Gå til innhold

Lugging ved gasspådrag!!

Ranger emnet

sjusj

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2000mod. 1,9tdi 90hk, når jeg gir på og kommer til 3000rpm begynner den å lugge, ikkje so veldi mykje men det er irriterandes. Når jeg også prøver å selge bilen, er d greit at det meste er i orden.

Et spørsmål til: Setevarmeren på førersiden funker ikkje, ka so kan ver galt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar den oppi turtall mener du? har ingenting å si. Det kan være mange ting som forårsaker slikt. det er en diesel og det har jeg ikke så mye greie på men det er nærliggende å tro at det kan være noe falskluft eller at det er luftmengdemåleren som har del av skylden.

Når jeg drar på og kommer opp til 3000rpm osv. begynner den å rykke, som om dieseln blir kutta ett øyblikk eller ikkje får nok. Luftmengdemåleren har jeg skiftet to ganger siste året, so jeg tror ikkje det er den. Bilen blir berre mykje sløvare når den er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. har hatt samme problem.. og ja.. gjett....

LMM! kjøpte meg ny, men så sjekket jeg den gamle.. den var full av olje fra filteret(det var nyinnoljet). Bare renset den med elektro-rens, og nå funker bilen helt fint igjen...

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421

Powered by http://www.dreamtm.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. har hatt samme problem.. og ja.. gjett....

LMM! kjøpte meg ny, men så sjekket jeg den gamle.. den var full av olje fra filteret(det var nyinnoljet). Bare renset den med elektro-rens, og nå funker bilen helt fint igjen...

Hva er LMM, hvilken funksjon har den og hvor finner jeg den??:hmmmmmmmmm:

Får prøve å tilegne meg meir kunnskap samtidig som jeg kansje får fiksa bilen!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du om d er vankeligå ta av trekket for å få sjekka ditta, eller gå det ann å måle det med ei multimeter??

Du kan måle på kontakta under setet, hvor du finner den vet jeg dessverre ikke, men er den gåen, så er det ikke bare en tråd du må bytte, må bytte hele 'matta' som ligger på ryggen og i setet.. Usikker på pris, men tror ikke det er billig..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider