Gå til innhold

Rasende bilist knivtruet traktorfører

Ranger emnet

Krishell

Anbefalte innlegg

Er vel ikke bøndene sin feil at veiene ikke er breie nok eller at det er mye trafikk i motgående kjørefelt. Lurer fremdeles på dette med de 40minuttene, hvor langt kjører du? taper du 40min iløpet av hele dagen eller en vei? syns det høres litt voldsomt ut.

haha, nabone våre fikk protestert på at veiene skulle bli så breie som de egenbtlig var tenkt på uti spydeberg. fordi bøndene mistet formye eiendom. så der kan nok bonden få litt skyld. men når veiene ikke er breie nok og det er mye trafikk i motgående kjørefelt så SYNS jeg dritt bonden børr pelle seg inn på en busslomme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, så du har odelsrett til to gårder og når du arver dem så inviterer du alle irreterte bilister i norge til å ødelegge styringen på alle traktorene dine, og lover dyrt og hellig på å leie lastebil i stedet for?

1 traktor som skal brukes til å måke gårdsplassen.. men kommer nok til å bli leid ut så jeg slepper å kjøre den dritten :) ellers blir det fasttrack...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, nabone våre fikk protestert på at veiene skulle bli så breie som de egenbtlig var tenkt på uti spydeberg. fordi bøndene mistet formye eiendom. så der kan nok bonden få litt skyld. men når veiene ikke er breie nok og det er mye trafikk i motgående kjørefelt så SYNS jeg dritt bonden børr pelle seg inn på en busslomme?

Hehe, akkurat der har de kanskje litt skyld, men alle veier er ikke tynne pga bøndene. Muligens du har noen skikkelig rasshøl av noen bønder på spydeberg, men er sjeldent noe problem her i Telemark, de fleste kjører inn i en busslomme når køen bak blir lang(muligens mannen i celicaen er uenig med meg).

Lurer fremdeles på disse 40 minuttene.....

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 traktor som skal brukes til å måke gårdsplassen.. men kommer nok til å bli leid ut så jeg slepper å kjøre den dritten :) ellers blir det fasttrack...

Fasttrack er fine dem, men passer vel ikke helt i terrenget. Og dem som er virkelig gode i terrenget går i maks 30, skal du da bruke lastbil til å frakte dem frem og tilbake da?

Vet at jeg kverulerer nå, men vil ha frem at traktor er en kjekk sak, som desverre (for noen..) også må bruke veien av og til.

*offtopic*

Vet jeg maser på tereng og veibruk, men på garden jeg kommer fra kjørte vi maks 500m på vei, men mye i terreng :)

/offtopic

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasttrack er fine dem, men passer vel ikke helt i terrenget. Og dem som er virkelig gode i terrenget går i maks 30, skal du da bruke lastbil til å frakte dem frem og tilbake da?

Vet at jeg kverulerer nå, men vil ha frem at traktor er en kjekk sak, som desverre (for noen..) også må bruke veien av og til.

*offtopic*

Vet jeg maser på tereng og veibruk, men på garden jeg kommer fra kjørte vi maks 500m på vei, men mye i terreng :)

/offtopic

Hvorfor skal jeg bruke en lastebil til å frakte en fasttrack frem og tilbake over gårdsplassen min? Jeg kverulerer også tilbake så man får inn mange syns punkter her. Kunne liksom dratt inn 10meter brede treskere som heller aldri slepper inn folk men det er nødvendig fordi mange leier bort jordene sine etc. Alt kan kveruleres med. men ingenting kan forsvare at bønder ikke klarer å sleppe forbi folk ( ja jeg opplevde i dag at en traktor slapp forbi 5 biler men kjørte ut fordi en bil hadde gap på 50meter forrover... :( )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, akkurat der har de kanskje litt skyld, men alle veier er ikke tynne pga bøndene. Muligens du har noen skikkelig rasshøl av noen bønder på spydeberg, men er sjeldent noe problem her i Telemark, de fleste kjører inn i en busslomme når køen bak blir lang(muligens mannen i celicaen er uenig med meg).

Lurer fremdeles på disse 40 minuttene.....

Joa, nabone her ute er noen rasshøl av bønder. ingen tvil. Maktsyke missunlige folk. de sier " vi betaler vei avgift vi også så da kan vi bruke veiene så mye vi vil" Sånt får meg bare til å rase.. Null hensyn til folk som ikke vil bruke 20 min ekstra frem og tilbake til skolen.

20 min til og 20 min fra = 40 min. går fort 5 min i en rundkjøring her halv 4 om dagen fordi det er rush trafikk og traktor akselererer fra 0-19kmt på 5 minutter. så er det ofte ned i 2kmt over dumper fordi kornet ikke skal dette av. ( selv om det spruter korn hele tia fra den hølete hengeren ). så skal de jo stoppe for folk de ikke har vikeplikt for. fort oppi 20 min på noen mil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg bruke en lastebil til å frakte en fasttrack frem og tilbake over gårdsplassen min? Jeg kverulerer også tilbake så man får inn mange syns punkter her. Kunne liksom dratt inn 10meter brede treskere som heller aldri slepper inn folk men det er nødvendig fordi mange leier bort jordene sine etc. Alt kan kveruleres med. men ingenting kan forsvare at bønder ikke klarer å sleppe forbi folk ( ja jeg opplevde i dag at en traktor slapp forbi 5 biler men kjørte ut fordi en bil hadde gap på 50meter forrover... :( )

Tror du missforstod meg.. :( Les nøye en gang til så ser du kanskje hva jeg sa :)

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men syns det er litt ironisk at du refererer til alle bønder som "dritt bønder", da du nesten er en sjøl..

Men traktorførere har rett til å være på vegen dem og serru..

Og hvis din erfaring med traktorkjøring er at de akselererer fra 0-19 km/t på 5 min., så har dere faan meg dårlig utstyr til å være spydebergs største gård..

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider