tutigard Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Jeg har bygget meg en 4-kantet kasse på 23l til min DY9412. Ambefalt kassevolum var vel 20l. Men jeg vurderer å ta ut elementet å snu det meg magnetene ut, noen som vet hvordan dette vil fungere med denne subben? Skal bruke en kicker 2kanals til dette, brokoblet, skal jeg da bare snu om på høyttaler ledningene? Noen som vet hva jeg må gjøre med kassa for å få volumet til å stemme? Skal jeg putte inni noe demper-ull eller noe pluss noe som tar opp volum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 ikke dempe ull... dempeull får kassa til å virke større... fyll med treklosser, men sørg for at de sitter fast og ikke flyr rundt inni der;) Uten at jeg vet det, så ville jeg kanskje trodd du kan snu fasen på forsterkeren? prøv begge veier å kjør det sånn du synes det er best... det med faser kan vel være litt hemma av og til... men i teorien skal du snu fasen 180grader, eller med andre ord, bytte om + og -.... men prøv begge deler, så hører du hva som er best;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tutigard Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 ikke dempe ull... dempeull får kassa til å virke større... fyll med treklosser, men sørg for at de sitter fast og ikke flyr rundt inni der;) Uten at jeg vet det, så ville jeg kanskje trodd du kan snu fasen på forsterkeren? prøv begge veier å kjør det sånn du synes det er best... det med faser kan vel være litt hemma av og til... men i teorien skal du snu fasen 180grader, eller med andre ord, bytte om + og -.... men prøv begge deler, så hører du hva som er best;) Så jeg kan bare snu om på ledningene på forsterkeren? du/dere mener at denne suben vil spille likens med magnetene ute? Tenkte siden det er så mange magneter, dette tar jo en del plass,så hvor mye volum skal jeg beregne å erstatte med? 5 liter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuuDpus Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Kan jo fylle 3 liter så har du anbefalt kassevolum... nå er riktignok ikke "anbefalt kassevolum" fra produsent alltid det optimale, men vet ikke hvordan dynabel er på den fronten... Bare å snu på ledningene ja... Men har du en funksjon på forsterkeren som gjør at du kan snu fasa der så er det enklest å bare gjøre det der for å finne ut hva som blir riktig... Det finnes teorier på hvordan elementet vil spille med magneten ut i forhold til inn, men ganske lenge siden jeg har lest om det, så jeg skal ikke engang uttale meg om det, for da kommer jeg nok sansynligvis med villedende informasjon... Om du søker litt på forumet vil du nok finne et bra svar;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 går bra å snu elementet med magneten ut, men husk da blir kassa enda mer for stor.. da tar du magneten ut av kassa og hvis det er en feit magnet kan det fort bli litt, men med lukket kasse er det ikke veldig nøye på antall liter, prøv kassa som den er du :) snur du elemetet bør du fasevende som andre har forklart over meg her :) Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg