Hakon89 Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Har nå solgt Corradoen til fordel for "guttedrømmen", nemlig en Ascona. Bilen er en 1978mod, og er forholdsvis urørt. Er en 2.0S med weber som sitter i nå, skal sikkert byttes ut med tiden. Bilen har faktisk minimalt med rust,kun et LITE hull i høyre kanal. Ellers er det kun overflaterust osv. Har også skaffet meg 13" alleycatfelger med dekkdim 235 bak og 205 fram. Har kun 2 bilder av den ennå, skal ta flere i morgen! :) Eneste bildet jeg har av felgene; Kommentarer/tips? Håkon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toa Skrevet August 18, 2006 Rapporter Share Skrevet August 18, 2006 Grattis med ny go bil:) hvilke planer har du for denne da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon89 Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Takker. Skal i første omgang kjøpe senkesett til den. Så blir det vel motor osv med tiden. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chissan Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Mye måtte du ut med for vidunderet da? Er ute etter en Ascona B selv, men er ikke lett å få tak i et objekt som ikke er helt rævkjørt og thorsov styla Siter VW Golf mk1 Cab Opel Ascona B Rallybil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon89 Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Fikk den ganske billig, betalte 7000 for den og 1500 for felgene med helt nye dekk. Jeg og selger ble enige om en "avtale" der jeg lovte og fikse den opp, derfor fikk jeg den så billig. Ganske genialt egentlig! Her er noen bilder: Vaska litt og lakka luftfilterboksen i dag. Ble ikke så bra,bare blankt. Den skal byttes ut med KN filter uansett tenker jeg. Var under den i dag og så etter rust,var faktisk ikke noe utenom det lille hullet i kanalen. (Sjekk Irmcherspoileren) :) Interiøret shina opp: Kappa eksosen i dag også. Den stakk ca 10 cm UTENFOR støtfangeren bak (Skal ha Simons 2 eller 2,5 tomms effektanlegg ganske snart) Andre bilder av bilen: Som dere ser så er bilen ganske høy, og senking skal prioriteres. Ellers skal felgene glassblåses i vinter, da klarlakken på de har flassa av enkelte steder. Comments? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toa Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 senking må til ja!;) men du må nok eindel ned i dekkdimm skal det gå bra med dei felgene... hvor breie er felgene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon89 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Felgene er 7" breie. Han jeg kjøpte felgene av sa at det kom til og subbe litt med 40mm senking. Snakka av erfaring :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Grattis ja! Bilen så bra ut. Må ikke ha mindre enn 40mm senking da! :) Sann ca ;) : Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toa Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Felgene er 7" breie. Han jeg kjøpte felgene av sa at det kom til og subbe litt med 40mm senking. Snakka av erfaring :) ja det kan jeg tenke meg;) har 9X16 med 215/40 på min... å det subba eindel med 55mm senk! men nå har jeg 40mm senk og gule koni:thumb blei litt høy bak! men den er iallefall kjørbar;) skal du få på litt styling og slikt eller? fjern iallefall di gule blinklys innsatsene i frontlyktene og lakker sort rundt reflektorene og sett i ei gul blinklys pære! blir bra det:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Skal du beholde den i denne fargen. eller skal du omlakke den? (ser litt fargeforskjell) Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nissanpower Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 pen og tøff bil:) du fekk den veldi rimelig, de du skolla jort er å fjerne listene og kjøpe senke sett + fjerne den oransje blinklys innsatsene i frontlyktene, og kansje vurdere lakk (grei farge men surt med farge forsjell) og puta nedie 2,4i omega motor eller noke sant, då hadde den bilen vorte perfekt:) lykke til:) Siter 92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon89 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Er litt fargeforskjell ja. Bakskjermen har blitt opplakka i ettertid.Lakkering blir vel med tiden. Svart metallic eller candyrød, er ikke sikker! Noen som kunne ha lakka bilen med photoshop? ;) Har ingen planer om og hive på masse plastikk, Senking og motor kommer først! :) Tenker på calibramotor, enten 2.0i 16V eller LET motoren. Har en kompis som kjenner noen i sverige som skaffer begge motorene billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 fin bil....eg har maskin te deg vist du ve ha...hehe Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon89 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Hmm, hvilken motor da? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Hmm, hvilken motor da? ;) hehe.... vets....spøke eg...kanskje 2.2 med 5 trinns getrag kasse...men da e sånn so du får øve alt Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg