Gå til innhold

9x16 dekk?

Ranger emnet

ultimateVW

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt 8 til å ha foran og 9 til å ha bak.. men klarte å kjøpe 4 like dekk i 215/40-16

blir det litt feil når jeg har ulike bredde på felgene?

burde jeg kjøpt to ny dekk til å sette på enten foran eller bak?

Noen meninger?

Bak så kan du jo fortsatt få en fin strekk med 215/40, men foran så blir det ikke så mye strekk at det gjør noe.

Det blir penere om du kjøper 195/40/16 til å ha foran. Som sagt så kan du få en fin strekk med 215/40 på 9" felger, men på 8" så blir det for bredt om du skal ha litt strekk. Blir ikke "riktig" å se på når du har mer strekk bak enn foran synes jeg.

Det du kunne gjort var å kjøpt deg 4stk 9" felger når du først var i gang med å handle:) Hehe.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde ingen innvendinger mot å gjøre det der jeg leverte felgene mine. Der sa de at det var en lett jobb.

Skjønner ikke at man skal nekte å legge om dekk bare for at man må sjokkfylle med luft for at det skal gå ut til kantene. Kommer vel litt ann på seriøsiteten til dekksjappa også vil jeg tro. Kan skjønne at en bensinstasjon kan nekte det grunnet mangel på ordentlig/riktig utstyr, men en dekkforhandler som driver med dette på heltid tror jeg ikke har så mange innvendinger mot å legge om dekk, uansett bredde på felg og dekk (inntill ei viss grense selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mordi87: hm..Du har vel ikke 9" felg på din? er det ikke 7,5?

Du kan lett gå ned til 195 eller 205. Hvordan senkesett har du?

7,5" ja.... har bestillt meg Supersport Suspension Cup Kit 60/40

fra Goingfast i England... Blei ca 2000kr :)

21_1_b.JPG

[-1986 VW Jetta 1.6 -]

[-2003 Audi A4 1.8T stv-]

[-1996 VW Golf 2.0 GTI -] SOLGT

[-1998 Audi A4 1.8T -] SOLGT

[-1989 VW Golf 1,8GL -] spiker

[-1985 VW Golf 1,6CL -] spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.interdekk.no/categories/summer_tires.php?search=dimensions&tire_thumbnails=off&width=215&profile=40&diameter=16&x=17&y=6

her er det vel ikke så ille priser på dekk?

9*16 og 215\40-16 funker..har 60\40 senking og gule koni..men måtte fikle litt med skjerm buene bak forde....lurer på om jeg skal velge litt breiere dekk bak nestegang..hmm..mere fikling da..hihii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ingen innvendinger mot å gjøre det der jeg leverte felgene mine. Der sa de at det var en lett jobb.

Skjønner ikke at man skal nekte å legge om dekk bare for at man må sjokkfylle med luft for at det skal gå ut til kantene. Kommer vel litt ann på seriøsiteten til dekksjappa også vil jeg tro. Kan skjønne at en bensinstasjon kan nekte det grunnet mangel på ordentlig/riktig utstyr, men en dekkforhandler som driver med dette på heltid tror jeg ikke har så mange innvendinger mot å legge om dekk, uansett bredde på felg og dekk (inntill ei viss grense selvsagt).

fleste driter i det..bare banner når dem ser du kommer med felga dekka skal på..hehee...faktisk hvert bort at jeg har levert dekk hos firma dekkmann og kommet og skal hente dem så har jeg fått tilbake 4 felher med to med ny gummi uten luft...er ikke mulig..hadde sikkert ikke sjokker...men reiste til en kompis på vianor..tok akkurat 1 min liksom..hehee!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er dårlig service om de ikke en gang fyller i luft på dekkene. Forståelig om de ikke har så de får sjokkfylt luft, men mener uansett at dette er noe ei litt seriøs dekksjappe burde ha. Ikke bare bestemødre med 155/80/13 som skal legge om på de 3.5" breie felgene sine:rolleyes:

http://www.interdekk.no/categories/summer_tires.php?search=dimensions&tire_thumbnails=off&width=215&profile=40&diameter=16&x=17&y=6

her er det vel ikke så ille priser på dekk?

9*16 og 215\40-16 funker..har 60\40 senking og gule koni..men måtte fikle litt med skjerm buene bak forde....lurer på om jeg skal velge litt breiere dekk bak nestegang..hmm..mere fikling da..hihii

Sikkert ikke så ille priser, men de førte ikke 205/40/16. Noe Dekkonline har:)

Synes ikke du burde gå for noe breiere enn 215 da dette vil se rart ut etter min mening. Er strekk som gjelder veit du:) Og dekkene/felgene ser faktisk breiere ut når du har strekk, enn om du har dekk som fyller mer ut mot kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan få ta en titt på mine når jeg kommer ut å prøver på bermboene dine

jeg fikk lagt på 215/40 på mine idag og det ser helt porr ut

Har ingenting skrudd sammen på bil no men det kan eg raskt fikse.

Trenger vel egentlig ikkje skru det på bil heller. Kan bare skru bremsene inn på spindel.

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider