Gå til innhold

Corrado G60 speedo i 1,6cl..

Ranger emnet


Vwgolfii

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp et G60-speedometer og en G60 Girkasse..

 

Så lurte jeg på hva jeg må gjøre for å sette i speedometeret?

Kontaktene er forskjellige og jeg er litt skeptisk til at målingene blir korrekte..

 

Hvor får jeg tak i eventuelt ledningsnett, eller for å si det slik.. hva må jeg gjøre?:P

 

Passer G60-girkassen på 1,6/1,8? Og er det mye arbeid med tanke på stag/wire-overføring og hydraulisk clutch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hadde lommeboken vært stor nok og Biltilsynet mindre trangsynt, så hadde ombygging vært aktuelt..

 

Uansett, trenger jeg noe mer enn bare ledningsnettet til speedometeret?

 

 

Tror du skal slite greit med å få til det der i en 1.6l. det er en helt annen sikringsboks på corrado g60. å uansett så er alt elektronisk på corrado, ingen speedometerwaier..:m'm:

(Vw Golf GTI 16v)

(Vw Golf 1.6D)

(Volvo 240 jordbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal slite greit med å få til det der i en 1.6l. det er en helt annen sikringsboks på corrado g60. å uansett så er alt elektronisk på corrado, ingen speedometerwaier..:m'm:

 

Er speedo waier på corrado. Ble et skille der i 90 engang.

Om det speedoet du har fått har elektronisk inntak så kan du stikke å kjøpe senderen og koble det ganske enkelt opp. Resten av ledningene er ikke noe pes å koble sammen.

 

Ligger sikkert noe koblings skjema på vortex, men du trenger corr dash for speedoen passer ikke i golf dash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er speedo waier på corrado. Ble et skille der i 90 engang.

Om det speedoet du har fått har elektronisk inntak så kan du stikke å kjøpe senderen og koble det ganske enkelt opp. Resten av ledningene er ikke noe pes å koble sammen.

 

Ligger sikkert noe koblings skjema på vortex, men du trenger corr dash for speedoen passer ikke i golf dash.

 

På mitt speedometer er der inngang til speedowaier.. Og 1 kontakt (istedet for 2 mindre (sort og hvit) som på Golf-BigBen-speedoen)

 

Så da slipper jeg å tenke på sender til speedo.. når det kommer til dashbord så blir dette bygget fra scratch, støpt i glassfiber så vil ikke tro jeg får noe problem der..

Takker for svar, får lete etter vortex og koblingskjema nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke er flink til å koble. dvs: kappe ledningene til speedoen din og koble på g60 kontakten. gjorde dette da jeg hadde golf 3 dash i min 2er:) men fikk hjelp av en bilelektrikker.

 

Er jo utdannet elektriker, så koble en kontakt tror jeg at jeg skal få til:P

 

Lurte også på om det er lagt opp til turteller på 1,6cl -84mod orginalt..

Mener jeg hørte et sted at man kan bytte ut "klokke-speedo" med speedometer med turteller uten å gjøre noe som helst..

 

Og en ting til, hvor får jeg tak i den kontakten? Er her et nettsted som selger denne eller må jeg på huggern?

 

Og adressen til Vortex fant jeg aldri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår