Gå til innhold

Pinstriping video, (for dem som er interresert)

Ranger emnet

Nsr160

Anbefalte innlegg

• 3 months later...

Ja, denna video snutten var artig:-) La merke til at noen her valgte å legge pinstripene etter å ha lagt klarlakken.. Det er pent, men kanskje ikke fult så lurt her i kalde nord? Selv legger jeg de før det legges noen lag med klarlakk- på den måten tåler de bbedre ruskevær og salting..

"Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denna video snutten var artig:-) La merke til at noen her valgte å legge pinstripene etter å ha lagt klarlakken.. Det er pent, men kanskje ikke fult så lurt her i kalde nord? Selv legger jeg de før det legges noen lag med klarlakk- på den måten tåler de bbedre ruskevær og salting..

Denne laget jeg på min Big Dually pick-up for 5 år siden, lagt i Onshot oppå klarlakken, å bilen har stått ute siden 01 og muye brukt....

Ser ganske bra ut enda....:D

IMG_0151.jpg

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt man bør ha litt herder i, dersom man skal stripe over klarlakket flate.

For å gi den ekstra heft.

Det er mulig det ja...men onshot er ikke tynner lakk, men noe oljebaserte greier eller no :D

Har hatt mine opplevelser med onshot og klarlakk oppå, ... det koka noen plasser når jeg slipa ned klarlakken på det HD settet jeg lakket, ble noen lag med klarlakk for å si det sånn!

:D

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er flinke med penselen! Men har dere prøvd den nye vannbasen? Det er den jeg bruker, både på pinstipes og i airbrushen. Derfor er det VELDIG viktig å legge den under klarlakken;-). Litt mere vanskelig enn m oljebaser og lingnende, men man jobber i sunnere miljø, for å si det sånn...

"Jeg lager ikke bråk, jeg er bråk" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn.....

Vann lakk er noe jævelskap som papir snuerligan i EU TVINGER OSS til å bruke!

:puke:

Som igjen TVINGER OSS til å bruke det vannsølet....

Å klart, når en bruker vann så må en jo ha klarlakk oppå for å i det hele tatt få noe beskyttelse for det kunst verket man har laget!

Men jeg kommer til å savne tynner basens fortreffelighet og bruksområder!

Men EKTE Pinstriping ligger på utsiden av klarlakken eller matte fargen, med On-shot farger....

Å da helst på bakluka av en 30-40-50 tals kustom...

Gjort av meg på en Matt sort 57 Cadillic....:D

IMG_0150.jpg

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider