Gå til innhold

Motor fra dahlbeck

Ranger emnet

Polo4RS3

Anbefalte innlegg

Uansett må du ha ny girkasse, men får du til dette er det helt rått!

Det er drømmen min også, dra til tyskland og få TUV på motor og air...

Men det skjer nok ikke. Dvs hadde kr rulla i store mengder inn på konto så hadde du fått "konkurranse" ,men du er nok ganske trygg øverst på Polo tronen :-)

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tru det er like greit og turbokonvertere elr ha på kompressor ja...

1,8t er vist en deeel styr:motorfeste,gearkasse,drivledd osv mye som må tilpasses å spes.laget...

har selv 1,416v som jeg hadde planer om turbo på,men det kittet som jeg har sett på vil ikke gi mer enn 150 hk v 0,7 bar og koster ca 30 lapper...

Har snakket en del med noen dansker over mail,som anbefaler komp. det koster ca 15-18 lapper for "gjør det selv" kit og 30k vis dem sku montere det,da får du garanti osv ferdigt montert og chippet...Han sa bla "den vil gå meget hurtigt":)

så vis jeg jobber hardt mot jul så regner jeg med feriepengene mine neste år blir liggende igjenn i en tuning garasje i danmark cheers

Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!!

http://www.lundalracing.piczo.com

-85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p

-86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:)

-x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties:

-x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en 1,6 16v med turbo ?

Passer i det minste ...

Da skulle vel rundt 200 hk være realistisk med noen skikkelige stempler og staker..

Skal du ha 1,6L er det å anbefale å bruke AFH 1,4L 16v blokken som basis, da den har bedre vinkler i toppen og bedre "valvetrain" :D

Rådene i 1,4L og 1,6L motorene er notorisk dårlig og bøyer seg før du treffer 180. Veiven kan du ta fra Polo 1,6L

Med skikkelige råder og stempler i denne blokken, kammer og lett portet topp klarer du nok lett 240-250 hk med Garret sin GT25/28 turbo.

Hva gearkassen tåler er en annen sak

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye billigere om du kan å skru selv tipper jeg..men som sagt,få deg ett klippekort hos en forhandler som har gearkasser å drivledd på lager... polo kasser suger..:( i know :hammer

Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!!

http://www.lundalracing.piczo.com

-85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p

-86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:)

-x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties:

-x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke ann å få noe innmat i de kassene som tåler mer fra noe løps bil eller noe slikt ?? disse cup bilene må vel ha bedre kasser ?

Tdi kasse tålver vel mer ?

Cup kassene tåler ikke mye mer, eneste forskjellen er sperren. Den gjør at du ikke spinner på et hjul, noe som sliter veldig på kassene.

Kan få tak i kasse fra løpsbil. Kassen fra Skoda Felica Kit Car passer, men er bare laget 20 Felicia med denne kassen. Sist jeg så en til salgs kostet den 8200 euro nyoverhalt.

TDI motorene i Polo er "3 sylinderet" 1,9L Golf TDI motorer og de bruker Golf kassene som ikke passer på de mindre motorene

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Fant et turbokit til polon min da. Pris ca 35000,-

Står at det skal gi 160hk da, synes dette var litt stor økning, er jo 75hk orginalt.

Noen som vet om motoren vil tåle dette dersom dette er riktig??

Tenkte tut og kjør jeg og forsterke det som ryker:D

http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=31_61&products_id=745

Lenke til kommentar
Del på andre sider