Gå til innhold

Koble om til dobbel optikk når man har enkel originalt

Ranger emnet

xGrape

Anbefalte innlegg

Golfen min har originalt enkel optikk, men fikk jo dobbel da jeg satt inn angel eyes. Tingen er da at når jeg slår på fjernlys, så går nærlyset av - det vil jeg ikke. Hvordan kobler jeg om på dette? Mao når fjernlys slås på, skal nærlys forbli på i tillegg.

på mine g4 lykter, fulgte det med noe som ble satt inn i sikringsboksen. var noen stålskinner som jeg plugget mellom forskjellige kabler. skal se om jeg finner bruksanvisningen, så kan du bare koble noen ledninger i mellom, for disse stålskinnene var noe som fulgte med lyktene, og er spesialtilpasset i sikringsboksen. men har tenkt litt etter, før hadde jeg dobbel optikk på orginallyktene også, så er ikke sikker på om jeg hadde bruk for og sette disse inn i sikringsboksen,for både nær og fjern lyste på de orginale også.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du i såfall legge inn ei diode mellom. Hvis ikke vil du få nær og fjern -lys hele tiden :P Ellers så kan du evt legge opp ett nytt rele der du bruker 12v+ fra fjernlys til å slå inn relet, og legger det ut på nærlysene.

Det beste er nok å få koblet det inne i sikringsboksen, slik at du slipper å legge mange nye ledere inne i motorrommet.

Det går sikkert ann å legge en ledning mellom nær og fjernlyset med ei diode i mellom, før relene i sikringsboksen og da... det hadde funket.

Og bare for å ha det klart, jeg tenker ikke på slik lysdiode når jeg sier diode, men en slik liten elektrisk komponent som bare slipper gjennom strøm en vei...

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det f.eks an å ta en ledning fra fjernlyset som går til nærlyset, sånn at når du slår på fjernlyset så blir nærlyset værende på?

Jeg tenkte litt på dette men kom fram til at det ble en del større belastning på rele, ledninger og sikringer, så vet ikke helt :rolleyes:

vis jeg ikke husker feil, så går disse "skinnene" fra sikringen til fjernlyset, til sikringen til nærlyset. er ikke sikker. skal sjekke det opp vis noen er intressert.vis jeg ikke husker feil, var det en diode/motsand på denne "skinnen". er sikkert for at nærlyset skal være tent på fjernlys, men fjernlyset ikke skal være tent på nærlys

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider