Gå til innhold

Nissan 350Z

Qee

Anbefalte innlegg

Jeg var innom Ålgårds Auto i dag og så litt på Z'en.. KONGEBIL!!!

Ble totalt forelsket i den der! Aldri sett noe såå fint og rått!

Knipset noen bilder av herligheten også.. Alle ligger her.

De har forøvrig også fått tak i en strøken gammel 240Z også. Flere skulle visst komme i begynnelsen av uken.

Her er noen av bildene (for de som ikke gidder å se gjennom albumet mitt ;))

IMG_1265.JPG

IMG_1271.JPG

IMG_1275.JPG

Det så sånn ut nå......

IMG_1277.JPG

Men kanskje sånn om en stund? :D:D Jeg vil ha!!

IMG_1276.JPG

Sjekk de skjermene! yummy

IMG_1278.JPG

Et lite stabstag :)

IMG_1279.JPG

IMG_1280.JPG

IMG_1288.JPG

Felgene var forøvrig 18" med 225/40-18 og 245/40-18 dekk om jeg ikke husker helt feil.. Heftige greier ihvertfall!

IMG_1292.JPG

Litt forskjell ?

IMG_1300.JPG

IMG_1301.JPG

Jeg har virkelig falt for denne bilen her! Er ihvertfall drømmebilen min nå! (merkelig nok ;))

Noen andre også som liker den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by SunnyGTi2.0

Jeg var innom Ålgårds Auto i dag og så litt på Z'en.. KONGEBIL!!!

Ble totalt forelsket i den der! Aldri sett noe såå fint og rått!

Knipset noen bilder av herligheten også.. Alle ligger her.

De har forøvrig også fått tak i en strøken gammel 240Z også. Flere skulle visst komme i begynnelsen av uken.

Her er noen av bildene (for de som ikke gidder å se gjennom albumet mitt ;))

IMG_1265.JPG

IMG_1271.JPG

IMG_1275.JPG

Det så sånn ut nå......

IMG_1277.JPG

Men kanskje sånn om en stund? :D:D Jeg vil ha!!

IMG_1276.JPG

Sjekk de skjermene! yummy

IMG_1278.JPG

Et lite stabstag :)

IMG_1279.JPG

IMG_1280.JPG

IMG_1288.JPG

Felgene var forøvrig 18" med 225/40-18 og 245/40-18 dekk om jeg ikke husker helt feil.. Heftige greier ihvertfall!

IMG_1292.JPG

Litt forskjell ?

IMG_1300.JPG

IMG_1301.JPG

Jeg har virkelig falt for denne bilen her! Er ihvertfall drømmebilen min nå! (merkelig nok ;))

Noen andre også som liker den?

kommer nokk til og legge turen innom butikken i nærmeste fremtid ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunnyGTi2.0

her.

IMG_1265.JPG

Jeg må bare spørre er det ikke en 260 eller 280 a?

Eller er det en 240 Med 260 front.

240 Hadde ikke grill. Mener jeg i vertfall.

Loves Nissan. Likes Japanes cars.

Hate vag. Dont like german cars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Race Breed26

Jeg må bare spørre er det ikke en 260 eller 280 a?

Eller er det en 240 Med 260 front.

240 Hadde ikke grill. Mener jeg i vertfall.

Det er en 240z, og jeg tipper den er _temmelig_ original utpå. Han som eide den var totalt entusiast og hadde bygget opp hele greie på ny, så godt som original. (utenom 2,8l rekkesekser :D)

Det var ikke gjort noe med utseende.

Se skiltet på den. S 24070, det er en 240 z (z'en var optatt, ble derfor s) og den er 70.modell. Litt lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Originally posted by a32

Essex, dama hans og jeg var på Bilmessa i Letohallen i dag.

Gikk inn, sikla litt på 350Z'n, tok noen bilder, sikla litt til, prata med selger'n, sikla litt, tok noen flere bilder, sikla mer, så dro vi...

Sinnsykt deilig bil!

Men du har enda ikke testa den på veien;)

-98 Almera GTi

x-95 Primera 2,0 Sri

x-200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder 240/260Z front så:

Kan du i utgangspunktet ikke se forskjell på en 240 eller 260Z i fronten. Begge har samme type grill.

De har forskjellige baklykter, det er noen emblemer som er forskjellig, men fronten er helt lik, og man skal være kjenner av bilene for å se forskjell på dem om de står ved siden av hverandre. Interiøret er "veldig" forskjellig..... (for dem som vet detaljene).

Dette er en USA utgave, - ser en "enkelt" på at bilen har støtfangerhorn som ikke var på de europeiske bilene, den har blinklys under støtfangeren som smyger seg rundt hjørnene, mens europeiske biler hadde ekstra monterte, frittstående lykter på støtfangeren. Europeiske utgaver hadde også en gummi-frontspoiler under frontbrettet, noe som manglet på USA utgavene, det samme med glassfiber hekkspoileren.

En kan også se det på markeringslysene på bakskjermene (denne bilen mangler både dem og sideblinklysene på framskjermene). Denne bilen har uorginale seter, da de skal ha "faste" nakkestøtter.

At det er en tidlig modell ser du på utluftingslukene under bakvinduet på bakluka. Dette forsvant på biler produsert fra høsten 1970 og de ble flyttet til C-stolpen. En kan også se på varmetrådene i bakvinduet (i bilretningen) at det er en tidlig modell, for 72 modellene fikk tråder som gikk på tvers av ruta.

240Z ble kalt 240 Sport i begynnelsen i USA (og noen ganger er hjemme også), så det er nok en av grunnene til at S ble valgt som bokstav i nummeret.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider