Gå til innhold

Info: Volvo motorer og registerreim "forsikring"

Ranger emnet


Kenito

Anbefalte innlegg

Alle har vel hørt ryktene om at Volvo motorer er så bra og at hvis regreima hopper av, er det bare å klaske den på igjen.

 

For å knekke denne myten, så er det B21 og B23 som har denne sikkerheten. IKKE b200 og b230 motorer

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en b230a vil ikke havarere bare så det er sagt, så det kanskje litt dumt å skrive at det kun gjelder de "gamle" rødblokkene... b21/b23

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B200K og B230K - no-go

 

B19, B21, B23, B200A-E-F-ET-F*, B230A-E-F-ET-F* - ok

 

 

Har man 630 (631?)-topp, dvs B230K går det galt. Disse toppene har ikke forbrenningsrom, de ligger i stempelet.

 

B200K har vanlige topper, men spesielle stempler. Her går det også gæli...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230K - no-go

 

B19, B21, B23, B200 (også K-motor), B230A-E-F-ET-F* - ok

 

 

Har man 630 (631?)-topp går det galt.

 

200k går til helvete når regreima ryker... den har høyere komp orginalt... så er er en slags forhøyning midt på stemplet...

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer Hansemann :respect

 

kanskje sjekke fakta først? Er ikke alt som stemmer i Haynesboka må vite.

Som sagt så er det nesten identiske blokker på b2x og b2xx-motorene

Det er KUN K-motorene som har denne svakheten.

Og K-motorene kom ikke før med B2xx-serien ,så det er nok derfor det står skrevet i Haynes.

 

Så med andre ord: A/AT/E/ET/F/FK/FT er "trygge" motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har vel hørt ryktene om at Volvo motorer er så bra og at hvis regreima hopper av, er det bare å klaske den på igjen.

 

For å knekke denne myten, så er det B21 og B23 som har denne sikkerheten. IKKE b200 og b230 motorer

der må eg nesten protostere litt:m'm:

har en b230at der for reg-reima til h****** men koliderte ikkje ventilane fordet,

men ventilane og stmpla står jo rett over verandre,

så skal gå bra det:D

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Alle har vel hørt ryktene om at Volvo motorer er så bra og at hvis regreima hopper av, er det bare å klaske den på igjen.

 

For å knekke denne myten, så er det B21 og B23 som har denne sikkerheten. IKKE b200 og b230 motorer

 

 

 

Hehe prøver du og være en bedreviter , i såfall har du bomma .Stol ikke på haynes.Det er en dritt bok ,skulle vite hvordan man fikk ut instrumentet på en 940 men beskrivningen og bildene var fra en 960 men boka var bare til 940.

 

Fatterns 240 90mod med b230f fikk register havari og den har nå rulla 330000km

 

Volvo er en super bil vettu :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår