Gå til innhold

Glader vs turbo, trim

Ranger emnet


JuB

Anbefalte innlegg

Hei,

 

sett litt på hva turbokit koster til g60, kommer på ca 16-17k fra atp eksl intercooler. Kitet holder vel til 220hp står det. Men om man legger 16-17k i trim med glader istedenfor, hvor mange hp vil man da kunne oppnå? La oss si i tillegg motoren har gått 200k uten noe unormalt høyt olje forbruk.

 

Se bort ifra at glader "dårlig" forhold til turbo mtp overhaling og holdbarhet, får det vet jo alle :thumb

 

Også har jeg et spm. til om jeg en gang får meg en g60 bil med turbo, er det mulig å få bremset denne med 160hp eller 180hp får å få den godkjent på BT. Får så å kunne regulere trykket høyere etterpå, eller blir det plombert osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det jo fort 20k++ da, men disse oppgraderingene kan jo gjøres litt etterhvert som pengene kommer.

 

Dette fant jeg i en tråd fra golf 2 forumet.

 

Velox Motor Tuning tar rundt 6000 for porting. Dette inkluderer vasking, skifte til nye ventilstyringer, nye vitontetninger, porting av kanaler, fresing av 4 og 5-vinkla ventilseter, sliping av originalventilene eller tilpasning av større ventiler samt planing/fresing. Nye ventilstyringer og ventiltetninger er med i prisen. Toppen leveres ferdig til å skrus på motoren, gjerne med ny kam og ventilløftere etter ønske.

Portingen blir tilpasset det toppen skal brukes sammen med (grenrør, kammens data, forgassere eller sprut osv).

 

Edit: Var inne på jabbasport sin side, koster i overkant av 5k for G60 Stage 4 Supercharger Servicing/Upgrade. Dette må vel være en bra pris. Kommer frakt i tillegg.

 

Fra jabbasport:

SERVICE DETAILS

Our own fully trained engineer performs all G-Lader supercharger servicing & upgrades in house. We offer our own 3 month warranty on G40 & G60 supercharger servicing through the post, or 6 Months if we fit to the car.

 

(Warranty subject to advised condition).

 

 

*WE DO NOT OPERATE AN EXCHANGE POLICY ON OUR REBUILDS*

 

 

 

A G40 / G60 STAGE 4 REBUILD/UPGRADE

* Performance upgrade including service

* Completely dismantle, clean & inspect all components

* Casings Glass Bead blasted for a professional finish

* Port/Flow G-Lader Outlet

* Modify casing chambers to aid cooling to diffuser counter shaft bearing

* Port diffuser / scroll

* Replacement of bearings (steel cage)

* Replace oil seals with upgrade high pressure oil seals

* Re-new APEX seals

* Re-new outer shaft steel ring

* Upgrade to wide timing belt

* Balanced

* Application of special coating to enhance boost NEW PRODUCT

* Re-assembly of G-Lader

* Pressure test

* Certificate of G-Lader rebuild with serial number

 

 

BENEFITS

 

 

 

OPTIONS

Postal Service (price as above plus).

Customer can post / deliver supercharger direct to us for our 4 day turnaround service. We will arrange fully insured next day return carriage at a additional cost of £23.00 inc VAT

 

Workshop Fit @ Jabbasport (price as above plus)

Workshop fit includes the following new parts and labour: Removal and refitting of supercharger, the checking of belts and idle wheels (customer advised if needed to be replaced), engine timing / emissions checked and adjusted if necessary, road test with boost log. Replace Supercharger oil feed pipe with genuine item, plus six copper sealing washers and banjo bolts.

Workshop Fit Package Cost £104.00 inc VAT

 

 

PLEASE NOTE

INDIVIDUAL SUPERCHARGER PARTS WILL BE AVAILABLE IN OUR PRODUCTS SECTION VERY SOON…BELTS, OIL SEALS, APEX SEALS, ETC, ETC

 

Edit 2: Er det noen som har erfaring med den ny G60 Displaceren!

 

Fra volksport.no

Vi venter på ferdigstilling av helt ny type displacer til G60 G-Lader i løpet av få uker. Denne produseres i et langt sterkere og hardere materiale enn den opprinnelige, og vil tåle betydelig mer turtall. Det betyr at du kan kjøre med mindre ladehjul og mer ladetrykk enn tidligere, og samtidig oppnå bedre holdbarhet! Kun spektralanalyse og endelig materialvalg gjenstår! For dere som kjører G60 er dette den største nyheten siden G-Laderen kom på markedet seint på 80-tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør turboladere så morsomme er at du ikke har noen begrensninger for hvor mye hester du kan ta ut. Mere ladetrykk -> Mere bensin -> Mere ladetrykk -> Høyere oktan på tanken -> Mere ladetrykk -> Makser ut turboen -> Ny turbo -> Mere ladetrykk -> Mere bensin -> Blåser girkassa -> Fiks -> Knekker drivaksler -> Fiks -> Kjør en lav 11'er på slicks -> Bygg større og sterkere så man knekker 10'eren.

 

Med kompressor må man hele tiden optimére hele oppsettet for å få klemt ut den siste lille hestekraften som ligger gjemt på obskjøne plasser. Grenrør, porting, ventiljobb, kammer, innsug med mere. Alt dette arbeidet for hva? 200 WHP? Når man med en turbolader tar ut så mye man bare tør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sendte min G60 lader til Jabbasport i 2001 for overhaling, betalte jeg 1100,- i frakt, i tillegg kommer moms, så da havner du fort på 8000-9000, da kan du like godt gjøre det her.

 

Skal du først porte en G60 topp, er det liten vits i å gjøre det uten å øke størrelsen på eksosventilen. Det er her største begrensningen ligger

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den displaceren hørtes spennende ut... polo classic : innspill på den ?

 

Jesus-produkt fra RPM-Tuning i Tyskland. Den har stått på hjemmesiden dems i flere år, helt til nylig. Tipper den ikke kommer. Dessuten hadde de valgt 2.gen design på den, som ikke er like sterk som Gen.3 i senter, men har en dårligere løsning på det lille lageret. På Gen.3 er dette opphengt i gummi og kan ikke byttes

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør turboladere så morsomme er at du ikke har noen begrensninger for hvor mye hester du kan ta ut. Mere ladetrykk -> Mere bensin -> Mere ladetrykk -> Høyere oktan på tanken -> Mere ladetrykk -> Makser ut turboen -> Ny turbo -> Mere ladetrykk -> Mere bensin -> Blåser girkassa -> Fiks -> Knekker drivaksler -> Fiks -> Kjør en lav 11'er på slicks -> Bygg større og sterkere så man knekker 10'eren.

 

Med kompressor må man hele tiden optimére hele oppsettet for å få klemt ut den siste lille hestekraften som ligger gjemt på obskjøne plasser. Grenrør, porting, ventiljobb, kammer, innsug med mere. Alt dette arbeidet for hva? 200 WHP? Når man med en turbolader tar ut så mye man bare tør?

 

Høres jo spennede ut dette. Planen min er å få tak i en g60 motor, for så at jeg skal bygge den ferdig før jeg får tak i en bil. Har minimalt med erfaring med motorbygging, så må nok ta veldig små steg av gang å lese/mase mye:P Men det står jo en hel masse om dette på nettet, så.. ;)

 

Men da må jeg quote meg selv litt.

Også har jeg et spm. til om jeg en gang får meg en g60 bil med turbo, er det mulig å få bremset denne med 160hp eller 180hp får å få den godkjent på BT. Får så å kunne regulere trykket høyere etterpå, eller blir det plombert osv?

 

Edit; Koster 600kr til England, inntil 20kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg hørte om RPM displaceren er at prisen ble så høy, at den var uinteressang

 

Det jeg har hørt¨fra Steve (PSD) var at RPM sa de hadde gitt den opp, fordi den ikke var noe bedre enn orginalen. Er en grunn til at den ikke er på websiden enda?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår