Gå til innhold

bremse svikt

Ranger emnet

skibstaen

Anbefalte innlegg

hei.. eg sjiftet bakaksling på bilen.. å sjiftet hele bremse systemet bak samtidigt.... har ikke vert i noe framme.. men bremsene virker ikke :S

veska rant ud når eg tok av bremsene bak.. men har fylt i ny.. å luftet.. er ikke luft i systemet.. men va er galt da ?

Volvo 240GLE Turbo Intercooler

med datasprut å div snacks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikkert bare luft.. ;) har du prøvd med en slange med luft når du skal lufte bremsene? jeg liker den metoden.. en lokk med en bilventil på og en slange som går fra et bildekk inn på ventilen og så er det bare å åpne luftenippelen for luftinga:thumb enkelt å greit!! :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikkert bare luft.. ;) har du prøvd med en slange med luft når du skal lufte bremsene? jeg liker den metoden.. en lokk med en bilventil på og en slange som går fra et bildekk inn på ventilen og så er det bare å åpne luftenippelen for luftinga:thumb enkelt å greit!! :thumb

denne måten har eg lurt litt på,

blir det slik at en presser veske inn i systemet da eller?

skulle til å skrive her at du sikkert har meir luft i systemet:):

da eg skifta caliptera på min trudde eg oxo eg hadde fått ut all lufta men var nok litt igjen der ja:):

så du får få med deg en og lufte litt til:D:

1981 240TIC Prosjekt

1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne metoden funke ganske godt.. :) Reis til bilextra på bryne å kjøp. Tror det var 250 kroner den kostet. Men den er vel verdt det, er så myyye enklere å lufte sånn.

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne måten har eg lurt litt på,

blir det slik at en presser veske inn i systemet da eller?

skulle til å skrive her at du sikkert har meir luft i systemet:):

da eg skifta caliptera på min trudde eg oxo eg hadde fått ut all lufta men var nok litt igjen der ja:):

så du får få med deg en og lufte litt til:D:

når man bruker et slikt system så presser man lufta ut bedre enn trå-inn-pedalen-luftinga... jeg synes det er en bedre metode iallefall;)

Denne metoden funke ganske godt.. :) Reis til bilextra på bryne å kjøp. Tror det var 250 kroner den kostet. Men den er vel verdt det, er så myyye enklere å lufte sånn.

koster jo ikke mere enn 100 lapp for et slikt lufte greier... jeg mener jeg ga 110,- for mitt..

man bør ikke ha mere enn 1.5 i trøkk når man lufter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. eg sjiftet bakaksling på bilen.. å sjiftet hele bremse systemet bak samtidigt.... har ikke vert i noe framme.. men bremsene virker ikke :S

veska rant ud når eg tok av bremsene bak.. men har fylt i ny.. å luftet.. er ikke luft i systemet.. men va er galt da ?

litt offtopic..hehe..men har du litt info/bilder av 240in din eller?:) tråd? ser du har skrevet at du har datasprut..osv..

-1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998

X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V

X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når man bruker et slikt system så presser man lufta ut bedre enn trå-inn-pedalen-luftinga... jeg synes det er en bedre metode iallefall;)

koster jo ikke mere enn 100 lapp for et slikt lufte greier... jeg mener jeg ga 110,- for mitt..

man bør ikke ha mere enn 1.5 i trøkk når man lufter!!

Var ett billigere sett også, men jeg slo på stortromma å handla det dyreste.. :)

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider