Gå til innhold

Hvilken 850 skal jeg velge?

Ranger emnet


Jørgen.

Anbefalte innlegg

Halla!

 

Nå er tiden kommet, jeg skal kjøpe min første bil:fatality:

 

Jeg har visst lenge at det er 850 jeg skal ha, det jeg lurer på er hvilken motor skal jeg velge?

 

Jeg har kjørt en 850 med 2l. motor og 10v, jeg syns den er litt seig, så vil ha noe med litt mer power. Har lest at det heller ikke er mye å hente med chip eller effekt annlegg.

 

Har hørt at 2.5literen bruker mye bensin, både 10ventiler'n og 20ventiler'n. Noen som kan bekrefte dette?

 

Kan ikke 2litern med 20ventiler være et godt valg da? Blir jo feet lyd med effektanlegg og kan være noe å hente med chip:):

 

På forhånd: takk:hello:

 

Mvh Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 850: 2,5 10V gjikk på 0,8 på autobahnen I Tyskland. Der var gasspedalen brukt aktivt i alle forbi-, inn- og ut- kjøringer. Dette var helt fullastet bil, med takboks. Det var heller ikkje snakk om noke passiv kjøring.

 

Bruker du momentet i motoren og ikkje nødvendigvis drar den opp på 6 tusen omdreininger bruker den overhodet ikkje mykje drivstoff. Viss eg skulle kjøpt ny 850 i dag, ville eg ha valgt 2,3 turbo. Dei er ikkje så mykje dyrare lenger.

96 Volvo 855 2,5 10V

Stylet med hällsjö og erebuni(blå og lilla)

Sinfoni 45.2X & Phoenix Gold ZX350

Seas Lotus Performance(6,5")& 2 stk Morel Elate 10"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flesk til å kjøp deg en 850 eller S70 LT, dei begynner å bli billige =)

 

min far har en V70 med 2.0T motor, 180 hester, sparker fiiiint den,

og min 850 T5 sparker meeeeeeget bra.

 

i følge dei eg har snakka med, så er den motoren som har 170 hester, er vel 2.5liter, så er den seig med tanke på antal hester

Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 10v = 144 hk

2,5 20v = 170 hk

 

e det ikke så da ?

 

10v har 144 hk - men også 140, avhengig av årsmodell.

 

Når det gjelder den billigste (i en periode), 2,0 126 hk, er det tall som sier at den faktisk brukte mer bensin enn 144 hk... Men pga det norske avgiftssystemet kostet den 40000 mindre (det var vel også grunnen til at denne versjonen ble innført).

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 2.5 10v, synes den er helt ok egentlig. ikke noen racerbil, men den er ganske momentsterk. de fleste bilene fra 94 og oppover er vel 2.5 10v har jeg fått inntrykk av

86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL

89 520i, 86 740TIC

85 Escort XR3i, 94 855 GL

Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design

http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Min 850: 2,5 10V gjikk på 0,8 på autobahnen I Tyskland. Der var gasspedalen brukt aktivt i alle forbi-, inn- og ut- kjøringer. Dette var helt fullastet bil, med takboks. Det var heller ikkje snakk om noke passiv kjøring.

 

Bruker du momentet i motoren og ikkje nødvendigvis drar den opp på 6 tusen omdreininger bruker den overhodet ikkje mykje drivstoff. Viss eg skulle kjøpt ny 850 i dag, ville eg ha valgt 2,3 turbo. Dei er ikkje så mykje dyrare lenger.

Da kjørte du ikke hardt nok på Autobahn... 0,8 er ikke forbruk der nede. Du kan jo klart kjøre i 120-130...

Hadde min 2,5 20V (1992 mod GLT) til Frankfurt am, en gang. Den brukte ikke så mye fuel, men på natta lå jeg i over 200 leenge, og da gikk det nok litt mer. Den gikk ca 230 eller noe sånt på nåla.

Har T5R nå. Den går bedre men bruker mer hvis man vil. Her hjemme har jeg kjørt ned på 0,71, men mellom Hamburg og Flensburg i Tyskland, en avstand på 170 km, så brukte jeg 2,5 pr mil. Filmet litt den turen, filmen ligger på http://www.vegarshei.net/racing

Man skal ikke måle forbruket pr mil i Tyskland, man skal måle moro pr mil. Moro pr mil er proposjonal med forbruket, jo høyere jo gøyere.... Bensin er det nok av....

 

Kjøremessig er sugemotor med 10V ikke å foretrekke. 10V toppen satte de jo på for å få ned HK, og dermed prisen i Norge. 2,5L20V maskina på 170 HK er kjempefin å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med min 850 2,5 144hk'ern så brukte jeg 1,25 i snitt tur retur kristansand/halden.... Hadde en 2m høy kassehenger uten tak på.... og jeg stod på når jeg kjøre, dvs lå ca 90 hele veien og gira ned å ga til i bakker ol.... på turen ned eide bil og henger totalt ca 3 tonn.... hjem veide jeg vel ca 2tonn... bra bil å kjøre lang både med og uten henger!

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med min 850 2,5 144hk'ern så brukte jeg 1,25 i snitt tur retur kristansand/halden.... Hadde en 2m høy kassehenger uten tak på.... og jeg stod på når jeg kjøre, dvs lå ca 90 hele veien og gira ned å ga til i bakker ol.... på turen ned eide bil og henger totalt ca 3 tonn.... hjem veide jeg vel ca 2tonn... bra bil å kjøre lang både med og uten henger!

 

 

min bruker 0,82 på langkjøring og 1,2-1,3 på småkjøring. Er en 2.5 10v uten kat og med eff anlegg.

86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL

89 520i, 86 740TIC

85 Escort XR3i, 94 855 GL

Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design

http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår