Gå til innhold

Hvorfor 200 Serien???

Ranger emnet


turbo242

Anbefalte innlegg

Hvor for 240:For jeg blei muligens laga i baksete på en 240 og jeg har hatt alt i fra audi,bmw,opel,ford,mb,mazta og saab og fant fort ut 240ien var bunnsolid å følte der var noe spesielt med dei:) har hatt 11 volvoer til nå å kommer minst til å ha 11 til :D Synd rusta som tar volvoene men volvo er langt fra dei verste å ruste opp.. Meir seigliva bila en volvo å mb på 80 tallet skal du leite lenge etter. Volvo for life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Interessen for bil har jeg blitt fortalt at har eksistert siden jeg ble født ,for de fant meg alltid med en lekebil i hånda.

Ble oppvokst i en Toyota Crown 2,6 -72 mine første år ,før min far brente seg litt med en Ford Granada stv -77(elns) som kardangen røk 3 ganger på. Så hadde vi en -84 Toyota HiAce 2,0 bensin fra 1987 frem til 2000. fra 1996-2000 hadde min bror den ,og så overtok jeg den i mars 2000 og kvittet meg med den i oktober samme år.

 

Det som vekket min Volvo-interesse var når min fetter kjøpte en -83 244GL som måtte shines litt opp... Denne ble lakket opp kanarigul og montert et sett Penta-felger på samt sotet og R-sport trekk... motoren en original b21a.

 

Denne var det mye gøy med, og når jeg skulle kjøpe bil så hadde jeg da sett meg ut en 240 med B21AT. Cluet var at pengene på konto ikke var nok ,så min bror kjøpte denne bilen. Jeg overtok Hiace'n som jeg solgte som russebil når jeg hadde hatt lappen i 2 mnd. valget falt da på en Volvo 244DL -80 som var importert fra USA i 1982 av en som flyttet hjem til Stavanger. Han som jeg kjøpte bilen av var eier nr 2. Den var stort sett kun rullet noen få km hver dag siden han hadde kort vei til jobb. Motor var B21F med slapp 3trinns automat som røk etter 3 uker.. da ble det m47 og -81 dash samt svart delskinn.(stod beige stoffinteriør i den) Hadde bilen frem til 2003 (i mellomtiden ble det invistert i en -86 740GL som fattern kjøpte av meg..)

juli 2002 ble det invistert i en 745TIC-86 som hele maskineriet ble overhalt på.. rullet 1000 km før bilen endte på taket på motorveien mellom Åsane og Bergen (for kjente så var det i Eidsvåg) Bilen fikk jeg økonomirettet(små skader faktisk ,skal legge inn bilder i en tråd om den...) Så fikk denne bilen i 2004 en B6304FS montert og så kjørt et år får den ble spiker. ribbet den helt ,skulle ha stv igjen... så ble 940GL-91 innkjøpt ,denne kjenner jo dere til og senere igjen så kom konebilen min,745GL-89. De 2 siste har jeg ,og skal ha.

 

Min bror har overtatt 244DL-80 og pusser denne opp, nærmer seg nå.

Han har nå en -96 940LT vare , og har hatt en 740TIC-86, samt en og annen bil innom..

 

Fattern har bare hatt 740-86 som han kjøpte av meg ,og nå en -92 940GL

 

Min fetter har siden den kanarigule 240'en hatt en 740tic og nå en 940tic stv med alt utstyr. han har også vært innom 245..

 

og tilslutt min onkel som kanskje var den skylige for familien; han hadde en 145B20B for mange år siden ,men nå har han en -97 V90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg valgte volvo var at noen kamerater kjørte det og at det er solide biler og billig morro..

Mutter hadde også en 76 244 når jeg var liten, nå har ho en 745 "container".

Ikke ser den så værst ut heller når en får jåla den opp litt, samt at det er morro at ingen forbinder en gammal volvo med en fartsmaskin, noe flere har erfart at ikke stemmer så veldig bra...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Ford Scorpio som førstebil, og en Opel Rekord som andrebil/billigbil.. Begge bilene sugde, den første mer enn den andre.. I løpet av mine første 2 år med lappen hadde eg kjørt disse to og vært 7 mnd i militæret uten bil, og på samme tiden hadde kompiser kjørt 240er uten nevneverdige problemer. Så då måtte eg ha meg 240, og det funket som det skulle.. Så ble det 940 turbo etter den, og så røk lappen og den ble solgt.. Etter ca 1,5 år i Volvo har eg helt glemt følelsen av å være ute og kjøre og høre et dunk og lure på ka som røk denne gangen.. Det er sånn det skal være, så det blir nok et par Volvo av gamletypen (140-240-740-940) før eg kanskje våger meg over til nyere.. De er tross alt komt lenger innvendig, selv om eg hater å gi gass og kjenne at det river i rattet..

 

PS, det fins mange andre fine/tøffe/harry biler eg har lyst på, men eg stoler bare på gamle volvoer så det blir med tanken.. Og det er noe eget med de syns eg, at de kan se bra ut uten en haug med plastikk og lexuslykter (som ikkje ser bra ut på Lexus en gang)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår