Gå til innhold

Chevrolet starcraft

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

eg lurte litt på... hva er det som gjør at på min bil er de markeringslysene på siden av bilen Lappet igjen?? er det ulovlig og ha de eller er det bare forrige eier som har solgt de?? evnt noen som vet hvor eg kan få tak i noen nye uten at det koster sjorten???

lurte på en annen ting og ang giringen på denne bilen eg syns den girer så røft. drar den ut på girene for så og smelle inn i neste gir skal det vere slik eller?? sorry men det er min første bil med Automatikk og min første amcar så. . . ;)

 

Takker for alle svar eg kan få!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han ska gira litt stykt når du drar den helt ut men hvordan girer den når du kjører på flata vegen?da skal den gira roligt...

 

nei girer litt røft uansett den girer veldig sent den drar det ganske langt på turtall før den girer den girer virker det som!!! hadde det hjulpet og skifte gir olje kansje??? vet ikke om dette kan ha noen virkning på dette!!! det er en stund siden dette ble gjort 1År siden rundt det!! forresten er det noen som har en ide hvor mye olje en slik girkasse tar egentlig???

har planer og skifte olje på den snart uansett!!

 

girer greit vist eg slipper opp gassen hver gang den skal gire men dette skal vel ikke vere nødvendig skal det det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om det har noe å si, og om det er smørenipler på den her, men har du smurt opp mellomakselen? Er nok ikke det som er årsaken altså. Jeg tror den uansett kan ha en tendens til å gire litt hardt. Hadde en Starcraft for 14 år tilbake, og den var også sånn. Den var da helt ny. Idag har jeg en 76 modell med 350 bensin og 350 kasse, og den girer mye mykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har diesel og må dra den unaturlig langt på gira kan det tyde på at vakuumpumpa di er gåen. Siden diesel ikke har gasspjeld må det en pumpe til for å skape dette vakuumet som blant annet bidrar til å påvirke giringstidspunktet. Er vakuumpumpa gåen vil girkassa gire omtrent ved kickdowntidspunktet uansett hvor silkemykt du kjører.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Når du kjører vanlig girer den veldig sent, og ved kick down girer den MYE senere. Du er i ferd med å gå tom for turtall her gutt, medmindre den har en F1-motor under panseret. Ved hvilket turtall girer den egentlig. Eller hvis du ikke har turteller, ved hvilke hastigheter girer den? Bensin eller diesel? TH700 eller TH400?

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er blendet fordi når bilen ble typegodkjennt her i norge så var det forbudt med markeringslys. Det forbudet forsvant når Volvo introduserte det som en sikkerhetsdetalj på sin 40-serie..

 

NEI! De ble blendet fordi de var røde. Min fars -91 G30 har disse intakt, på den ble de røde byttet ut med orange.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute en tur og testet giringstidspunktene på min 1990 G30 6,2 diesel:

 

Ved pen kjøring girer den fra første til andre ved 20 km/t og fra andre til tredje ved ca 30 km/t.

Ved full gass fra stillestående girer den fra første til andre ved 40 km/t og fra andre til tredje ved 75 km/t.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute en tur og testet giringstidspunktene på min 1990 G30 6,2 diesel:

 

Ved pen kjøring girer den fra første til andre ved 20 km/t og fra andre til tredje ved ca 30 km/t.

Ved full gass fra stillestående girer den fra første til andre ved 40 km/t og fra andre til tredje ved 75 km/t.

 

Reodor F

 

 

Okey!! så egentlig så må eg altså få justert giringstidspunktet!! eg såg en som hadde skrevet noe om hvordan du gjør dette vrir på en plastikk dings på diesel pumpen!! nei det er ikke noe vakum slanger eller slikt som er gåen det var det første eg sjekket og ettersom den drar den lenger nor eg tar kickdown så er jo det ett tegn på at den fungerer i hvertfall!! men er det noen som kan gi en liten forklaring på hvor diesel pumpen ligger på disse bilene??? det er den første vanen eg skrur på så er rimelig nybegynner på disse bilene eller diesel biler i det hele egentlig!!

så det kommer sikkert til og bli noen spm fremover!!

håper folk her er så snill og hjelper meg litt!!!

;)

all hjelp mottas met et takk!!!

 

hilsen Sparky

 

ps: er det noen som har noen adresser til deler eller diverse guider til disse bilene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår