Gå til innhold

Klarlakken min "slipper"

Ranger emnet

Puzzle_girl

Anbefalte innlegg

Hmmm det er skikkeligt leit når sånnt skjer, du bør få sjekket opp historien på bilen, om der har blitt gjort noe lakkarbeide i det området du har problemer, hvis det er gjort det, så burde det være reklamasjonsrett på det arbeidet.

Dette er ikke det letteste å fikse skikkeligt uten å lakke omigjen, men du kan prøve å pirke bort den klarlakken som er løs, jøre godt rent med siliconfjærner, og hvis det er veldig små områder bruke klarlakk fra en flikklakk flaske og pensle på, evt om det er større områder,

få tak i en skvett med skikkelig klarlakk, blande ut og pensle over, eller du kan bruke en sprayboks og spraye på et par strøk, tørke det, matte fint over og ha på et par strøk til.

når det så har tørket, enten du pensler eller bruker spray, slipp så over med fint slipepapir og vann til det blir slett, rubbe frem glansen igjen og poler

Dette blir ikke helt 100% perfekt, men det blir langt bedre enn det er nå

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme på min, en 2000 modell Astra. Viste seg at bilen hadde vært lakket opp. Firmaet som gjorde jobben hadde ikke ventet lenge nok mellom base og klarlakk og dermed holdt ikke arbeidet mer enn 5 år. NAF-advokaten mente dette regnes som "dårlig håndtverk" og har oppmot 10 års reklamasjonsrett. For meg løste det seg ved at lakkverkstedet dekket en opplakkering. Les hele saken her: Gode erfaringer med Drammen Autolakk

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at den ikke er opplakkert. For da jeg kjøpte den fikk jeg med en hel del papirer og der står det ingenting. Men jeg har heller ikke noe papierer på at den er senket.

85% av alle bilene som ruller på norske veier har en eller flere flater som er omlakkert.

Jeg har heller aldri hørt om lakkverksted som noterer noe i f.eks. serviceheftet om di lakkerer en dør, en fremskjerm osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som selger bilen bør opplyse om eventuelle skader. NAFs bruktbilsalgs-skjema har f.eks et eget felt hvor selger må velge Skadet: Ja/Nei. En forhandler bør absolutt opplyse om slikt.

Velkommen til den virkelige verden....:m'm:

Ikke alle som kan "se" at den bilen de har eller selger er lakket om!

Å det med 10 års garanti på lakk, den høres ekstremt drøyt ut...

At ting kan holde i 10-20 år vis det blir stellet pent med er ok, men at en advokat kan si at det SKAL holde i 10 år....virker voldsomt...

Eneste fornuftige løsningen på probleme ditt er enten å klare å finne de som har lakket den å prøve å spille litt på samvittigheten deres, men jeg er redd du må betale noe eller alt av dette selv....Desverre.....

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til den virkelige verden....:m'm:

Ikke alle som kan "se" at den bilen de har eller selger er lakket om!

Å det med 10 års garanti på lakk, den høres ekstremt drøyt ut...

At ting kan holde i 10-20 år vis det blir stellet pent med er ok, men at en advokat kan si at det SKAL holde i 10 år....virker voldsomt...

Eneste fornuftige løsningen på probleme ditt er enten å klare å finne de som har lakket den å prøve å spille litt på samvittigheten deres, men jeg er redd du må betale noe eller alt av dette selv....Desverre.....

Jeg hadde ingen anelse om at min bil var opplakket, forrige eier visste det heller ikke. Lakkverkstedet jeg besøkte så derimot med en gang at bilen var lakket opp. Eksempelvis fant han tre støvkorn i lakken på et område på ca en halvmeter i diameter. En så "stor" tetthet i støvkorn ville aldri gått igjennom kvalitetskontrollen på fabrikken, ergo: Lakket i etterkant.

Det er håndtverksarbeid, om du gikk til et lakkverksted, fikk takst på lakkering av dør, fanger og panser, til 10.000,- og beskjed om at dette nok ikke vil vare lengre enn 5 år, hadde du kjøpt tjenesten da?

Det er klart autolakk skal vare 10 år eller lengre!

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har jeg vært innom og sjekket hva det feiler lakken min. Og tror du ikke at den er opplakkert?!?! Og det sa jo ikke han tosken jeg kjøpte den av:chairshot

Ikke har han sendt med noe kvittering til meg heller, så jeg kan klage på holdbarheten. anger2

Bør jeg ringe han som privatperson, eller skal jeg snakke med selgeren som solgte den for han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider