Katarn Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Jeg ser det hele tiden, men lurer like mye hver gang: Hvordan lager man disse baffel(?) ringene og av hva? Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Finnes vell noen heldige som har tilgang til litt proft snekkerverktøy, men tror mesteparten blir laget enkle verktøy. Gjerne en god passer, god stikksag, MDF og trelim pleier også å være involvert Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 En fres, litt oppfinnsomhet, skrustikker og en sentermontert stang med målestokk gjør somregel susen ;) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 jeg brukte en vanlig fres kjøpt på biltema, det fulgte med en senter greie til denne, som jeg har modifisert litt, men det er bare fordi jeg elsker å modifisere ting :) jeg brukte 19mm MDF (til frontsett dette asså) skrudde fast fresen i plata (senter verktøyet) og målte ut radiusen jeg måtte ha og freste meg ned med vanlig flat fres, dybden tilsvarte høyden på høytaleren så den ble forsenket ned. Deretter prukte jeg en trekant fres (45grader spiss fres) festa fresen tilbake på senter verktøyet og freste så en rund kant runt på utsiden av det forsenkingen jeg hadde frest (altså med større radius) sagde deretter ut hull til høytaler også fulgte jeg sporet jeg hadde lagd med 45grader fresen med stikk saga og fikk da en fin avrunding på utsiden.. voila en baffel med forsenking lagd i MDF :) går også ann å montere fresen opp ned i en benk oxo som gjør jobben enda enklere, men for meg som skulle lage to baffler ble det totalt mer jobb :) Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 I see! :) Takk for raske svar! Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Katarn Skrevet August 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 jeg brukte en vanlig fres kjøpt på biltema, det fulgte med en senter greie til denne, som jeg har modifisert litt, men det er bare fordi jeg elsker å modifisere ting :) Er det Håndoverfresen på 1080Watt du har forresten? Siter SAAB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 nei... er den billigste av dem.. 850watt til 299,- men seffølgelig kan du bruke den andre også :) Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg