johmol Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Hvordan er en B23A motor kontra en B230K med tanke på evt sette på en turbo osv. Begge er jo forgassermotorer så det er vel begrenset hvor mye hk man kan dra ut av dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 b23a!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Eneste forskjellen som har noe å si er jo at K har Solex-Cisac forgasser mens A har Pierburg? Men ja, gå for B23A siden de har ferdig turbokit til den :): Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ts Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 innmaten i b23 er bedre da... solide råder, smidd veiv og meget lav komp da... men kommer jo ann på mye man skal dra ut av den da... det letteste er og sette enn annen topp en 631 på b230k motoren så har du lav nok komp... men den innmaten tåler ikke alt for mye trøkk... 0,7 eller noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johmol Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Jeg vurderte jo evt å bygge en turbomotor, og siden de motorene er rimeligere enn de med innsprut tenkte jeg kansje det var en løsning. Men burde kansje vurdere en e motor istedet de er vel ikke så altfor dyre de heller lengere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 K motoren har forbrenningskammeret i stempel, mens a har i toppen. Så om reima ryker på en k, blir det penger å bruke, mens en a kan du sette på ny og tut og kjør. Og k motoren har noen helvettes fitte-solexforgassere, helt ok når de funker, men skjer det noe så er de et helvette. Og som sagt lenger oppe så er a'n et sterkere utgangspunkt! Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.