Gå til innhold

G60 Turbo

Ranger emnet


EspenB

Anbefalte innlegg

Holder på å bygge en Rally G60 motor med T3/T4 turbo.

Er det noen som har noen erfaringer å med et slikt bygge som de har lyst å dele?

Skal kastes inn i en Mk1 etterhvert som karoseriet blir ferdig.

Er litt interessert i valg av kasse, drivverk osv også......

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har såvidt vore borti det der ja.

 

Dumå bygge eitt motorfeste på høgre side(enkelt) ellers passer motoren.

Turbomanifold har GIK, KRB og vwturbo.com eller bygge sjøl.

t4 blir trangt, få fram med slegga og ordne torpedon.

Om du fikk med IC fra rallye så bruk den, corrado og passat IC er for liten.

Grå dyser er 350cc og grønne er 240cc, kva har du?

SNS chip anbefales.

 

Drivverk bør du gå for g60 kasse med LSD, da må du bygge festene sjøl og bruke dei kraftige drivakslingane(goff2gti/16v/g60)

Ein grunn til det er at du får plass til 4" downpipe, med gti kasse får du på 2"....

 

Og så må du ikkje bomme når du legg opp vatnslanger

:mad:

 

 

Du kan jo ringe om du lurer på meir

97573588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 91 g60 med 220hk tidligere, og der kuste jeg tre kasser, så jeg har ikke så forferdlig stor tro på den. Men lurte på kassen fra en TD eller noe slikt, selvf. med Quaife LSD, ellers er jo hele prosjektet bortkastet:)

Det står 240cc dyser i nå, men skal bytte disse.

Lurte på å bruke g60 styringen, men regner med det blir datasprut istedet.

ICèn til Rallyen er til salgs, gjerne med radiator. Kommer aldri til å få plass til den uten å måtte forlenge bilen med en halv meter....

Corrado kjøler er utelukket, men lurte på noe fra S2 eller cosse....

 

Ikke umulig jeg slår på tråden når jeg kommer hjem fra jobb en gang i neste uke......

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

g60 med 220hk? javel......

 

g60 kasse i bra stand tåler fint 250hk om du ikkje mishandler den, 280-300med quaife diff.(da kan du mishandle)

TD kasse så har du masse stag og tjafs som står i vegen for downpipe.

 

Datasprut er lurt.

 

Selvfølgelig er det plass til rallye IC, har jo større enn det i min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte Bahnbrenner i USA. Det hjelper.

 

Ny RS portet G-lader 65mm drev

260/268 asymetrisk kam

Stage 4 chip

Porsche 944 bensintrykk.reg.

JT-grenrør m/2.5 og 3" eksos

Jiro-valve(kule vent. etter ISV)

Moddet map sensor av Nohrspeed

 

Kommer ikke på noe mer jeg....

Dette ga ca 220hk og 330nM ved ca 1.2 bar

 

Funket veldig bra det!

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår