Gå til innhold

Åssen får jeg av bunnpanna

Ranger emnet

ellinglund

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å bytter bunnpanna, men vet ikke åssen jeg får den av, har skrudd av alle skruer, men virker som den henger fast i noe på innsiden...

har prøvd å lirke å lure den av, men sitter fast.

begynner å bli jævlig forbanna på denna bunnpanna nå, holdt på i 3 timer med den, uten å komme noen vei....

noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart om bunnpanna skal sitte så veldig hardt igrunn. Har aldri hatt noe problemer med å få av den når jeg har byttet.

Skal jo bare være å skru av alle skruene den sitter i og løfte ned. Og skal heller ikke være noe den kan henge fast i på innsiden. Så jeg vil tro at den sitter igjen i pakningen.

Ta en flattrekker og vipp mellom motoren og bunnpanna, gjør dette rundt hele og kommer den ikke av da så aner ikke jeg. Eventuelt banke lett på trekkeren med en hammer så du får trekkeren skikkelig inni.

Dette er jo egentlig en veldig lett og kjapp jobb.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres merkelig ut. Nå husker jeg ikke helt hvordan det ser ut når du har fått av bunnpanna, da det er lenge siden jeg har skiftet dette. Men skal ikke være noe spesielt som den kan henge seg fast i som gjør at det blir vanskelig å få den av etter det jeg husker.

Har du prøvd og lyst med lommelykt for å sjekke om du ser grunnen? Kan jo også bare prøve og lirke den i alle mulige retinger, så kanskje du får den av på en måte.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres merkelig ut. Nå husker jeg ikke helt hvordan det ser ut når du har fått av bunnpanna, da det er lenge siden jeg har skiftet dette. Men skal ikke være noe spesielt som den kan henge seg fast i som gjør at det blir vanskelig å få den av etter det jeg husker.

Har du prøvd og lyst med lommelykt for å sjekke om du ser grunnen? Kan jo også bare prøve og lirke den i alle mulige retinger, så kanskje du får den av på en måte.

ja, har prøvd meg med lomme lykt, men ser ingeng ting, er ikke stor nok åpning, men har fått stukket inn en flattrekker, og merker at det går noen rør den i dan å sånt, har også prøvd å lirke den til alle kanter uten hell. men en ting jeg lurte på, det er bare de skruene rundt under bilen som skal av, det er ingeng skruer oven i fra??

mange takk for forslaga så langt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er kun de skruene du ser under bilen.

Er det sånn at det er 1cm glippe rundt hele? Eller er det kun et par steder som du får den ned såpass?

får den ca 1 cm rundt hele, kan dreie på den og sånt, men den kommer f... meg ikke ned, å jeg kan ikke skjønne hvorfor, kan det være noe som sitter fast i pakningen tro? fordi den sitter helt fast i bunnpanna, så lurer på om hvis jeg tar av denne kanskje den kommer ut da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider