Gå til innhold

Når det gjelder BMW

Ranger emnet

Phantom

Anbefalte innlegg

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Phantom

Mener du generellt at BMW i denne tidsepoken er tull å kjøpe ? I så tilfelle, har du alternativer ? Tror nok man finner biler av alle merker i alle forskjellige tilstander.

De sier jo at Honda er japans svar på BMW..

Det stemmer nok, begge har like dårlig kvalitet.

Det er vel de 2 værste merkene å kjøpe egentlig, ofte grisekjørt begge deler, BMW sine motorer holder jo ikke så lenge, og Honda ruster vekk på få år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

De sier jo at Honda er japans svar på BMW..

Det stemmer nok, begge har like dårlig kvalitet.

Det er vel de 2 værste merkene å kjøpe egentlig, ofte grisekjørt begge deler, BMW sine motorer holder jo ikke så lenge, og Honda ruster vekk på få år..

Jaha ? Synes da ikke Honda er noe dårlig merke, er rett og slett forbauset over hvor geniale ingeniørene hos Honda er..

Og Preluden min har ikkeno rust og det er en 89' mod.

Noen andre her som har noen tips til meg angående den 318is ?

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha ? Synes da ikke Honda er noe dårlig merke, er rett og slett forbauset over hvor geniale ingeniørene hos Honda er..

Og Preluden min har ikkeno rust og det er en 89' mod.

At den ikke har rust har jeg veldig vondt for å tro på..

Den har fått full understellsbehandling hvert år da?

Det har jo blitt uttalt fra Honda at bilene ikke er lagd for å vare no særlig mer enn 5 år så..

Naboen min har en Prelude som må få bytta hjulbuer nå, en 93 modell.. det er jo bare 2. gang..

Girkassa begynner å få sliten sync på 5. gir (!)

og 4hjulsstyringa er vel heller ikke helt som den skal tror jeg..

Imponerende på en bil som har gått 150kkm elns..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en '93 318IS som jeg har kjørt i 2,5 år uten å støte på noen nevneverdige problemer. Syntes det virker som et bra kjøp, spesielt hvis du får pruta den ned 10k som du sier. Utifra hva jeg kan se på bildet er bilen veldig orginal utenom lyktespoilere og 17" felgene som er nevnt i teksten. Det er ting som kan tyde på at bilen er lite "herpa".

Forøvrig når det gjelder diskusjonen om hvorvidt en '95 318i har trommelbremser bak er dette helt irrelevant i denne tråden da 318IS iallefall har skivebremser bak :) Samme som er på 325i om jeg ikke husker feil...

1993 BMW 318IS Coupe - Sort skinn - Alarm - Mille Miglia Evo 8x18" - Fulda Carat Extremo 225/40-18 - ca 50 mm senket - Supersprint effektanlegg - K&N 57i kit - Lumma CL1 fremfanger - Lumma Aerowing cupspoiler - Lumma sidewings - Rieger Infinity sideskjørt - Rieger Infinity bakfanger - Rieger bakrutespoiler - Hella hekkspoiler - Altezza style baklykter - Kamei lyktespoilere - M3 speil - Pioneer DEH-P7100R - Rockford Fosgate Power 1000.2 - Rockford Fosgate Punch 400a4 - 2 stk Rockford Fosgate Power DVC 12" - Rockford Fosgate FNQ2514 - 2 stk Stinger 1 fahrad kondensator - og mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gått ca. 160000km. Importert i 97' eu-godkjent i år.

Brukt import.. da kan du kaste terning på om det er 260.000 - 360.000 - 460.000km som den har gått.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss så mange tullinger det er her på forumet:rolleyes:

En E36 318is, er en veldig gunstig bil, skivebremser rundt om, tålig sprek motor, som er meget turtallsvillig. Ellers er resten av drivverket meget bra. Vanlige "feil" er utslitte spissingsforinger i bakaksel og opphengskuler, ingen av disse tingene er spesiellt dyrt å fikse. Toppakninger var et problem på de tidlige isène, men denne er nok byttet iløpet av nå på de fleste bilene. Hvis du lurer på noe mer kan du sende meg en PM. Kjører selv en 318is E30, som nok er hakket artigere å kjøre enn en E36, men nok om det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som har gitt meg ordntlige svar...

Dere andre som gir meg svar som "Sikkert gått 260000km" og "kjenner en som hadde en som var i dårlig stand" er unyttig info for meg.

Bilen har servicehefte og km-standen tviler jeg ikke på siden bilen har en tilstandsrapport (en bil som har rullet 100tkm ekstra vil jo være mye mer slitt). Og alle biler har da forskjellige eiere. Det jeg lurer på er jo hva som er typiske feil, og generelle tips om bilen.

Får svar fra banken over helgen så da får vi se.

Fortsett gjerne og gi gode svar=) Og evt tips om andre biler i prisklasse 100k

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo at dette er typiske sykdommer som kommer etter endel lenger km stand. i tilegg en bmw 95 modell som har gått under hundre km det er under 12500 km per år. Dessuten er det SVÆRT få bmw`er som ikke er skrudd tilbake.

Så viss da kan du jo prøve å overbevise meg med dine argumenter på at denne bilen har godt det det står på km standen

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider