppet og får en liten bot..

Ålgård Gatebilklubb

 

1970 VW Boble 1302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

så de er tryggere i 150 enn når jeg kjører i 110 inn på e6 til oslo.. Dessuten spekulerer jeg ikke i hvor stor straff jeg kan få. vet bare at førerkort klarer jeg meg ikke uten. Du som sier du kjører i 200 i 100 sona burde hvertfall tenke deg om. selv om du har "verdens beste bil" er det ikke sikkert at det vil alltid gå bra. Og hvordan skulle landet blitt hvis en ikke hadde fartsgrenser å kjøre etter? De fleste sjåfører kjører faktisk ikke etter forholdene, de kjører for fort. spesielt på vinterføre.. Å kjøre etter forholdene betyr ikke at en kan kjøre i 150, kjøre etter forholdene er å redusere hastigheten ettersom forholdene skifter til dårligere .. Ville blitt rart hvis det var ok å holde 200 pga tørr asfalt og solskinn???

 

Har dessuten drevet med litt bilsport, så helt borte er jeg ikke til å kjøre.. men skryter ikke av det. sikkert kjørt over førerkortbeslag mange ganger jeg oxo, men når en blir eldre og stifter familie begynner en ofte å tenke mer på de som eventuelt skulle sitte igjen hvis det skulle skje noe alvorlig.. Vil oxo legge til at det ikke bare er farten som dreper, men handlingene de bak spakene utfører...

 

Altså, hva faen er så ille med 200 i 100 sona? Det som er farlig er andre bilister som faen ikke har snøring på å kjøre, hadde det vært i tyskland hadde vel 200 vært en helt grei hastighet? Hvorfor er det ikke greit i Norge da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GalnemaX

Ascona skrev vel ingenting om når på døgnet han kjørte i 200? Hvis det var på nattestid, lite trafikk, gode forhold, så er vel ikke dette så altfor galt hvis Ascona da er en erfaren sjåfør?

 

MEN, hvis det var på dagtid, normalt mye trafikk, ville 200 vært for fort.. eller?

 

Det lar seg ikke gjøre å kjøre i 200 når det er mye trafikk vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by k9v

Ang. Audiene; Var så heldig at jeg hadde et kamera i bilen :D

Jeg så de to Audiene i speilet, og at de kom fort, fikk akkurat på kameraet når de suste forbi. Film kan ses her: http://brutal-productions.com/bonan/video.html

 

Fant ut at kjøring og filming samtidig ikke var så veldig lett, spesiellt når jeg ikke hadde ute den lille skjermen på kameraet, måtte bare prøve å "sikte" meg inn..

 

Hva for en codec trenger jeg for å se filmen? Har nyeste divx-codec, men får bare no grønn shit på bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Altså, hva faen er så ille med 200 i 100 sona? Det som er farlig er andre bilister som faen ikke har snøring på å kjøre, hadde det vært i tyskland hadde vel 200 vært en helt grei hastighet? Hvorfor er det ikke greit i Norge da?

 

du traff spikern på hodet! hvis vi skulle rase rundt i 200 ville det vært folk som skapte farlige situasjoner hele tiden.. tenk etter hvor mye raskere farlige situasjoner ville oppstå! Hvor mange kan si en har full kontroll i 200 km/t?

 

Blir litt feil å sammenligne med tyskland. andre og bedre veier og annet klima...

 

Du får være ekstra obs hvis du holder 200 på e6 ved gardemoen, kommer ofte folk i feil kjørefelt der..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

du traff spikern på hodet! hvis vi skulle rase rundt i 200 ville det vært folk som skapte farlige situasjoner hele tiden.. tenk etter hvor mye raskere farlige situasjoner ville oppstå! Hvor mange kan si en har full kontroll i 200 km/t?

 

Blir litt feil å sammenligne med tyskland. andre og bedre veier og annet klima...

 

Du får være ekstra obs hvis du holder 200 på e6 ved gardemoen, kommer ofte folk i feil kjørefelt der..

 

Det har seg da sånn at E6 i mellom Oslo og Gardermoen er på nivå med det aller meste av veier..

Du er klar over at den der betongstripa gjennom Tyskland ikke er så veldig bra?

 

Jeg vil si at 200 er relativt udramatisk i bilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Ja det vet jeg ikke er noe problem, men hva med en kvisete 18 åring i en utslitt toyota da? ser du forskjellen? ;)

 

Det er klart at jeg ser forskjellen.

Som jeg sier.. Man bør lære seg som en del av den grunnleggende kjøreopplæringen å kjøre etter forholdene.

Forholdene inkluderer følgende ting:

Føreforhold

Trafikkforhold (antall biler biltyper og hastighet til andre biler)

Førerkompetanse

Bil

Evnt andre ting som faren for hindringer osv, men dette går egentlig under trafikkforhold og føreforhold.

 

Man burde også hatt en dag omtrent på en bane som foreksempel Rudskogen eller Vålerbanen med et gammelt vrak av en bil med bur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.. en dag med aktiv kjøring og opplæring hadde vært en god ide. Det mangler totalt.. den glattkjøringa er bare tull

 

 

du glemte en ting i oppramsinga de: se etter skilt med fartsgrense:D

 

Må jo det ellers ville det blitt det totale anarki langs veien. Men det sykeste er jo der det er altfor lave fartsgrenser. Plutselig 70 langs e18! villt.. Hvertfall når det er mange trange grusveier inne i skogene her med 80 grense!

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Helt enig.. en dag med aktiv kjøring og opplæring hadde vært en god ide. Det mangler totalt.. den glattkjøringa er bare tull

 

 

du glemte en ting i oppramsinga de: se etter skilt med fartsgrense:D

 

Må jo det ellers ville det blitt det totale anarki langs veien. Men det sykeste er jo der det er altfor lave fartsgrenser. Plutselig 70 langs e18! villt.. Hvertfall når det er mange trange grusveier inne i skogene her med 80 grense!

 

På grusveiene i skauen er ting lagt opp til at du skal kjøre etter forholdene, men det har du vel glemt du også, som 90% av de andre bilistene her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår