Gå til innhold

Min Ascona -78

Ranger emnet


Hakon89

Anbefalte innlegg

Har nå solgt Corradoen til fordel for "guttedrømmen", nemlig en Ascona.

Bilen er en 1978mod, og er forholdsvis urørt. Er en 2.0S med weber som sitter i nå, skal sikkert byttes ut med tiden. Bilen har faktisk minimalt med rust,kun et LITE hull i høyre kanal. Ellers er det kun overflaterust osv. Har også skaffet meg 13" alleycatfelger med dekkdim 235 bak og 205 fram.

 

Har kun 2 bilder av den ennå, skal ta flere i morgen! :)

 

PICT0001.jpg

 

PICT0002.jpg

 

Eneste bildet jeg har av felgene;

 

25072006003.jpg

 

Kommentarer/tips?

 

 

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk den ganske billig, betalte 7000 for den og 1500 for felgene med helt nye dekk. Jeg og selger ble enige om en "avtale" der jeg lovte og fikse den opp, derfor fikk jeg den så billig. Ganske genialt egentlig!

 

 

Her er noen bilder:

 

Vaska litt og lakka luftfilterboksen i dag. Ble ikke så bra,bare blankt. Den skal byttes ut med KN filter uansett tenker jeg.

 

PICT0004-1.jpg

 

Var under den i dag og så etter rust,var faktisk ikke noe utenom det lille hullet i kanalen. (Sjekk Irmcherspoileren) :)

 

PICT0005-1.jpg

 

Interiøret shina opp:

 

PICT0014-1.jpg

 

Kappa eksosen i dag også. Den stakk ca 10 cm UTENFOR støtfangeren bak (Skal ha Simons 2 eller 2,5 tomms effektanlegg ganske snart)

 

PICT0016-1.jpg

 

 

Andre bilder av bilen:

 

PICT0013-1.jpg

 

PICT0009-1.jpg

 

PICT0006-1.jpg

 

 

 

Som dere ser så er bilen ganske høy, og senking skal prioriteres. Ellers skal felgene glassblåses i vinter, da klarlakken på de har flassa av enkelte steder.

 

 

Comments? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felgene er 7" breie. Han jeg kjøpte felgene av sa at det kom til og subbe litt med 40mm senking. Snakka av erfaring :)

 

ja det kan jeg tenke meg;)

har 9X16 med 215/40 på min... å det subba eindel med 55mm senk! men nå har jeg 40mm senk og gule koni:thumb

blei litt høy bak! men den er iallefall kjørbar;)

 

skal du få på litt styling og slikt eller?

fjern iallefall di gule blinklys innsatsene i frontlyktene og lakker sort rundt reflektorene og sett i ei gul blinklys pære! blir bra det:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen og tøff bil:) du fekk den veldi rimelig, de du skolla jort er å fjerne listene og kjøpe senke sett + fjerne den oransje blinklys innsatsene i frontlyktene, og kansje vurdere lakk (grei farge men surt med farge forsjell) og puta nedie 2,4i omega motor eller noke sant, då hadde den bilen vorte perfekt:)

lykke til:)

92 BMW M5, 88 Chevy Suburban, 93 Omega 3000 24v,84 Opel Rekord 3 liter,87 Honda Accord 2,0 EX

Gamlebiler 2x Omega, Pajero, Bmw 525 24v, 3x Opel Senator 3x Nissan Sunny Gti 3x Opel Rekord,Bmw e30 ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt fargeforskjell ja. Bakskjermen har blitt opplakka i ettertid.Lakkering blir vel med tiden. Svart metallic eller candyrød, er ikke sikker! Noen som kunne ha lakka bilen med photoshop? ;) Har ingen planer om og hive på masse plastikk, Senking og motor kommer først! :)

Tenker på calibramotor, enten 2.0i 16V eller LET motoren. Har en kompis som kjenner noen i sverige som skaffer begge motorene billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår