Gå til innhold

et spørsmål:) om golfen min:)

Ranger emnet

Tussi

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp deg en GTi 16v eller VR6, og bruk penger på trimming, plastsveising/sveising (cleaning), nye lykter, senkesett og felger. Ikke styling.

Det er mitt tips:thumb

Styla Golf'er har vi sett nok av her i landet. Kan være pent det også, men ikke akkurat på den måten man kan skille seg ut i mengden i Norge lenger.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en GTi 16v eller VR6, og bruk penger på trimming, plastsveising/sveising (cleaning), nye lykter, senkesett og felger. Ikke styling.

Det er mitt tips:thumb

Styla Golf'er har vi sett nok av her i landet. Kan være pent det også, men ikke akkurat på den måten man kan skille seg ut i mengden i Norge lenger.

jeg tar i mot tips ja;) skal skaffe meg en ny golf nå å bruke den andre som jobb bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis meg den japsemotoren som leverer 200 nm ved 1900 omdreininger og bruker 0.4 på mila ved blandet kjøring du da :rolleyes:

En med høyere turbotrykk og oppgradert IC klarer vel ikke akkurat 0.4 på mila, vel kremt..

OK, så Hondas 2.2 i-CDTi i nye Civic bruker 0.51 på mila, men så gir den deg også 340 Nm ved 2000 omdreininger.. Det var vel litt bæsja på leggen, kremt, å hinte til at ingen japansk diesel klarer det en TDK fra 96 gjør...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En med høyere turbotrykk og oppgradert IC klarer vel ikke akkurat 0.4 på mila, vel kremt..

OK, så Hondas 2.2 i-CDTi i nye Civic bruker 0.51 på mila, men så gir den deg også 340 Nm ved 2000 omdreininger.. Det var vel litt bæsja på leggen, kremt, å hinte til at ingen japansk diesel klarer det en TDK fra 96 gjør...

Sammenligne fugl og fisk igjen, japsene kom 10 år senere, for lite for sent.

Er jo tross alt litt prisforskjell på de bilene også da :rolleyes:

Og ved hvilken kjøring var det den japsen klarte 0.51 på da?

Min gjør det på blanda kjøring den, orginal tdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let litt rundt etter komplett delbil med litt grom motor isteden, når du først skal bygge om alt. De fleste motorer må ha eget ledningsnett, så stor sjanse for at du må bytte det og. Og da er du jo igang, så hvorfor ikke bytte ut alt?

Tyskland er stedet for delebiler, men er du heldig kan du også finne det i norge også.

En kamerat fikk seg en karroseriskada NORSK 1997mod GTI 16v som hadde gått 105000km med fullt servicehefte for 12.000kr,:thumb som han satt alt over i en 1.8 fra 92". Mye jobb, men null problem.. Han fikk også godtjent den i sommer på bt. uten problemer.

Lykke til:)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let litt rundt etter komplett delbil med litt grom motor isteden, når du først skal bygge om alt. De fleste motorer må ha eget ledningsnett, så stor sjanse for at du må bytte det og. Og da er du jo igang, så hvorfor ikke bytte ut alt?

Tyskland er stedet for delebiler, men er du heldig kan du også finne det i norge også.

En kamerat fikk seg en karroseriskada 1997mod GTI 16v som hadde gått 105000km med fullt servicehefte for 12.000kr,:thumb som han satt alt over i en 1.8 fra 92". Mye jobb, men null problem.. Han fikk også godtjent den i sommer på bt. uten problemer.

Lykke til:)

serøst:D fy faen alså.. deg må jeg ha kontakt med.. bare send en pm... men har dere en internett siden:P??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du finne deg en delebil, så finn en som har alt mulig slags utstyr (klima/AC, el. vinduer, skinn, justerbare lys, el speil osv), bra senkesett (justerbart) og noen råe felger etc etc. Ikke finn deg en skadebil, finn deg heller en som ser bra ut og har mye snacks. Det du ikke bruker selv får du alltids solgt. Pluss at da får du senkesett, felger og eventuelt styling med på kjøpet. Om du liker sistnevnte riktignok.

Og den gamle motoren din, bremser, ledningsett, girkasse, interiør og det du ikke bruker fra delebilen får du solgt igjen uansett. Alt ifra karosserideler til plastikken innvendig blir du alltids kvitt for en slant.

Mye jobb, men kanskje det mest lønnsomme om du bestemmer deg for å bygge om selv.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligne fugl og fisk igjen, japsene kom 10 år senere, for lite for sent.

Er jo tross alt litt prisforskjell på de bilene også da :rolleyes:

Og ved hvilken kjøring var det den japsen klarte 0.51 på da?

Min gjør det på blanda kjøring den, orginal tdi.

Blandet kjøring, du tror vel virkelig ikke det var landeveiskjøring?

Du sa "Vis meg den japsemotoren som leverer 200 nm ved 1900 omdreininger og bruker 0.4 på mila ved blandet kjøring du da ". Riktig, en hvilken som helst japsemotor.. Ikke en fra 96, det sa du ingen ting om.

OK, let's play fair. I 1996 var diesel et relativt ukjent ord for "japsene", så det å stå opp fra ingenting og klare de prestasjonene jeg allerede har skrevet i forrige post, er bra gjort. Helt nøytral som jeg er, jeg gjør bare som deg, "naziene" mister grepet. Golf IV TDi presterer også 320 Nm ved lavere 1750 rpm. Imponerende, men likevel, 0.57 i forbruk er ikke 0.51.

Din gjør hva på blandet kjøring? 0.51, kanskje? Imponerende. Eller var det kanskje 0.4, som du sa forrige gang? Eller var det for TDK? Men den gjør vel ikke 200 Nm ved 2k RPM, gjør den? For det gjør jo TDi, 200 Nm ved 2k rpm, men det er vel TDK som bruker 0.4?

Kremt, jeg er utrolig lei av å se all off topicen du presterer å kjøre igang. Du quoter og svarer på innlegg flere ganger (denne tråden her, hvorfor i all verden lagde du først et drittsvar til Azzido, for deretter å svare en gang til med å hinte til at all "japseplast" er dritt, mens alt tysk er best?

Gjør meg en tjeneste. Slutt med all OTen før du har 10.000 poster, i tillegg til de 4.759 postene på diskusjon.no, du poster jo bare smileys, en-setnings kommentarer og rett og slett dritt.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider