esbandos Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Hei. Har tatt ut motor og girkasse fra en volvo 240 med automat.. Skal ha motoren i min bil som er en manuell, men får ikke av automatsvinghjulet... Noen som vet hvordan i H man får det av?? Er det flere ting jeg må bytte for å bruke den motoren? motoren det er snakk om er en B230E fra 240GLE. Håper på veldig raske svar. ;) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Er det svinghjul på automatgear da..?? Normalt er det kun en "converter" som har startkrans på seg.. Denne er festet til en tynn plate med 4 skruer.. Disse finnes mellom startkransen (det store tannhjulet) og motoren.. Normalt kommer du kun disse fra undersiden, og må dreie motoren slik at du skrur ut en og en.. Når disse 4 er løs, kan du trekke converteren rett av.. Da sitter du igjen med en liten spinkel plate som er skudd fast der det nye svinghjulet ditt skal sitte.. Dette er festet på vanlig måte, og er greit å få av.. :) Håper det hjalp litt.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 ja.. var det jeg mente ja.. Menne.. under motoren?? Er såvidt plass til et skrujern mellom motoren og startkransen.. Hvilket verktøy skal man bruke for å få av convertern da? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Mellom bunnpanna og startkransen blir det vel da.. Er et lite blikkdeksel som sitter der.. Om du ikke har skrudd av det da du tok av girkassa, må du gjøre det.. Det er som relgel en 10mm skrue som du kommer til med fastnøkkel.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Ahh.. Tusen takk for raskt svar.. ;D Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Den er god.. :) Var like rask nå..?? hehe.. Er det noe du ikke får til, så spør, skal svare så langt mine kunnskaper rekker.. :) Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 tja.. rask å rask... du var ihvertfall ganske så snar.. :P menneh.. Er det flere ting jeg burde bytte før jeg setter i den motoren i min bil? hørte noen snakket om at jeg skulle bytte ei foring i veiva til et rullelager ellernoe..? Eller er det bare å klaske motoren i, å kjøre? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Jeg hat ikke hørt at det er forskjell på motorer med automat og manuell.. Men, der svinghjulet ditt skal festes, er det en simmering rundt veiva.. Den har en tendens til å begynne å lekke etterhvert, så den ville jeg ha skifta uansett, for den koster ikke mange kroner.. Da sparer du deg for evt drittjobb senere.. Og så ville jeg så klart ha montert ny clutch når du først gjør dette.. Ikke noe er så irriterende enn å måtte ut igjen med hele skiten etter noen mnd.. :p Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 hmm.. Ja, så på den simmeringen som var der, og den så egentlig grei ut.. var ikke noe lekkasje eller noe rundt der, så jeg tror jeg beholder den inntil videre.. er ikke sålenge jeg skal kjøre med den motoren uans.. :) Hvordan er det med mellomaksling fra automat? passer det på manuell-kassen? Lengde osv? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Kenneth_ Skrevet August 17, 2006 Rapporter Share Skrevet August 17, 2006 Det er 3 forskjellige manuellkasser til din motor, så vidt jeg vet.. 4-, 4- + overdrive og 5-trinns.. Alle de har forskjellig lenge på akslingen, så du er heldig om din passer.. Jeg vil anbefale deg å prøve den på, så skriver du ned hvor mye den er for lang, evt for kort, og så tar du deg en tur på opphuggern.. :) Passer den, ja, så passer den.. Siter http://www.team-finsås.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.