Era Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 Originally posted by v8volvo Brukte de siliconbitene som følger med, sammen med pakningsmasse på tube.. Det lekker ikke derfra nå, men er mulig det kommet etterhvert. Jeg finner ikke den pinnen jeg.. Den stikker ikke opp i motorrommet, men det kan være fordi motoren er montert veldig langt bak?? Merkelig altså! er det langt bak på kassa peilepinnen skal gå ned i bunnpanna? Kan den ligge klemt oppi kardangtunellen, fordi den ikke rekker fram til motorrommet? Hvis du brukte pakninstoff på tube og feste de bitene med sitter de normalt greit. Hmmm den må da være der et sted. de pleier og være mer en lange nok men ser litt andreldes ut en vanlige peilepinner. Let og du skal finne... Den går ned i bunnpanna litt forran midten av bunnpanna tror jeg på høyre side gåde går ned på oversiden av bunpanna ligger du unner og lyser bør du se røret gå fra kassa og opp. Lykke til videre Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet August 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 Jepp! Jeg fant hullet, men der var det ingen peilepinne... Det står en bolt i, som ser veldig midlertidig ut... Må prøve å få tak i en peilepinne som kan passe på bilen, og montere den.. Strammet også boltene rundt bunnpanna, og jeg kunne stramme alle en halv runde... Noen som vet hvilken bilmodell jeg bør lete etter peilepinne til? Den bør være ganske lang og følge girkassa opp igjennom kardangtunellen.... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 5, 2003 Rapporter Share Skrevet August 5, 2003 På min Chevrolet Astro er det vanvittig lang gearolje-peilepinne. 4,3L motorene skal visstnok være en "3/4dels 350" motor og gearkassa er vel en Th 700 m/overdrive. Peilepinnen kommer opp på venstre side av motoren når du står foran bilen og kikker inn i motoren. Hvis det ikke passer er det sikkert lange peilepinner på vanlige fullsize- van's også. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Originally posted by v8volvo Jepp! Jeg fant hullet, men der var det ingen peilepinne... Det står en bolt i, som ser veldig midlertidig ut... Må prøve å få tak i en peilepinne som kan passe på bilen, og montere den.. Strammet også boltene rundt bunnpanna, og jeg kunne stramme alle en halv runde... Noen som vet hvilken bilmodell jeg bør lete etter peilepinne til? Den bør være ganske lang og følge girkassa opp igjennom kardangtunellen.... Mvh Eh det høres ikke bra ut. Var hullet så stort at du fikk fingern nedi? I så fall er det trolig peilepinne hullet. Hør med en av automat fikse firma de har sikkert rester av sprengte kasser liggande og slenge. Alle kassene fra personbil er nesten like de fra Van/Sub er mye lengre. Lykke til Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Tenkte bare hvis han ville ha en skikkelig lang en.....:D Kanskje lang nok til at peilepinnen kommer ut i grillen? Blir lettvintere å sjekke oljen da veitdu! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet August 6, 2003 Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Originally posted by Hot Rod Tenkte bare hvis han ville ha en skikkelig lang en.....:D Kanskje lang nok til at peilepinnen kommer ut i grillen? Blir lettvintere å sjekke oljen da veitdu! Ække det at den er så lang men den er så j... tyn hahahaha Ja kanskje det da lekker det ille når må kunne peile og fylle utenfra uten og åpne panseret hehehe. Nå skal jeg ut og gasse med felles Alfister vrååååååm vråååååm tudeldu Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 Har fått tak i peilepinne nå, men fy faen det er vanskelig å montere den! Det er trangt bak mot torpedoveggen ass! I hullet på girkassa satt det en propp, som det var sveiset fast en skrue i... hmmmm.... Får prøve videre jeg.... Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet August 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2003 JEPP!! Fikk montert peilepinnen etter mye banning og sverting :) Oljenivået i girkassa ser ut til å være litt under perfekt, så det tyder jo på at den ikke lekker så mye... Takk for hjelpen alle sammen! :) Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet August 7, 2003 Rapporter Share Skrevet August 7, 2003 Originally posted by v8volvo JEPP!! Fikk montert peilepinnen etter mye banning og sverting :) Oljenivået i girkassa ser ut til å være litt under perfekt, så det tyder jo på at den ikke lekker så mye... Takk for hjelpen alle sammen! :) Mvh Hey se der ja grattulerer. Huska du og montere en gummi O-ring rundt røret før du trøkte det ned i kassa? Samt montere den feste øret til enen girkasse bolten? Stå på Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet August 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2003 O-ringen er på plass, men feste øret må moddes litt før det passer. Klarte å bøye det litt da jeg skulle få det på plass... Har nettopp tatt bilen på en 50 mils lang tur, og nå fungerer ting bra! Det eneste jeg er litt usikker på er 3. giret på girkassa, og om den ligger i 2. og ikke vil legge inn 3.. i 110/120 km/t ligger den på 3000 rmp.. Er det i 2. eller 3. gir?? Når skal 3. giret normalt legges inn?? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 8, 2003 Rapporter Share Skrevet August 8, 2003 Hvor mye rpm du har på 3dje i ca 100kmt er jo veldig avhengig av utvekslinga du har i bakakselen.... på 3dje gir er det 1:1 utveksling igjennom kassa(minus %-vis slipp i converter,kanskje ca10%slipp?) da kan du jo regne ut hvor mye rpm du skal ha ved x-antall kilometeri timen, hvis du veit utvekslinga bak+ omkretsen på bakhjula. 3000rpm ved 110-120 høres greit ut det hvis du ikke har en veldig høy(lav nummerisk) utveksling bak Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet August 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2003 oops! Det glemte jeg visst å nevne.. jeg har en 3,31:1 i bakakselen... Naturlig at det er 3. gir?? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 8, 2003 Rapporter Share Skrevet August 8, 2003 gi meg dekk dim så skal jeg regne det ut for deg.. EDIT: med 195/65-15 og 3000 rpm så skal du ha 107,2 km/t. men da har jeg ikke tatt med slipp i konverter. Virker som automaten legger inn 3dje. Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v8volvo Skrevet August 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2003 Hei! Jeg har 225/35/17 på bilen nå... Er vanskelig å kjenne når bilen girer, men jeg tror den girer til 2. rundt 30 km/t og til 3. i 80 og oppover, avhengig av hvor stor aks. Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VEPSEN Skrevet August 8, 2003 Rapporter Share Skrevet August 8, 2003 Med 225/35-17 og 3000rpm-100.8km/t(uten å trekke ifra slipp) Siter 244 Turbon lever igjen!! (med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...) 04 Nissan navara 87 bmw 320i 73 amc hornet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.