Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Audi

Ranger emnet

|RockFordFosGate|

Anbefalte innlegg

Hei!

Reiser på sjøen torsdag og når jeg kommer hjem er jeg klar for et lån på vel 120-150 000, avhengig av hva jeg velger vel og merke, kanskje det blir mindre. Går ikke over 150 000.

Sett på bil veldig lenge, de siste 2 månedene har jeg vært bestemt for og kjøpe A4 1,8T, har prøvekjørt, sett på finansiering etc. Men nå i det siste har jeg nok en gang begynt å komme i tvil igjen.

TDi frister meg, men det ser ikke så bra ut da jeg ikke finner så mange TDi Q til prisen jeg er villig til å betale. 1,9TDi er minimumskrav til motor.

Så er hovedgreia; jeg finner mange 1,8T ute til salgs, de fleste uten quattro (i min prisklasse) og disse er også selvfølgelig billigere enn quattroene. Prisene hopper noe jævlig opp og ned på Autodb, så jeg vet ikke helt hva jeg får for pengene heller, men jeg velger og tro på at man får det man betaler for, bortsett fra noen unntak kanskje.

Så da spør jeg dere VAG sjefer om råd og hjelp;

Løsning på TDi til min prisklasse?

Hvordan oppfører prisene på autodb seg? Får man det man betaler for?

Koste på meg quattro eller ei? Kommer jeg til å angre jævlig ved kjøp av fwd?

Andre eksempler på quattro machiner? 90Q etc.? (Om fwd er uakseptabelt)

A6 vs. A4?

Hva med S2 og S4? (Har akseptert at de er forferdelig dyre å ha i eie. Kommentar på dette?)

Bil er noe jeg er glad i, bruker gjerne store andeler av min lønn til det, så lenge det ikke går over alle støvelskaft.

Kommer ikke på så mye mer spørsmål nå, får da de etterhvert, still meg gjerne flere krav om dere behøver det. Veldig takknemlig for hjelp! Vil ikke bruke pengene på en bil som jeg vil angre på om et par måneder. Helst dette da med FWD vs. Quattro.

Best Regards

Sveinung Sandnes

Bil kommer etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha satset på 1.8Tq (vist du er villig til å bruke så mye peng)

Ellers får du rimlige S4'er - Hvor tøft er ikke det, kjøre ræva fra folk med Avant? ;)

Ettersom TDI ikke ble noe kjekt før Pd motoren kom, og den kom i 1999-200X i mellomrommet der, og en bil av den årsmodellen er nok desverre over ditt prisbudsjett. Og dem som ble levert med quattro er nok en 10-15k dyrere enn det igjen.

Kjøper du en diesel bil til 150k med fwd, angrer du GARANTERT når snøen legg seg! Desuten holder quattro (og andre 4x4) seg bedre i pris, når en gang du vil selle!

Audi A4 2.8 Quattro

XAudi 80 1.8e Quattro

XAudi 80 1.8s

Audi S1 - Could you understand the beauty of the beast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyst til å utdype dette med Pd motoren?

Vurder a4 1.9 tdiQ fra `97-99 nå selv.

Akuratt teknisk hva som er forskjellen vet jeg lite om, men at det er en nyere teknologi, og den har mer hk, og eit høyere antall Nm, for og si det kort så går det mye bedre enn dem gamle. Diesel er kjekt og kjøre når du har såpass med Nm

Audi A4 2.8 Quattro

XAudi 80 1.8e Quattro

XAudi 80 1.8s

Audi S1 - Could you understand the beauty of the beast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audi a4 1.8 med turbo og 4x4 er en veldig bra kombinasjon etter min mening :) bilen er en drøm på vinteren finner du en med sportsunderstell er det også fint men de kan være litt for lave for noen fartsdempere her i byen (porsgrunn ) men det er bare å kjøre rolig over så er ikke dettte noe stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4 og S6 er jo ikke så ille, men synes problemet ligger i kilometerstanden. Er litt redd for at drivverk/girkasse etc. kan gå til helvette og det vil bli kostende sopass mye at man må spare et par måneder for å få det fiks liksom. Eller er det pålitelige deler som det skal litt til for å fucke til?

Bil kommer etterhvert.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S4 og S6 er jo ikke så ille, men synes problemet ligger i kilometerstanden. Er litt redd for at drivverk/girkasse etc. kan gå til helvette og det vil bli kostende sopass mye at man må spare et par måneder for å få det fiks liksom. Eller er det pålitelige deler som det skal litt til for å fucke til?

de eg ha heirt e at motor (2.2) å drivverk e veldi bra på dei bilane.. automat tåle ikkje so mykje trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider