Gå til innhold

WTF? Golf 2 CL med a/c og skinn intreør orginalt?

Ranger emnet

Snow4Fun

Anbefalte innlegg

Hei!

Fattern kjøpte seg en bil med morsom historikk og med utstyr som jeg synes var litt rart på en orginal golf 2.

Bilen:

-Vw golf 2

-1988 mod CL

-Militær grønn

-gått 260 000km

-3 dørs

-Sentrallås, skinn, a/c, servo, varme seter osv osv

1988-1991

Bilen ble kjøpt ny av en prins i tyskland. bilen tror jeg ble bygget spesiellt til han da jeg ikke har sett noe lignende i en cl pluss at fargen har jeg heller ikke sett på en golf 2.

1991-2005

Bilen ble så kjøpt av en eldre engelskmann som har tatt godt vare på bilen. bilen gikk i england i noen år. Eieren flyttet så til spania så bilen gikk der til 2005 da han flyttet til norge.

2005-2006

Har bilen bare stått i garasje

Bilen var tollet og momset inn. men uten skilter når vi kjøpte den. den gikk rett igjennom eu nå uten problemer. bilen er så tight og fin at du skulle tru at det var en ny bil.

Det eneste som er med bilen er litt kosmetisk som at fangeren er litt sprekt forran, men han skal ha på 90 fangere ;) og han forje eier har bommet på jekke pungtet bak, så er en liten flekk med overflatsrust der. det er det eneste med bilen. :)

men er det noen flere biler som er med skinn og a/c av de modellene der? synes denne er meget spessiell.

Bilder:

dsc00013lr0.jpg

dsc00014tq7.jpg

dsc00015il5.jpg

dsc00016vb0.jpg

dsc00017rw6.jpg

dsc00018rp0.jpg

dsc00019iq5.jpg

dsc00021tt9.jpg

dsc00022mx1.jpg

dsc00023mh8.jpg

dsc00024ne2.th.jpg

dsc00025kj5.th.jpg

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hørtes interessant ut må jeg si. Men hvorfor ikke bilder nå med en gang? Husk både inne i bilen, alle vinkler utenifra og i motorrom:):

I utlandet så er det vel ikke så unormalt med skinn, AC og annet "gromt" utstyr som det er i Norge. Var nok sånn i den tid som nå, at man kunne velge hvor mye utstyr man skulle ha utover det som var originalt på de forskjellige modellene/typene, og grunnet at Norge ikke er så billig så ble det nok ikke så godt utstyrte Golf'er her som i andre land. Det er hva jeg tror og min teori ihvertfall.

Har jo også sett et par her til lands med AC originalt. Men er nok uansett de utenlandske Golf'ene som er mest og best utstyrt i forhold til Norge.

Jetta Carat her på forumet hadde vel en Jetta med 4x elektriske vinduer, cruisecontroll og masse annet "snacks", og den bilen var importert ifra USA mener jeg å huske.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes interessant ut må jeg si. Men hvorfor ikke bilder nå med en gang? Husk både inne i bilen, alle vinkler utenifra og i motorrom:):

I utlandet så er det vel ikke så unormalt med skinn, AC og annet "gromt" utstyr som det er i Norge. Var nok sånn i den tid som nå, at man kunne velge hvor mye utstyr man skulle ha utover det som var originalt på de forskjellige modellene/typene, og grunnet at Norge ikke er så billig så ble det nok ikke så godt utstyrte Golf'er her som i andre land. Det er hva jeg tror og min teori ihvertfall.

Har jo også sett et par her til lands med AC originalt. Men er nok uansett de utenlandske Golf'ene som er mest og best utstyrt i forhold til Norge.

Jetta Carat her på forumet hadde vel en Jetta med 4x elektriske vinduer, cruisecontroll og masse annet "snacks", og den bilen var importert ifra USA mener jeg å huske.

du har sikkert riktig der. :) kan jo stikke ut å ta noen pics nå.. skulle fått en vask først. men det får vell bare gå:)

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten mest spent på å se fargen på bilen siden du sa du ikke hadde sett denne fargen før. Og hvordan skinninteriøret ser ut.

Sleng ut bilder så fort som mulig:):

driver å laster inn bilder på pcèn nå.. har ikke sett den grønnfargen på golf 2 før nei.. nå har ikke jeg så mye peil på golf da men :P er ikke den peneste fargen :P

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

87mod registrert i 88? Ettersom den har de gamle typen dører.

Likt interiør som meg ser jeg:):

Fargen synes jeg ligna på Oakgreen som kom originalt på 2'er Golf. Men litt vondt å se på bildene igrunn.

Var jo litt morsomt å se AC i en 2'er Golf. Til og med en egen knapp som du kan regulere lyden på høyttalerne fram/bak ser jeg også.

Hvor mye måtte faren din ut med om jeg tør spørre?

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har spørt om før, hva slags motor er det i bilen egentlig? :):

15k er så absolutt ikke noe upris. Skjønner ikke hvorfor jeg aldri kommer over strøkne og billige Golf'er. Kunne sårt trengt en nå.

sitter en 1.8 gasser 90hk?

denne lå på finn.no på torget :P

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider