Gå til innhold

Hvordan få ned CO?

Ranger emnet

esbandos

Anbefalte innlegg

Hei.. Har en 1980mod ford taunus 1.6l som hadde litt for stor CO på EU... hele 7.46 ellernoe.. Hvordan kan jeg få ned CO-utslippet? Han fyrn ba meg bytte olje og luftfilter.. Olje kan jeg bytte, og luftfiltret som stod på, var et k&n-filter..

Noen som vet hvordan jeg kan få CO'en til et lavere punkt enn det den er på nå? :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flere ting du kan gjøre, du kan som nevnt starte med å bytte/rense luftfilter, skifte olje og oljefilter. Når du skifter olje kan du tilsette sånn innvendig motorrens eller ha litt diesel i motoroljen og la motoren gå litt slik, så tapper du av..

Etter du har byttet dette kan du lete deg frem en flaske vann, så tar du løs en vakuumslange fra forgasseren og mens motoren går så stikker du slangen nedi flasken. Få en kamerat til å gi litt gass så motoren ikke stopper, og ikke prøv å ikke suge opp for mye vann i gangen. Vannet renser da opp i systemet ditt og forsvinner ut eksosen..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaahhh.. :D god forklaring på vannsaken ihvertfall.. har hørt om det før, å prøvd, men motoren jeg prøvde på, var ikke akkurat tett.. kom masse vann inn overalt... :S anyway.. er ikke noen skruer på gasseren jeg kan skru på for å få en annen blanding, slik at den ikke slipper ut mye? Vil ha den LANGT nede på kontroll, sånn at jeg får den igjennom.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Har en 1980mod ford taunus 1.6l som hadde litt for stor CO på EU... hele 7.46 ellernoe.. Hvordan kan jeg få ned CO-utslippet? Han fyrn ba meg bytte olje og luftfilter.. Olje kan jeg bytte, og luftfiltret som stod på, var et k&n-filter..

Noen som vet hvordan jeg kan få CO'en til et lavere punkt enn det den er på nå? :p

Oioi! CO på 7,46?! Det var jaggu mye. Min Volvo har litt over 3...

Lenke til kommentar
Del på andre sider