Gå til innhold

Når det gjelder BMW

Ranger emnet

Phantom

Anbefalte innlegg

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skal bare kverulere en gang til siden eg ikkje eier oppdragelse;

318 I og 316 I har trommel bak. 318 td/s også.

To stk 318Tds ute på parkplassen på jobben i går hadde skiver bak når eg så etter....

Men tilbake til topic;

Kjørte en 93 318iS i går, sprek og fin bil, artig å kjøre, ikke noe problem å holde 320i'en som lå foran og fåkket oppunder.... Eg synes E36 virker godt sammenskrudd (vet at den er det og) og solid å kjøre. Alt det der vaset om at de detter sammen bare faren din vanner plenen er reint svada..... En hjemme har kjøpt flere herpa inkassobiler og fikset de opp igjen og det minste problemet de har hatt har vært rust. Tror ikkje han har vært borti med sveiseapparatet en gang, kanskje noen blærer i lakken og dette er tross alt biler som har vært dårlig stelt, er relativt gamle og har gått langt (200++).

Sotra (som eg bor) er jo kjent for tettheten sin av BMW'er og det virker som om de fleste er godt fornøyd med sitt valg av biltype (e36).

Litt offtopic igjen;

Går en 318iS SEDAN ute hos oss og, og det er vel en relativt sjelden bil, har i hvertfall aldri sett/hørt om noen som er maken..

Noen andre som har sett slike??

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bullit

Seven: Hvor får du tak i en slik tåpelig påstand som at is motoren er bedre en den vanlig 318 motoren? og en 318 fikk du med skiver bak. Get a clue!

Alle jeg kjenner og etter min erfaring med 318is, så virker IS motoren som en bedre motor enn en vanlig 318i, virker som IS`en tåler mere juling enn en vanlig 318. Men for all del, dette er bare min personlige mening, vis du påstår at en vanlig 318 motor som sitter i en e36 er en bra motor så for all del, skal ikke kverulere mot deg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring gjennom ca. 6 år med å jobbe med BMW kan jeg ikke si at det er noen forskjell i pålitelighet mellom en is motor og en 318 motor. Begge har vært plaget av toppakninger som ryker, men utover det, kan jeg ikke se noen som helst problemer med noen av motorene. Klart en is motor er hakket kvassere, men på den andre siden mangler den litt av den fine dreimoment kurven som en 318 har. De første is motorene (E30) Hadde forsåvidt smidd veivaksel og natriumsfyllte ventiler etter det jeg forstod. Men akkurat holdbarheten på en is motor kontra en 318 motor er nok forholdsvis lik vil jeg si med godt vedlikehold. De "vanlige" 318 motorene finnes det jo to utgaver av, en som heter M40 og den senere M43. M40 motorene er da de med registerreim. Disse har nok kanskje ikke det samme gode ryktet som mange av de andre 4 sylindra motorene til BMW, da dårlig vedlikehold har sett slutten på mange av disse motorene. is motoren kom forsåvidt i to utgaver, M42 og M44.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært å prøvekjørt bilen, skulle ta noen bilder og legge dem ut her, men digitalkameraet var selvfølgelig fri for batteri...

Tja, så skal jeg vel si min mening om bilen, den var først og fremst behagelig å kjøre, lettkjørt var den og. Var liksom bare å sette seg inn å gi gass, tok jo bare to sekunder å bli vant med bilen.

Men er litt skuffet med tanke på power i den, riktignok føles aks. dårligere i en nyere og større bil enn mine tidligere biler, men allikevel. Tror nok det er en fornuftig bil for mitt bruk og det er nok derfor jeg kjøper den om jeg får den for hva jeg la inn bud på. Men den store faren med det er at jeg fort går lei bilen og bytter den ut om ikke så lenge og det er overhodet ikke ønskelig..

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider