Johnsen Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Jeg blir også irritert av traktorer når jeg havner bak en, men å stoppe opp og true med kniv, er som mange andre sier her idiotisk. Håper sjåføren av bilen får bot. Sånn kan man da ikk oppføre seg. Og at en traktor skal stoppe på hvert busstopp for å sleppe forbi biler... blir for dumt det og. Der forstår jeg traktorsjåføren. Vil jo komme fram han og (hadde aldri gidda å stoppe på hvert busstopp jeg heller, for trafikk kommer det vel stort sett hele tida bakfra hvis du kjører ett saktegående kjøretøy). Vær glad det er noen som er bonder. Grunnlaget for mye god og viktig mat der :op: hehe... Og mopeder. De burde hatt en toppfart på minst 90km/t. Mener det er farligere å kjøre i 45km/t når store vogntog og andre hensynsløse bilister suser forbi i 80 sona enn å følge trafikken. Hadde blitt redd jeg tror jeg om jeg hadde måtte kjøre på veiskuldera mens andre kjøretøy hele tiden presser seg forbi. Så der syns jeg sperra bør fjernes:thumb Siter Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk) Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B X Vectra A 89mod 2.0i 8V BCDMST Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Havna bak ei hjulgående gravemaskin i 80-sone på motorveien, i en tunnel for en stund siden.. Irriterende? JA! :| Pøh.. prøv fem meter brei kranbil som klarer rundt 30 på vei oppover fjellveiene. I en og en halv time. Det er kos det. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Altså, på vei til jobb har jeg enda til gode å se en traktor som ikke har blinka oss forbi/Kjørt inn til siden... Utrolig at folk skal hisse seg opp over en traktor! Javel, de skal slippe deg forbi, men nei, de skal ikke slippe deg forbi på uforsvarlige steder! Og vil nå si at jeg føler meg tryggere om enkelte av råkjørerne her inne kommer mot meg i trafikken i 50 bak en traktor enn om han kommer i 150... Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Fy faan å ego folk kan være! Jeg har kjørt endel traktor langs veien, da i jobbsammenheng, og jeg er enig i at man må slippe forbi biler hvis det er lang kø bak, men det er faktisk litt slitsomt å stoppe på hver jævla busstopp.. Og det blir ikke no mindre slitsomt at du må dra igang et kjøretøy med totalvekt på 12-15 tonn ofte.. Skjønner godt at folk blir irriterte, men faan hell, du truer ikke noen med kniv fordi dem gjør jobben sin! Til de som ikke er klar over det, så er det faktisk en del traktorer i bruk i entreprenørvirksomhet og lignende.. Ikke bare bønder! Og forresten så har jeg fortsatt til gode å se noen som skifter hjullager på traktoren/hengeren sin etter veien... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 ego? VI skal frem uten å bruke 40minutter ekstra pga noen bønder som har 30tonn overlast med korn på hengern så akslene på hengeren knekker. å hvis det " faktisk er så slitsomt" å stoppe på bussstoppene så prøv å ligg bak dere selv i 40minutter! DET ER slitsomt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Sier ikke at bønder ikke skal slippe forbi folk, det må dem og det plikter dem til, men man kan ikke stoppe opp HVER gang det kommer en bil bak.. Det er klart det er slitsomt å ligge bak en traktor i 40 min, det skjønner jeg og.. Men hvor mye trur du egentlig korn veier a, for 30 tonn overlast på en vanlig 9 tonner skulle jeg likt å sett... Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 De fleste bønder flytter vel ikke stein med korn over, antar jeg. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 30 tonn overlast var bare en skrivemåte. for jeg ser altfor ofte ( vær dag) knekte aksler fordi de gjerrige bøndene ikke har råd til no skikkelig henger eller er for gjerrige til å la lastebiler kjøre korn for dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 30 tonn overlast var bare en skrivemåte. for jeg ser altfor ofte ( vær dag) knekte aksler fordi de gjerrige bøndene ikke har råd til no skikkelig henger eller er for gjerrige til å la lastebiler kjøre korn for dem Hvis du ser hengere med knekte aksler hver jævla dag lurer jeg jammen på hvor du bor hen, de bøndene som bor der kan ikke være riktig god i hodet :iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Er lit vell drastisk og hente kniv, den blir for drug men har jo en viss forståelse og da... Sånne traktorer som på død og liv IKKE skal slippe forbi er jævli kjipt... Bønder er ofte litt sære for og si det sånn (trenger ingen komentarer fra den, er fra Hardanger - vet hva jeg snakker om).... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 30 tonn overlast var bare en skrivemåte. for jeg ser altfor ofte ( vær dag) knekte aksler fordi de gjerrige bøndene ikke har råd til no skikkelig henger eller er for gjerrige til å la lastebiler kjøre korn for dem Bønder er da ikke så gjerrige. Min erfaring er at mange bønder missliker å SLØSE penger, men gjerne bruker penger på ting som gjør deres arbeidsdag lettere og mer effektiv. :hello: Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Ja, jeg lurer på hvor i huleste du bor hen, som ser sånt hver dag, for jeg har aldri opplevd sånt.. Det må bo mange usedvanlig gjerrige bønder der du bor, hvis de ikke har hengere som tåler å fylles med korn engang.. Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Alle bønder er gjerrige. det vet alle. Jeg bor i spydeberg desverre. hvor vi har altformange bønder å dritt :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Hadde dette vært meg hadde jeg kjørt silospydet rett i bilen og tippet den på taket. det hadde den jævelen fortjent.. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Alle bønder er gjerrige. det vet alle. Jeg bor i spydeberg desverre. hvor vi har altformange bønder å dritt :( Går det av deg da? Oppfordre folk til å ødelegge styringen på traktorer? Si at alle bønder er gjerrige? Så det du sier er at fardin ikke kjøper annet enn grovbrød til deg, og på gården deres står det en 1972 Volvo med ødelakt styring slik at fardin å leie inn en lastebil? Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg