Gå til innhold

Hvordan ser lyspærene til instrumentpanelet ut?

Ranger emnet

Johnsen

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk,

Det var igrunn ein ganske enkel jobb, kun 3 ventilasjons riller og 10 skruer? som måtte ut :)

Check lyset lyser alltid det, er jo sikkerhet for at bremsa funker :)

Under installasjonen hadde eg kun problem med at pærene måtte vere snudd riktig veg i forhold til + og -.

Ingen problemer etter installasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt inn dioder, så viss eg får det til med lodding så blir det knapper som lyser blått også ;)

Men fant ut at blått lys i kupè lys ikkje var så praktisk, kjem til å skifte det gule ut mot kvite pærer, (dei som skal bli brukt som leselys, kan skru av og på med tenning)

I dørene, hanskerom og midt kupè har eg blått, ser digg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk,

Det var igrunn ein ganske enkel jobb, kun 3 ventilasjons riller og 10 skruer? som måtte ut :)

Check lyset lyser alltid det, er jo sikkerhet for at bremsa funker :)

Under installasjonen hadde eg kun problem med at pærene måtte vere snudd riktig veg i forhold til + og -.

Ingen problemer etter installasjon.

Du som har vært inni med instrumentpanelet, den svarte plasten inni rundt instrumentpanel og kjørekomputeren, gikk det an å få den delen som en laus del? For har tenkt å lakke denne plastdelen i samme farge som bilen hvis det er mulig. Eller henger denne svarte delen sammen med noe annet som gjør at lakking blir så og si umulig?

og når du testa om du hadde fått pærene riktig vei, hvordan hadde du instrumentpanelet da? (demontert, delvis montert eller no sånt? For syns jeg har lest en eller annen plass at hvis du skrur på tenninga eller noe slikt med instrumentpanelet eller hva det nå var ute, så ville airbag lyset begynne å lyse).

Har fått pærene i posten i dag. Tenkte jeg skulle gjøre alt på en gang med evt. lakking, montering av pærer og plasmaskive, så slipper jeg å demontere alt flere ganger.

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt tenning på når instrumentpanelet har vore festa til kontaktene bakpå, du finner fort ut når det sitter som det skal!

Skiva rundt er sikkert mulig å få lakkert, men eg såg ikkje så nøye på den.

Trur eg dropper lys i knappane for dinna gongen, har fult av dioder + loddeutstyr liggande, får heller ta det ein anna gong. Anbefaler å skifte lys i dørene og kupè! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ja da må jeg vell bare bestille inn dioder. Monterte ny spiller på mandag og nå er det krasj med belysningen. Blått og grønt og oransje. Noen som har byttet dioder i knappene? Mye styr eller pirk?

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider