Gå til innhold

WTF? Golf 2 CL med a/c og skinn intreør orginalt?

Ranger emnet

Snow4Fun

Anbefalte innlegg

sitter en 1.8 gasser 90hk?

denne lå på finn.no på torget :P

Mulig. Men kan også sitte Monopoint-motor, og en 90hk med K-jetronic lik som det er på GTi 8v. Om det hadde vært sistnevnte så er ikke det noe minus heller.

Hmm, sjekker neste aldri Finn.no jeg, men skjønner at jeg må titte innom der oftere også. Plutselig dukker det opp noe interessant:):

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

87mod registrert i 88? Ettersom den har de gamle typen dører.

Likt interiør som meg ser jeg:):

Fargen synes jeg ligna på Oakgreen som kom originalt på 2'er Golf. Men litt vondt å se på bildene igrunn.

Var jo litt morsomt å se AC i en 2'er Golf. Til og med en egen knapp som du kan regulere lyden på høyttalerne fram/bak ser jeg også.

Hvor mye måtte faren din ut med om jeg tør spørre?

regulerer den ikke lyden på fløyta da ?

Autobane greier ? :P

Mb har det..

Stilig bil :)

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløyta? Som i tute/horn du mener?

Den knappen regulerer strengt tatt høyttalerne på Mercedes også.

Ja, mener det.. Mener å ha hørt at det var lyd styrke regulering på hornet... Når du ligger i 160 på autobane så minske lyden betraktlig... trudde det var justering for det :P men men.. Jeg tar vel feil :P

Ps: Kanshe det bare var en av og på knapp jeg husker i fra mb.. ? :P høy/lav funksjon.. :P har ingen peil :P

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1988-1991

Bilen ble kjøpt ny av en prins i tyskland. bilen tror jeg ble bygget spesiellt til han da jeg ikke har sett noe lignende i en cl pluss at fargen har jeg heller ikke sett på en golf 2.

Hvilke Tyske prinser har vi tilgjengelige?:op:

Pen bil da, men jeg har faktisk sett både skinn og AC orginalt før, en av naboene mine har en sort GTI 8v med sort skinn, el. vinduer og ac:):

Men utvendig er den langt fra like strøken som denne..

Planer for denne da?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B.T.i , litt av poenget var at dette var en CL bare da.. ikke gti.. skinn i gti er jo ikek så uvanlig, heller ikke el vinduer og a/c. iallefall ikke like uvanlig som i cl golfer..

Hele poenget med CL, GL osv er jo hvor mye utstyr du får eller?

Her er det jo en smarting som har bestilt seg en CL og fått lagt til en masse utstyr. Blir som å gå på Møller og bestille seg en Golf 5 Comfortline, men samtidig krysse av alt på utstyrlisten.. Kunne ligsågodt bestilt seg en Sportline da eller?

Men, greit bilen er unik den, ikke det altså:):

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er utstyrsnivået som er forskjellen ja.. men hva står gl for egentlig? cl er vel comfortline..

ting har jo sikkert ikke forandra seg fra før og til nå egentlig; folk kjøper fortsatt comfortline og krysser av på utstyrslista tenker jeg.. derfor vi ser mange rare svar i tråder som omhandler forskjellen på CL og GL modeller.. Noen har en CL (som denne) hvor eieren har kryssa av på utstyrslista som bare det, og dermed tror de at det er standard på cl osv.. Snakker bare generelt nå trådstarter, ikke om deg :)

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er utstyrsnivået som er forskjellen ja.. men hva står gl for egentlig? cl er vel comfortline..

GL= GrandLux

CL= CombiLux/ComfortLux

GT= Grand Tourismo

GTI= Grand Tourismo Injection

:):

ting har jo sikkert ikke forandra seg fra før og til nå egentlig; folk kjøper fortsatt comfortline og krysser av på utstyrslista tenker jeg.. derfor vi ser mange rare svar i tråder som omhandler forskjellen på CL og GL modeller..

Et svarene kan nok være at den samlede prisen på en CL med alt dette ble noen kroner billigere enn en tilsvarende GL, muligens..:):

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Sport)

Kopiert fra VACN forumet:

Så vidt jeg vet (og er fatisk ikke sikker på denne) så tror jeg at Golf Sport er en omnavnet Golf GT for det norske markedet. Den fikk navnet Sport for å slippe unna GT/GTI-syndromet hos forsikringsselskapene. Det fantes nemlig ingen Golf Sport i Tyskland, der hadde de Golf GT i alle årsmodeller av Golf 2. Folie-merket "Sport" finner man heller ikke i delekatalogen. Det finnes både GT og Sport med 1.6/75 hk forgasser og 1.8/90 hk forgasser, i tillegg til 1.8/90/95 hk injection.

Link til hele tråden Her (Kun for medlemmer)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport er hva jeg vil kalle en "superbillig" golf..

materialkvaliteten er langt dårligere enn hos f.eks CL/GL

heller ikke noe ekstrautstyr av noe slag. om man ikke valgte dette selv

moder'n har en rød 88sport..

kjipe seter, kjipt interiør

eneste luxusen på'n er takluke

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport er hva jeg vil kalle en "superbillig" golf..

materialkvaliteten er langt dårligere enn hos f.eks CL/GL

heller ikke noe ekstrautstyr av noe slag. om man ikke valgte dette selv

moder'n har en rød 88sport..

kjipe seter, kjipt interiør

eneste luxusen på'n er takluke

Jeg har en teori om at GolfSport er en kampanje modell, på lik linje med 3`er Golfens Pink Floyd, Rollings stone, Bon Jovi osv..

Akkurat samme utstyr som en CL, med diverse lukseriøse ting, ofte helt vilkårlig, som du sier kan det være takluke mens resten bare er skrot osv...

Har også sett det motsatte, altså en Golf Sport med kjørekomputer, sportsseter og takluke.. Rare greier..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider