Gå til innhold

Prob med B230K

Ranger emnet


VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

Jeg har montert Green åpent filter på den med selvlaga "adapter" i mellom for denne dingsen som sikkert tilhører dette pulsair systemet. men den fusker noe jævlig, og går heller ikke på tomgang, kan det ha noe med at jeg ikke har koplet på forvarmings slangen? eller vacuum slange elns som har hoppet av?

Jeg har justert opp bensinen, gikk bedre da, men ikke perfekt! =/

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

bytt motor da vettu :P kan jbli litt likar tå d (= Men d har jo itj så my å si da ette som du itj har lappen enda;P men d gji jo atpåte bær tia t å jør denj færdi!!!

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bytter man fra K til A-Gasser så kan man likså godt enten bytte til en a motor eller sette på en A-Topp i tillegg til A-Forgasseren.. :) Selv så skal jeg sette på A-Forgasser på min b230k med 531 toppen :) (ja 531 topp og stemplene byttet) men k-forgasseren sliter litt og drekker for mye.. :(

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men k-forgasseren sliter litt og drekker for mye..

Bare som et selvopplevd eksempel på at Cisac-forgasseren og K-motoren kan være økonomiske så lenge alt er i orden og rett justert:

 

Jeg kjøpte for et par år siden en '88 245 for at sønnene mine skulle ha noe trygt og lett-mekket å komme seg rundt med. I forrige måned brukte eldstegutten den til å flytte til Oslo med, men fant ut etter ei stund at det å ha bil i Oslo for en student var både dyrt og plundrete. Så nå i helga kjørte jeg den de omlag 60 milene hjem til Stavanger. Forbruket var 0,70 på mila, og det med fire trinns kasse. Det syns jeg slett ikke var verst for en gammel forgasserbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A gasserene passer IKKE på innsuget til K-motoren.. da må du skifte innsuget også. men weber fra ford v6 som taunus og granada passer. du må bare borre opp hullene i gassern og lage gasswire opplegg..

standard bilcrosstrim detta.

 

Ok, spiller uansett ingen rolle lenger, da vi fikk k-motoren til å gå reint uten å bytte gasser.. Men kjekt å vite..

-------------------------------------

'86 Volvo 740GL

'01 peugeot expert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår