Gå til innhold

17"?

Ranger emnet

Svends3n

Anbefalte innlegg

8x17 med innpress på 15-25 burde til nød gå under buene dine om du kan overleve med litt kosesubbing i ny og ne. Dekkdimensjonen burde vel være 195/40/17, da dette blir penest etter min smak (strekk:)), og at da så unngår du litt subbing.

Til sammenligning så har jeg 9x16 ET 15 med 205/40 på Golf'en min. Senket ca 65-75mm foran og 55-65 bak. Skjært av en god del på framskjermene, og ingen problemer med å legge fullt over eller at det subber no særlig ved kjøring. Kun litt hvis jeg har litt sving på hjulene i ei dump. Kan nok slippe bilen ned en CM til både foran og bak. Bak har jeg ikke gjort noe, og der subber det litt i dumper. Spesielt hvis jeg har med 2-3 folk baki. Så der må jeg skjære litt om den skal lengre ned.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tvilsomt. Såklart det går, men det spørs akkurat på hvor mye du gjør med skjermene, stivt senkesett du har og dekkdimmen. 195/40/17 hadde nok blitt det peneste, og mest fordelaktige om du skal senke mye (mer enn 40-60mm).

Du blir nok uansett oppleven subbing vil jeg tro, men litt subbing er etter min mening overkommelig. Justerbart er en fordel i dette tilfellet her. Duger ikke med 80mm fjører på originaldempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor breie 17" kan jeg ha på en golf 2?

den lille kanten på skjermen, som går rett ned, er valset ut slik at den følger den skrå profilen på hjulbuene.

Bilen skal senkes mellom ca 80mm.

Har veldig lyst på brock b1 17"..

ellers, så er jo 9x16 et alternativ:)

ta 16x9 i stedet. det ser MYE fetere ut på Golf. eller så blir det felg med bil på...

*-87 Golf Deuce. "Syvsoveren"

Overraskende kvikk 1,8 K-Jet

JKM Golf-crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekkonline er absolutt til å anbefale. Bra service, og kort leveringstid. Fikk dekkene mine etter knappe ei uke. Levert på døra (nesten ihvertfall. 3km unna der jeg bor):) 2700kr betalte jeg vel for 4 nye dekk levert.

Bestill 205/40 med det samme du er i gang. Finfin strekk du får da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider