Gå til innhold

Hjelp!! Luft temperatur sensor Haltech F3

Ranger emnet

turbo2førr

Anbefalte innlegg

Har en 90'mod volvo 240 med b230FT som jeg har gjort mye med i vinter, litt for mye til at jeg gidder å skrive alt..:): Nå er bilen nylakkert (svart) og snart klar for veien (håper jeg).. Har bare ETT problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med!!??:):

Motoren har ett Haltech F3 system.. og luft temperatur sensoren var gåen, ringte til KRB og hørte om de kunne hjelpe, jada, de sendte meg en sensor noen dager derpå, nå en tid etter, har jeg fått den montert. Måtte borre nytt hull i innsuget og bruke gjengetapp for å få den på plass;) Etter at motoren ble kjørt i gang, Kokte motoren): Jeg fikk en venn av meg som har utrolig god peiling til å se på den dagen etter, og det viste seg når vi leste av dataene som låg inne på haltechen at sensoren målte 120 graderKALD MOTOR!!!!!!... Før jeg fikk den nye sensoren fikk jeg montert en jukse justerings sensor/ (eller hva jeg skal kalle det, er ikke så dyktig, hehe!!)da funket bilen helt fint. Så grunnen til at motoren koker må jo være at sensoren gir litt feile signaler!! Vet ikke hva jeg nå skal gjøre.. Står litt på stedet hvil... Kan jo ikke bruke den sensoren, er jo sikkert ikke orginal til haltech f3 engang siden det er litt gammelt system..??! Hvet ikke hva krb har gitt meg, sikkert en sensor fra et nyere haltech system eller noe siden det ikke er å oppdrive til F3!!!???? Eller er det noen der ute som kan hjelpe meg med å skaffe meg en sånn sensor til haltech F3????? Har hørt det er noen som har laget en slik sensor men ikke vet jeg...??

I tilfelle det er: Tusen takk!!!:thumb

Volvo 240 GLE

Volvo 240 Turbo sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider