Gå til innhold

Dyr burger

Ranger emnet

VeilSide

Anbefalte innlegg

Originally posted by le0n

Særiøst? Det er jo ikke akuratt noe bagatell da...

Jeg bryter loven rett som det er , men det er jo langt fra en bagatell og kjøre i 160 km/t....

Jeg holdt vel rundt 200 i går på E6, uten at jeg ser at jeg var noen risiko for meg selv eller andre av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 113
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by funkes

Prata med en fyr i går, han hadde vært inne og sona.

Delte celle med en fyr som var så svær at han måtte snu seg litt på tvers når han gikk gjennom dører.

Han store hadde drept to stk, og han stakkaren jeg prata med som ikke sov så veldig godt om natta på den cella, hadde kjørt for fort.

Så en som sitter inne for dobbeldrap sitter på samme cella som en som sitter inne for å ha kjørt for fort? Høres rart ut.. Dobbeldrapsmenn pleier å havne på Ullersmo og sånne fengsler, folk som kjører litt fort pleier å havne på foreksempel Ilseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Så en som sitter inne for dobbeldrap sitter på samme cella som en som sitter inne for å ha kjørt for fort? Høres rart ut.. Dobbeldrapsmenn pleier å havne på Ullersmo og sånne fengsler, folk som kjører litt fort pleier å havne på foreksempel Ilseng.

Tror ikke det var det han sona for den gangen....han var en gammel fyr. men uansett

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt vel rundt 200 i går på E6, uten at jeg ser at jeg var noen risiko for meg selv eller andre av den grunn.

Risikoen er da mye høyere.....

Ta f.eks at et dyr kommer springende ut på veien (nå kjenner jeg ikke hvor oversiktlig veien er, eller om det er gjerde langs veien)

Du er 100m i fra dyret, klarer du og bremse hvis du kjører 200 km/t på tørt fint sommerføre? hadde du klart det i 80?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passatvr6

skjønner ikke helt dette?

ok at de passerer en politibil i god fart men politiet må jo gi på såpass(nesten 160km\h) mye for å ta igjen de to audi-ene..

er dette god nok måling?? det er jo ikke noe gjennomsnittsfart her??

hmmmmm? lurer?

Dette er som politien selv sa : "Dette var en SVÆRT snill måling." Det er vel ikke noen gjennomsnittsfart en den høyeste målte toppfarten tror jeg. De ble vel målt når dem bremsa ned og derfor ingen høyere fart og etter at 158,48 dukka opp så sto det konstant så jeg regner ikke med at det er "gjennomsnittsfart" akkurat.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at de ble tatt... Hvis en har en så dårlig unnskyldning for å kjøre fort så burde en få dobbel straff! Og med tanke på hva som kan skje i høyere hastigheter så er det fullt fortjent.. hva hvis en annen bilist plutselig gjorde noe uforventet? Folk burde tenke mer på slikt.. Hadde det vært en helt øde strekning uten trafikk kunne jeg vært av en annen oppfatning...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Jeg synes det er helt greit at de ble tatt... Hvis en har en så dårlig unnskyldning for å kjøre fort så burde en få dobbel straff! Og med tanke på hva som kan skje i høyere hastigheter så er det fullt fortjent.. hva hvis en annen bilist plutselig gjorde noe uforventet? Folk burde tenke mer på slikt.. Hadde det vært en helt øde strekning uten trafikk kunne jeg vært av en annen oppfatning...

Du gjør selvsagt aldri noe ulovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvem faen er du til å komme med en sånn jævla moralpreken?

Hvertfall ikke en tulling i 200 på e6.. slikt er respektløst overfor andre traffikanter.. Mener at en person som risikerer å kjøre såpass fort som de audi gutta gjorde i forholdsvis vanlig trafikk ikke burde gå ustraffet.. Har ikke noe med min moral å gjøre , men mangel på moral og normer hos noen i trafikken som tror de rett og slett er udødelige.. Noen som har vist seg flere ganger at det er vi ikke..

Sier at ikke at jeg aldri har kjørt for fort, men begrenser meg i vanlig trafikk til ti over. tar straffen min for det hvis det skulle bli slik... Kjøre seg til fotgjenger for litt mat er jo nærmest meget flaut!

Hva mener du da? at det er liksom helt ok med 150 så lenge en tror en har kontroll? hva skjer hvis en annen bilist gjør noe uventet??? ikke sikkert en rekker å gjøre noe før det er for sent!

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Hvertfall ikke en tulling i 200 på e6.. slikt er respektløst overfor andre traffikanter.. Mener at en person som risikerer å kjøre såpass fort som de audi gutta gjorde i forholdsvis vanlig trafikk ikke burde gå ustraffet.. Har ikke noe med min moral å gjøre , men mangel på moral og normer hos noen i trafikken som tror de rett og slett er udødelige.. Noen som har vist seg flere ganger at det er vi ikke..

Sier at ikke at jeg aldri har kjørt for fort, men begrenser meg i vanlig trafikk til ti over. tar straffen min for det hvis det skulle bli slik... Kjøre seg til fotgjenger for litt mat er jo nærmest meget flaut!

Hva mener du da? at det er liksom helt ok med 150 så lenge en tror en har kontroll? hva skjer hvis en annen bilist gjør noe uventet??? ikke sikkert en rekker å gjøre noe før det er for sent!

150 er som kjent bagatellmessig, faktisk ikke mer enn 50km/h over høyeste fartsgrense her i Norge.

Man beholder jo lappen i 140 i 100 sona, hvorfor skulle 150 være så mye farligere?

Jeg vil si at sånne som deg som spekulerer i hvor stor straff dem får faktisk er farligere enn de som kjører etter forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. Audiene; Var så heldig at jeg hadde et kamera i bilen :D

Jeg så de to Audiene i speilet, og at de kom fort, fikk akkurat på kameraet når de suste forbi. Film kan ses her: http://brutal-productions.com/bonan/video.html

Fant ut at kjøring og filming samtidig ikke var så veldig lett, spesiellt når jeg ikke hadde ute den lille skjermen på kameraet, måtte bare prøve å "sikte" meg inn..

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150 er som kjent bagatellmessig, faktisk ikke mer enn 50km/h over høyeste fartsgrense her i Norge.

Man beholder jo lappen i 140 i 100 sona, hvorfor skulle 150 være så mye farligere?

Jeg vil si at sånne som deg som spekulerer i hvor stor straff dem får faktisk er farligere enn de som kjører etter forholdene.

så de er tryggere i 150 enn når jeg kjører i 110 inn på e6 til oslo.. Dessuten spekulerer jeg ikke i hvor stor straff jeg kan få. vet bare at førerkort klarer jeg meg ikke uten. Du som sier du kjører i 200 i 100 sona burde hvertfall tenke deg om. selv om du har "verdens beste bil" er det ikke sikkert at det vil alltid gå bra. Og hvordan skulle landet blitt hvis en ikke hadde fartsgrenser å kjøre etter? De fleste sjåfører kjører faktisk ikke etter forholdene, de kjører for fort. spesielt på vinterføre.. Å kjøre etter forholdene betyr ikke at en kan kjøre i 150, kjøre etter forholdene er å redusere hastigheten ettersom forholdene skifter til dårligere .. Ville blitt rart hvis det var ok å holde 200 pga tørr asfalt og solskinn???

Har dessuten drevet med litt bilsport, så helt borte er jeg ikke til å kjøre.. men skryter ikke av det. sikkert kjørt over førerkortbeslag mange ganger jeg oxo, men når en blir eldre og stifter familie begynner en ofte å tenke mer på de som eventuelt skulle sitte igjen hvis det skulle skje noe alvorlig.. Vil oxo legge til at det ikke bare er farten som dreper, men handlingene de bak spakene utfører...

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider